ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cdemirhan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Temmuz 2010 15:01
Son Ziyaret:
25 Eylül 2013 11:41
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
cüneyt demirhan
Doğum Tarihi:
08 Nisan 1974
Yaş:
52
İl:
Izmir
Meslek:
Elektronik
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
cüneyt demirhan
SON 10 MESAJI
akvaryumu soğutmak için fan kullananlar buraya...
Arkadaşların da dediği gibi, 7/24 çalışan fanlarım var fakat fan lar ısınmıyor. Genelde fanlar 12 VDC ile beslenir yada motor göbeğinde etiketine bakın kaç volt ile çalışacağı verilmiştir. Fan voltaj değerlerinden fazla volt veriliyorsa ısınır ve bir süre sonra arıza ya geçebilir...
Arkadaşların da dediği gibi, 7/24 çalışan fanlarım var fakat fan lar ısınmıyor. Genelde fanlar 12 VDC ile beslenir yada motor göbeğinde etiketine bakın kaç volt ile çalışacağı verilmiştir. Fan voltaj değerlerinden fazla volt veriliyorsa ısınır ve bir süre sonra arıza ya geçebilir...
3 Fan İle Akvaryum Soğutma
Evet efendiim,
Bir yaz daha geldi ve gene akvaryum sıcaklık sorunları başladı :)
Geçen seneki paylaştığım soğutucuyu bu senede raflardan çıkardım.
Sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olması dileyi ile konuyu hortlatıyorum.
Saygılar.
Evet efendiim,
Bir yaz daha geldi ve gene akvaryum sıcaklık sorunları başladı :)
Geçen seneki paylaştığım soğutucuyu bu senede raflardan çıkardım.
Sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olması dileyi ile konuyu hortlatıyorum.
Saygılar.
Bir 3 Fanlı Soğutucu da Benden ( TEST EKLENDİ)
[QUOTE=Geronymo51]Arkadaşlar malum son yılların en sıcak günlerini yaşıyoruz akvaryumlarımızda nasibi alıyor bundan. Yaptığım uygulama birebir Cüneyt DEMİRHAN (cdemirhan) abimizin ( http://www.akvaryum.com/Forum/3_fan_ile_akvaryum_sogutma_k389732.asp?PN=1 ) konusundan esinlenerek yapılmıştır. Elimde bulunan fazla malzemelerden bu tip bir uygulama fikrini verdiği ve yaptığı çalışma için teşekkür ediyorum. Onunki kadar orjinal olmadı ama paylaşmak istedim.
[/QUOTE]
Murat kardeşim ellerine sağlık süper olmuş.. Ayrıca da çok teşekkür ederim :)..
cdemirhan 2010-08-13 10:55:48
[QUOTE=Geronymo51]Arkadaşlar malum son yılların en sıcak günlerini yaşıyoruz akvaryumlarımızda nasibi alıyor bundan. Yaptığım uygulama birebir Cüneyt DEMİRHAN (cdemirhan) abimizin ( http://www.akvaryum.com/Forum/3_fan_ile_akvaryum_sogutma_k389732.asp?PN=1 ) konusundan esinlenerek yapılmıştır. Elimde bulunan fazla malzemelerden bu tip bir uygulama fikrini verdiği ve yaptığı çalışma için teşekkür ediyorum. Onunki kadar orjinal olmadı ama paylaşmak istedim.
Malzemeler :
2 Adet 50cm Kablo kanalı ( 13 x 13 mm )
3 Adet Pc Power Supply Fanı 10 cm lik
12 Volt Adaptör
Açma Kapama Anahtarı
1 Adet Adaptör giriş soketi
Sıcak Silikon
Eldeki malzemelere ve resimlere bakınca neyin nasıl yapıldığı belli olduğu için yapım aşamasını resimlemedim. Kablo kanalı aralarına fanları sıcak silikonla sabitledim. Kanal içinden geçen kablolarla fanları paralel olarak bağladım ve Anahtarın çıkışına verdim. Basit ve kullanışlı bi sistem oldu. Akvaryumda kullandım kesinlike çok faydası var. Derecem olmadığı için sıcaklık değerlerini veremiyprum ama elimle bile hissedilecek bir artış olduğunu söyleyebilirim. Sadece akvaryumda değil kendimi soğutmak için de kullanabilirm :) Videoda ekliyorum herkese iyi günler...
Murat kardeşim ellerine sağlık süper olmuş.. Ayrıca da çok teşekkür ederim :)..
Akvaryum ölçüleri sehpaya uymuyor.
