ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
PsyWarVeteran
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Ağustos 2023 05:16
Son Ziyaret:
28 Eylül 2023 14:12
Toplam Mesaj:
25 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Deniz ŞEN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Samsun
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
DŞ
SON 10 MESAJI
Japonlarım Çok Hasta
[QUOTE=takmakafaya]Son durum nedir hocam[/QUOTE]
Dört balığın ikisi hiçbir hastalık belirtisi göstermiyor, diğer ikisi hala hasta ama atlatıyor gibiler. Birinde bir iki siyah benekten başka bir sıkıntı yok (muhtemelen benekler kalıcı olacaktır) diğeri en ağır geçireni, tüm yüzgeçleri ve vücudu kapkara fakat iştahı yerine geldi, yem görünce saldırıyor hemen. Eskiye göre bayağı azaldı ama yine de zamanının çoğunu akvaryumun üstünde, hızlı soluk alıp vererek geçiriyor.
Paraguard kullanmam bitince pipo filtreyi kaldırıp asıl büyük filtremi taktım, bir tane 35cm büyük hava taşı ekledim, akvaryum tuzu tedavisine başladım, her iki günde bir beklemiş suyla değişim yapıyorum, devam ediyoruz bakalım.
Bence asıl problem amonyak zehirlenmesi / su kalitesi düşüklüğüydü bunun sonucunda da balıkların bağışıklığı azaldı, streslendiler ve diğer hastalıklar ortaya çıktı (popeye, kuyruk erimesi, mantar vb.) Şu anda bütün bu saydığım hastalıkları atlattılar, erimiş kuyruk bile tekrar uzamaya başladı. İyileşme döneminde olmaları lazım çünkü ben vücut karartacak kadar ağır amonyak zehirlenmesine maruz kalıp bir ay boyunca yaşayan balık görmedim.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-09-05 03:06:55[/EDIT]
[QUOTE=takmakafaya]Son durum nedir hocam[/QUOTE]
Dört balığın ikisi hiçbir hastalık belirtisi göstermiyor, diğer ikisi hala hasta ama atlatıyor gibiler. Birinde bir iki siyah benekten başka bir sıkıntı yok (muhtemelen benekler kalıcı olacaktır) diğeri en ağır geçireni, tüm yüzgeçleri ve vücudu kapkara fakat iştahı yerine geldi, yem görünce saldırıyor hemen. Eskiye göre bayağı azaldı ama yine de zamanının çoğunu akvaryumun üstünde, hızlı soluk alıp vererek geçiriyor.
Paraguard kullanmam bitince pipo filtreyi kaldırıp asıl büyük filtremi taktım, bir tane 35cm büyük hava taşı ekledim, akvaryum tuzu tedavisine başladım, her iki günde bir beklemiş suyla değişim yapıyorum, devam ediyoruz bakalım.
Bence asıl problem amonyak zehirlenmesi / su kalitesi düşüklüğüydü bunun sonucunda da balıkların bağışıklığı azaldı, streslendiler ve diğer hastalıklar ortaya çıktı (popeye, kuyruk erimesi, mantar vb.) Şu anda bütün bu saydığım hastalıkları atlattılar, erimiş kuyruk bile tekrar uzamaya başladı. İyileşme döneminde olmaları lazım çünkü ben vücut karartacak kadar ağır amonyak zehirlenmesine maruz kalıp bir ay boyunca yaşayan balık görmedim.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-09-05 03:06:55[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]Tekrardan merhaba,
Veteriner arkadaşım yazmış. Aşağıda sizinle paylaşıyorum yazdığını[/QUOTE]
Teşekkürler, İngilizce bilmesek yanmışız desenize :)
Bir karışıklık olmuş orada, arkadaşınız bende iki tank olduğunu sanıyor fakat ben ana tankımı hasta tankına çevirdim.
100 litre maksimum olan tankı 40 litre doldurup tedavi uyguluyorum.
Diğer, daha iyi durumda olan balıkları koyabileceğim bir yer yok şu anda, hepsi aynı doz tuza maruz kalacaklar.
Yüksek miktarda tuz resimdeki hasta balığıma iyi geleceğine fakat diğerlerine zararlı olacağına göre dökülecek tuzun dozajı ona göre ayarlanmalı, ortası bulunmalı.
Hava taşlarından bahsedilmiş, aynısını dün ben düşünüyordum ve tuz siparişi verirken 35cmlik büyük bir hava taşı da sipariş ettim, gelince yerleştirilecek.