Sevgili Barış
115x60 2cm kalınlığında MDF kestir ve bunu sehpa na sabitle, aynı ölçülerde gene 2 cm kalınlığında sert strafor yerleştir ve akvaryumu üzerine yerleştir.MDF Sunta ya göre daha sert ve suya dayanıklıdır,strafor ise ahşap üzerindeki eğim leri absorbe eder.. Kolay gelsin.
Saygılarımla
Sevgili Barış
115x60 2cm kalınlığında MDF kestir ve bunu sehpa na sabitle, aynı ölçülerde gene 2 cm kalınlığında sert strafor yerleştir ve akvaryumu üzerine yerleştir.MDF Sunta ya göre daha sert ve suya dayanıklıdır,strafor ise ahşap üzerindeki eğim leri absorbe eder.. Kolay gelsin.
Saygılarımla
Yarar Mı Zarar Mı
[QUOTE=doancan]
Arkadaşlarında dediği gibi en pratik çözüm fan görünüyor.Bakınız:
http://www.akvaryum.com/Forum/3_fan_ile_akvaryum_sogutma_k389732.asp
[QUOTE=doancan]
O zaman bu yöntem yanlış !! Başka çözümler bulmam lazım 30 dereceye yükseldi akvaryum.
[/QUOTE]Arkadaşlarında dediği gibi en pratik çözüm fan görünüyor.Bakınız:
http://www.akvaryum.com/Forum/3_fan_ile_akvaryum_sogutma_k389732.asp
3 Fan İle Akvaryum Soğutma
[QUOTE=ouz77]Tebrik ederim çalışma için çok güzel olmuş ben de bugün kısmetse çalışmanızdan esinlenerek bir soğutma sistemi oluşturacağım malzemeleri temin ettim ancak bir sorum olacak; fanları akvaryuma kurduktan sonra acaba nemden ve su damlacıklarının oluşmasından kaynaklanan herhangi bir arıza oluşmayacakmı? Buna ne gibi çözüm bulabiliriz?
[/QUOTE]
Merhaba sayın ouz77
İyi bir konuya değindiniz, sorunuz için teşekkür ederim.(Ne zaman sorulacak diye bekliyordum :) ).
Sizinde dediğiniz gibi fanlar yüksek nemden yada su damlacıklarından etkilenirler.
Bu sorun için aldığım önlemler işime yaradı bunu sizinle paylaşayım.
Fanları ilk akvaryum üzerine yerleştirdiğim gün, üzerlerinde damlacıklar ve kireç yada tuz lekeleri gördüm, akvaryumun yanından oturdum izledim.
Gözlemlerime göre, aşağıdaki resimde de belirttiğim sonuçlara vardım.

* A- Fanları ilk yerleştirdiğimde, hava taşının yada iç motorun(suya hava karıitıran) fan altına denk gelişi üzerlerinde damlacıklar ve lekeler oluşmasına neden oldu. Elbette bu durum fan motorlarının ömürlerini kısaltacaktı.
* B- Bunun üzerine hava taşı ve iç motor konumlarını ortaya aldım(akvaryuma yandan bakıldığında)
Böylece yüzeye çıkan hava kabarcıkları fanlara ulaşamaz hale geldi.
Sanırım bu basit manevra fanların ömrünü etkilemicektir. Aynı zamanda bir önceki sayfada belirttiğim fan yerleşimine göz atabilirsiniz (kapaklı yerleşim). Hava akışı fan ile basılır ve diğer uçtan tahliye edilirse maksimum performans alınır....
Sanırım yardımcı olabilmişimdir. Sorularınızı bekliyorum :)
Saygılar
[QUOTE=ouz77]Tebrik ederim çalışma için çok güzel olmuş ben de bugün kısmetse çalışmanızdan esinlenerek bir soğutma sistemi oluşturacağım malzemeleri temin ettim ancak bir sorum olacak; fanları akvaryuma kurduktan sonra acaba nemden ve su damlacıklarının oluşmasından kaynaklanan herhangi bir arıza oluşmayacakmı? Buna ne gibi çözüm bulabiliriz?
[/QUOTE]
Merhaba sayın ouz77
İyi bir konuya değindiniz, sorunuz için teşekkür ederim.(Ne zaman sorulacak diye bekliyordum :) ).
Sizinde dediğiniz gibi fanlar yüksek nemden yada su damlacıklarından etkilenirler.
Bu sorun için aldığım önlemler işime yaradı bunu sizinle paylaşayım.
Fanları ilk akvaryum üzerine yerleştirdiğim gün, üzerlerinde damlacıklar ve kireç yada tuz lekeleri gördüm, akvaryumun yanından oturdum izledim.