Baktopur alma şansım var ama hangisi olduğuna bağlı. Baktopur Direct kalmadı buralarda, normal Sera Baktopur ya da Bakto Tabs alabilirim eğer onlardan bahsediyorsa arkadaşınız?
Musluk suyu ısısı sorulmuş, o 40 da olur 5'te. Ben suyu bekletip oda sıcaklığına gelince ekliyorum, yani 27-28 derecelik akvaryuma yine 27-28 derece su giriyor.
Birden dokuza yazılmış listeye gelince:
- Su değişimlerim sık, iki günde bir yapılıyor, bunun üstü her gün olur, bu da bence biraz aşırı olur. Bakterilerin oturması için iki günde bir uygun gibime geliyor.
- Suya her seferinde düzenleyici ekleniyor. Uygun dozun üstüne iki ekstra damla da ben ekliyorum, düzenleyiciden overdoz zordur, garantiye almak daha iyi.
- Pipo filtrem bir tane küçük var ve daha fazla almak istemiyorum. Onun yerine Paraguard kullanımım bitince o resimde sağ köşede gördüğünüz büyük filtremi de takıp, pipoyla aynı anda kullanmayı düşünüyorum. Bu arada, tuz tedavisi uygulasam büyük filtremi takabilir miyim, tuzu çeker mi? Baktopur kullanılacaksa takamam doğal olarak.
[QUOTE=Lennie]Tekrardan merhaba,
Veteriner arkadaşım yazmış. Aşağıda sizinle paylaşıyorum yazdığını[/QUOTE]
Teşekkürler, İngilizce bilmesek yanmışız desenize :)
Bir karışıklık olmuş orada, arkadaşınız bende iki tank olduğunu sanıyor fakat ben ana tankımı hasta tankına çevirdim.
100 litre maksimum olan tankı 40 litre doldurup tedavi uyguluyorum.
Diğer, daha iyi durumda olan balıkları koyabileceğim bir yer yok şu anda, hepsi aynı doz tuza maruz kalacaklar.
Yüksek miktarda tuz resimdeki hasta balığıma iyi geleceğine fakat diğerlerine zararlı olacağına göre dökülecek tuzun dozajı ona göre ayarlanmalı, ortası bulunmalı.
Hava taşlarından bahsedilmiş, aynısını dün ben düşünüyordum ve tuz siparişi verirken 35cmlik büyük bir hava taşı da sipariş ettim, gelince yerleştirilecek.
Baktopur alma şansım var ama hangisi olduğuna bağlı. Baktopur Direct kalmadı buralarda, normal Sera Baktopur ya da Bakto Tabs alabilirim eğer onlardan bahsediyorsa arkadaşınız?
Musluk suyu ısısı sorulmuş, o 40 da olur 5'te. Ben suyu bekletip oda sıcaklığına gelince ekliyorum, yani 27-28 derecelik akvaryuma yine 27-28 derece su giriyor.
Birden dokuza yazılmış listeye gelince:
- Su değişimlerim sık, iki günde bir yapılıyor, bunun üstü her gün olur, bu da bence biraz aşırı olur. Bakterilerin oturması için iki günde bir uygun gibime geliyor.
- Suya her seferinde düzenleyici ekleniyor. Uygun dozun üstüne iki ekstra damla da ben ekliyorum, düzenleyiciden overdoz zordur, garantiye almak daha iyi.
- Pipo filtrem bir tane küçük var ve daha fazla almak istemiyorum. Onun yerine Paraguard kullanımım bitince o resimde sağ köşede gördüğünüz büyük filtremi de takıp, pipoyla aynı anda kullanmayı düşünüyorum. Bu arada, tuz tedavisi uygulasam büyük filtremi takabilir miyim, tuzu çeker mi? Baktopur kullanılacaksa takamam doğal olarak.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]
Ben Teniacid isimli ilacı kullanıyorum. Direkt olarak praziquantel evet, ancak sadece veterinerden alınabiliyor olması lazım. Fiyatını hatırlamıyorum maalesef. Genelde bizim ev hayvan dolu olduğundan veterinerden tek bir şeyle çıkmadığımız için :D
Epsom değil akvaryum tuzu evet[/QUOTE]
Anladım teşekkürler.
Tuz siparişi verdim, tedaviye başlayacağım.
Praziquantel şimdilik aklımda bulunsun, tuz tedavisi sonrası bakacağım o konuya.
[QUOTE=Lennie]
Ben Teniacid isimli ilacı kullanıyorum. Direkt olarak praziquantel evet, ancak sadece veterinerden alınabiliyor olması lazım. Fiyatını hatırlamıyorum maalesef. Genelde bizim ev hayvan dolu olduğundan veterinerden tek bir şeyle çıkmadığımız için :D
Epsom değil akvaryum tuzu evet[/QUOTE]
Anladım teşekkürler.
Tuz siparişi verdim, tedaviye başlayacağım.
Praziquantel şimdilik aklımda bulunsun, tuz tedavisi sonrası bakacağım o konuya.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
Şu şekilde, bende şu anda sadece bir akvaryum var. Karantina tankım boydan boya çatladı, bir kısmı paramparça oldu, diğer tankımı da aylar önce içindeki yedi balıkla beraber bir akrabaya verdim, o yüzden ne yapılacaksa şu anki tankımda yapılacak.
Tuz tedavisini deneyebilirim. Epsom tuzu değil de bildiğimiz tablet tablet olan akvaryum tuzundan bahsediyorsunuz sanırım?
Toz haline getirip kullanırım.
Praziquantel daha önce kullanmadım, onu içeren ilaçlar da satılmıyor artık Türkiye'de sanırım.
Sizin kullandığınız marka nedir, direk praziquantel olarak mı geçiyor, fiyatı nedir, bilgilendirirseniz sevinirim.
Karantina tankında daha önceden kullandığım bir filtremi kullandım evet, bakteri döngüsünün yerinde olması lazım, fakat dediğim gibi o tank çatladı ve kullanılamaz durumda.
Şu şekilde, bende şu anda sadece bir akvaryum var. Karantina tankım boydan boya çatladı, bir kısmı paramparça oldu, diğer tankımı da aylar önce içindeki yedi balıkla beraber bir akrabaya verdim, o yüzden ne yapılacaksa şu anki tankımda yapılacak.
Tuz tedavisini deneyebilirim. Epsom tuzu değil de bildiğimiz tablet tablet olan akvaryum tuzundan bahsediyorsunuz sanırım?
Toz haline getirip kullanırım.
Praziquantel daha önce kullanmadım, onu içeren ilaçlar da satılmıyor artık Türkiye'de sanırım.
Sizin kullandığınız marka nedir, direk praziquantel olarak mı geçiyor, fiyatı nedir, bilgilendirirseniz sevinirim.
Karantina tankında daha önceden kullandığım bir filtremi kullandım evet, bakteri döngüsünün yerinde olması lazım, fakat dediğim gibi o tank çatladı ve kullanılamaz durumda.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]
Balıklar yeteri kadar yemediklerinde ya da bir süredir aç olduklarında da boş beyaz dışkı görülebilir. Her ne kadar yem yememiş olsalar da yine de dışkılarlar. Bu direkt olarak tek başına bir enfeksiyon ya da parazit belirtisi değil. Zaten pek yem yemediklerini belirtmişsiniz. Yem yemedikleri için bu tür dışkı görüyor olmanız normal diye düşünüyorum[/QUOTE]
O da olabilir, yine kesin konuşamam ama dört balıktan üçünün iştahı gayet yerinde, beni görünce cama saldırıyorlar hemen yem için, sabah kalktığımda akvaryumun dibi pislikten geçilmiyor.
En iştahlı olan teleskop bile normal dışkıyla beraber saydam dışkılıyor bazen, o yüzden dediğim gibi emin olamıyorum.
[QUOTE=Lennie]
Balıklar yeteri kadar yemediklerinde ya da bir süredir aç olduklarında da boş beyaz dışkı görülebilir. Her ne kadar yem yememiş olsalar da yine de dışkılarlar. Bu direkt olarak tek başına bir enfeksiyon ya da parazit belirtisi değil. Zaten pek yem yemediklerini belirtmişsiniz. Yem yemedikleri için bu tür dışkı görüyor olmanız normal diye düşünüyorum[/QUOTE]
O da olabilir, yine kesin konuşamam ama dört balıktan üçünün iştahı gayet yerinde, beni görünce cama saldırıyorlar hemen yem için, sabah kalktığımda akvaryumun dibi pislikten geçilmiyor.
En iştahlı olan teleskop bile normal dışkıyla beraber saydam dışkılıyor bazen, o yüzden dediğim gibi emin olamıyorum.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Şartları iyileştirirseniz balıkların da düzeleceğini düşünüyorum; iç enfeksiyona dair bir görünüşleri yok hayvancağızların.[/QUOTE]
Şu aralar ben de öyle düşünmeye başladım aslında, ondan dolayı su değişimlerini sıklaştırdım ve ilaç bitince sadece temiz su ile devam edeceğim. İç parazit dememin sebebi hala beyaz, şeffaf dışkı görüyor olmam.
Paraguard bitince akvaryumu tamamen doldurup düzgün bir filtrasyon / yararlı bakteri döngüsü oluşturmak istiyorum, ilaç olmayacak, sadece temiz su olacak. Bunun için o resimde gördüğünüz asıl büyük filtremi takacağım fakat su önceki gibi buğulu olsun istemiyorum. Normalde ben bakteriler yok olmasın diye filtreyi sadece akvaryumdan aldığım pis suda temizlerdim, bu hastalıktan sonra o filtreyi normal musluk suyunda yıkayıp kaldırdım yani sıfırdan başlayacağım, bunun için bana bir öneriniz var mı? Sağlıklı bir döngü ve filtrasyonu nasıl oluşturabilirim?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Şartları iyileştirirseniz balıkların da düzeleceğini düşünüyorum; iç enfeksiyona dair bir görünüşleri yok hayvancağızların.[/QUOTE]
Şu aralar ben de öyle düşünmeye başladım aslında, ondan dolayı su değişimlerini sıklaştırdım ve ilaç bitince sadece temiz su ile devam edeceğim. İç parazit dememin sebebi hala beyaz, şeffaf dışkı görüyor olmam.
Paraguard bitince akvaryumu tamamen doldurup düzgün bir filtrasyon / yararlı bakteri döngüsü oluşturmak istiyorum, ilaç olmayacak, sadece temiz su olacak. Bunun için o resimde gördüğünüz asıl büyük filtremi takacağım fakat su önceki gibi buğulu olsun istemiyorum. Normalde ben bakteriler yok olmasın diye filtreyi sadece akvaryumdan aldığım pis suda temizlerdim, bu hastalıktan sonra o filtreyi normal musluk suyunda yıkayıp kaldırdım yani sıfırdan başlayacağım, bunun için bana bir öneriniz var mı? Sağlıklı bir döngü ve filtrasyonu nasıl oluşturabilirim?
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Su her zaman mı böyle bulutlu görünüyor bilmiyorum ama, sağlıklı bir döngü olmadığını gösteriyor. Amonyak ve nitrit kaynaklı yanıklar ve kuyruk erimesi olduğunu düşünüyorum. İyi bir filtrasyon şart.[/QUOTE]
Önceki durumu bilmiyorum, muhtemelen sağlıklı bir döngü o zaman da yoktu fakat yanılıyor da olabilirim (gördüğünüz gibi ışık yakınca da bir bulanıklık görülüyor) şu anda iyi bir filtrasyon olmadığı kesin ama. Sıfırdan başlamış geçici bir hasta tankı, bakterilerin yerleşmesine imkan yok.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:54:27[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Su her zaman mı böyle bulutlu görünüyor bilmiyorum ama, sağlıklı bir döngü olmadığını gösteriyor. Amonyak ve nitrit kaynaklı yanıklar ve kuyruk erimesi olduğunu düşünüyorum. İyi bir filtrasyon şart.[/QUOTE]
Önceki durumu bilmiyorum, muhtemelen sağlıklı bir döngü o zaman da yoktu fakat yanılıyor da olabilirim (gördüğünüz gibi ışık yakınca da bir bulanıklık görülüyor) şu anda iyi bir filtrasyon olmadığı kesin ama. Sıfırdan başlamış geçici bir hasta tankı, bakterilerin yerleşmesine imkan yok.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:54:27[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Bu balıkların yaşadığı ana tank kaç litre?[/QUOTE]
100 litre:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232241451.jpg[/IMG][EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:41:59[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Bu balıkların yaşadığı ana tank kaç litre?[/QUOTE]
100 litre:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232241451.jpg[/IMG][EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:41:59[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]Sizin için bizimkilere veteriner arkadaşa da sorup burayı güncelleyeceğim. Ancak amonyak ve nitrit sorusunu yönelteceklerdir diye tahmin ediyorum. Yanlış giden durumda ilk kontrol edilmesi gereken şey su parametreleri. Bilmeden hareket etmek pek doğru değil.
Paraguard uyguladım dediniz. Başka bir şey kullandınız mı? Suyunuz kaç derece? akvaryum ne kadardır var? Su parametreleriniz nasıl?
Ne kadar çok bilgi o kadar yardımcı olur.[/QUOTE]
Çok teşekkürler, arkadaşınızın yorumunu bekliyorum.
- Tedavide paraguard dışında bir şey kullanmadım, hala devam ediyorum ama ilaç çok azaldı, bir iki güne biter.
- Suyum 27-28 derece arasında, ısıtıcım var fakat havalar yeterince sıcak olduğu için açmadım.
- Bu yeni akvaryumum bir yıldan uzun süredir var, bakım yapma - su değiştirme rutinimi hiç değiştirmedim, bir yıl önce ne yapıyorsam şimdi de aynısını yapıyorum.
- Parametrelerimi maalesef bilmiyorum çünkü malum tek kullanımlık test kitleri inanılmaz fahiş fiyatlardan satılıyor. Size şöyle söyleyeyim: şu aralar 40lt, 27-28 derecelik hasta tankının suyunun yarısını alıyorum, dipteki dışkı ve pislikleri sifonla çekiyorum. Daha sonra üç gün beklemiş, aynı sıcaklıkta olan 20lt'lik suyu, uygun miktarda düzenleyici ekleyip akvaryuma boşaltıyorum. Akvaryumda ilaç çekilmesin diye bir pipo filtre ve oksijen taşı da var.
- Bakteri döngüsünün oturmasına imkan yok çünkü ana akvaryumumu sıfırdan boşalttım hasta tankına çevirdim. Yepyeni su, sıfırdan temiz pipo filtre, ilaç, sık ve fazla su değişimleri derken akvaryumda bakteri döngüsü olduğunu düşünmüyorum. Daha dün camları ve zemini de silerek su değişimi yaptım, ilaç ta suyu boyayıp bulanıklaştırıyor olabilir, ayrıca ışık yakınca da öyle bulanık bir görüntü ortaya çıkıyor. Bulanıklık bakteriden olamaz demiyorum kesinlikle fakat başka sebeplerden de olabilir.
- Bu hastalıklar başlamadan önce küçük bir teleskop japon satın aldım, karantina tankında bir hafta bekletip ana tanka koydum (daha uzun bekletecektim fakat maalesef tank çatladı). Önceden o balık bir şey taşımış olabilir diyordum fakat özellikle bu siyah yanıklar sonrası amonyak zehirlenmesi kanısına vardım. Şu anda akvaryumdaki dört balıktan üçü gayet iyi durumda, o sonradan aldığım teleskop dahil, yiyorlar, eşeliyorlar, bir tek resmini attığım en büyük turuncu japonum ağır geçiriyor.
- Genel olarak dört balıkta yüzgeçleri kapalı halde yüzüyor, yani bazılar diğerlerine göre daha iyi durumda olsa bile genel olarak hepsi keyifsiz.
Aklıma gelenler bunlar, başka sorunuz varsa sorun yanıtlayayım.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:37:08[/EDIT]
[QUOTE=Lennie]Sizin için bizimkilere veteriner arkadaşa da sorup burayı güncelleyeceğim. Ancak amonyak ve nitrit sorusunu yönelteceklerdir diye tahmin ediyorum. Yanlış giden durumda ilk kontrol edilmesi gereken şey su parametreleri. Bilmeden hareket etmek pek doğru değil.
Paraguard uyguladım dediniz. Başka bir şey kullandınız mı? Suyunuz kaç derece? akvaryum ne kadardır var? Su parametreleriniz nasıl?
Ne kadar çok bilgi o kadar yardımcı olur.[/QUOTE]
Çok teşekkürler, arkadaşınızın yorumunu bekliyorum.
- Tedavide paraguard dışında bir şey kullanmadım, hala devam ediyorum ama ilaç çok azaldı, bir iki güne biter.
- Suyum 27-28 derece arasında, ısıtıcım var fakat havalar yeterince sıcak olduğu için açmadım.
- Bu yeni akvaryumum bir yıldan uzun süredir var, bakım yapma - su değiştirme rutinimi hiç değiştirmedim, bir yıl önce ne yapıyorsam şimdi de aynısını yapıyorum.
- Parametrelerimi maalesef bilmiyorum çünkü malum tek kullanımlık test kitleri inanılmaz fahiş fiyatlardan satılıyor. Size şöyle söyleyeyim: şu aralar 40lt, 27-28 derecelik hasta tankının suyunun yarısını alıyorum, dipteki dışkı ve pislikleri sifonla çekiyorum. Daha sonra üç gün beklemiş, aynı sıcaklıkta olan 20lt'lik suyu, uygun miktarda düzenleyici ekleyip akvaryuma boşaltıyorum. Akvaryumda ilaç çekilmesin diye bir pipo filtre ve oksijen taşı da var.
- Bakteri döngüsünün oturmasına imkan yok çünkü ana akvaryumumu sıfırdan boşalttım hasta tankına çevirdim. Yepyeni su, sıfırdan temiz pipo filtre, ilaç, sık ve fazla su değişimleri derken akvaryumda bakteri döngüsü olduğunu düşünmüyorum. Daha dün camları ve zemini de silerek su değişimi yaptım, ilaç ta suyu boyayıp bulanıklaştırıyor olabilir, ayrıca ışık yakınca da öyle bulanık bir görüntü ortaya çıkıyor. Bulanıklık bakteriden olamaz demiyorum kesinlikle fakat başka sebeplerden de olabilir.
- Bu hastalıklar başlamadan önce küçük bir teleskop japon satın aldım, karantina tankında bir hafta bekletip ana tanka koydum (daha uzun bekletecektim fakat maalesef tank çatladı). Önceden o balık bir şey taşımış olabilir diyordum fakat özellikle bu siyah yanıklar sonrası amonyak zehirlenmesi kanısına vardım. Şu anda akvaryumdaki dört balıktan üçü gayet iyi durumda, o sonradan aldığım teleskop dahil, yiyorlar, eşeliyorlar, bir tek resmini attığım en büyük turuncu japonum ağır geçiriyor.
- Genel olarak dört balıkta yüzgeçleri kapalı halde yüzüyor, yani bazılar diğerlerine göre daha iyi durumda olsa bile genel olarak hepsi keyifsiz.
Aklıma gelenler bunlar, başka sorunuz varsa sorun yanıtlayayım.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:37:08[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
Önceki, sağlıklı hali (son resimde kuyrukta başlayan erimeyi görebilirsiniz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155341.jpg[/IMG]
Şimdiki, hasta hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232156561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232157061.jpg[/IMG]
Bu da bir başkası, diğerine göre hastalığı çok daha hafif geçiriyor (yüzgeç rengi doğuştan beyaz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232158121.jpg[/IMG]
[QUOTE=Lennie]
Bahsettiğiniz şey amonyak ya da nitrit zehirlenmesinden de kaynaklanabilir. Solungaçlarında pembe/kırmızı/mor renk alma gibi bi durum var mı?[/QUOTE]
Yanaklara dıştan baktığımda yok fakat solungaçları açıkken içine bakmadım.
Önceki, sağlıklı hali (son resimde kuyrukta başlayan erimeyi görebilirsiniz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155341.jpg[/IMG]
Şimdiki, hasta hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232156561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232157061.jpg[/IMG]
Bu da bir başkası, diğerine göre hastalığı çok daha hafif geçiriyor (yüzgeç rengi doğuştan beyaz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232158121.jpg[/IMG]
[QUOTE=Lennie]
Bahsettiğiniz şey amonyak ya da nitrit zehirlenmesinden de kaynaklanabilir. Solungaçlarında pembe/kırmızı/mor renk alma gibi bi durum var mı?[/QUOTE]
Yanaklara dıştan baktığımda yok fakat solungaçları açıkken içine bakmadım.
SON MESAJLAR
- Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Geophagus Tapajos MurathanM, 23:10
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
yeekim,
SeaWorld,
Prudentia,
Kuduoglu,
harun reşit,
Ozzgurr,
Tata,
yyiImaz,
0rnn,
AreS,
MDForensic,
omerkaya40,
Joec,
Ertug22,
HarunYILDIRIM,
Sungurr,
osmandbnl,
Mirt,
metsi,
35mehmet35,
poysub,
sina cen,
Malawi market,
pusathan01,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
reano,
Att19,
MurathanM,
EmiirKaan,
Ömer şahin 11212,
NightWist,
alp3r,
zekigonlum,
vedat79,
Altonn,
eflatunaxoy,
ootkn,
Oquanus,
Ehtiyar,
Balikcidede,
uurcan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