Gözlemlerime göre, aşağıdaki resimde de belirttiğim sonuçlara vardım.

* A- Fanları ilk yerleştirdiğimde, hava taşının yada iç motorun(suya hava karıitıran) fan altına denk gelişi üzerlerinde damlacıklar ve lekeler oluşmasına neden oldu. Elbette bu durum fan motorlarının ömürlerini kısaltacaktı.
* B- Bunun üzerine hava taşı ve iç motor konumlarını ortaya aldım(akvaryuma yandan bakıldığında)
Böylece yüzeye çıkan hava kabarcıkları fanlara ulaşamaz hale geldi.
Sanırım bu basit manevra fanların ömrünü etkilemicektir. Aynı zamanda bir önceki sayfada belirttiğim fan yerleşimine göz atabilirsiniz (kapaklı yerleşim). Hava akışı fan ile basılır ve diğer uçtan tahliye edilirse maksimum performans alınır....
Sanırım yardımcı olabilmişimdir. Sorularınızı bekliyorum :)
Saygılar
3 Fan İle Akvaryum Soğutma
Zahmet ne demek, elimden geldiğince...
Zahmet ne demek, elimden geldiğince...
Takıldığınız yerde cevaplamaya hazırım.
Saygılar :)
3 Fan İle Akvaryum Soğutma
Barış beyin isteği üzerine konuyu biraz daha açıyorum.
Barış beyin isteği üzerine konuyu biraz daha açıyorum.
12VDC Röleyi Elektronik malzemecilerinden bulabilirsiniz.
İzmirde olduğunuza göre Onur2 İş hanından temin edebilirsiniz..
Anlatacağım röle finder marka 12vDC 2kanal çift kontak tır(tek kanal çift kontak ta işimizi görür).
Bu resimde rölenin alttan görünüşü üzerinden anlatmaya çalışacağım.
Görüldüğü gibi tek kanalını kullandığımız rölenin "A" ve "B" uçları bobin, yani rölenin kontrol uçlarıdır. Burada 12 volt uygulanacak olan uçların kutup sorunu bulunmamaktadır.
Adaptorden gelen - ucun "B" girdiğini ve aynı zamanda fan lara gittiğini görüyoruz.
Adaptorden gelen + uç, ısıtıcının bir ucuna aynı zamanda rölenin 1 nolu uca (com) bağlanır.
Isıtıcının diğer ucundan çıkan ıse "A"ya bağlanır.
Rölenin 2. ucundan ise fan + uçlarına gider.
Bu bağlantıya göre ısıtıcımızın kontak prensibini röle yardımı ile terslemiş olduk.
Başka bir değişle ısıtıcı ayarına göre, su soğukken devre dışı , sıcak iken devrede olacak.Bu durumda bizim fan kontrolümüzde yardımcı olacaktır.
Saygılar
3 Fan İle Akvaryum Soğutma
[QUOTE=fkoras]Merhaba. Bende 500 litre tankım için buna benzer şekilde soğutma sağlıyorum. Ama ben işlemci fanı değil üç adet normal kasa fanı kullandım. Bildiğim kadarıyla işlemci fanları yüksek devirde çalıştığı için 3 adet olunca ses bariz bir şekilde artar sizin ses durumu nedir? Benim üç adet fan hiç durmadan çalışıyor ama sesini yanına yaklaştığım zaman duyabiliyorum. Malum İzmir çok sıcak üç adet fan 500 litreyi ancak 28 dereceye kadar düşürebiliyor saygılar.[/QUOTE] Elimdeki işlemci fanları 35 dB gürültü üretiyor. Beni rahatsız etmiyor ,fakat dediğiniz gibi deviri yüksek..
[QUOTE=fkoras]Merhaba. Bende 500 litre tankım için buna benzer şekilde soğutma sağlıyorum. Ama ben işlemci fanı değil üç adet normal kasa fanı kullandım. Bildiğim kadarıyla işlemci fanları yüksek devirde çalıştığı için 3 adet olunca ses bariz bir şekilde artar sizin ses durumu nedir? Benim üç adet fan hiç durmadan çalışıyor ama sesini yanına yaklaştığım zaman duyabiliyorum. Malum İzmir çok sıcak üç adet fan 500 litreyi ancak 28 dereceye kadar düşürebiliyor saygılar.[/QUOTE] Elimdeki işlemci fanları 35 dB gürültü üretiyor. Beni rahatsız etmiyor ,fakat dediğiniz gibi deviri yüksek..
Kasa fanı ile işlemci fanı arasında çok ta bir fark yok..
3 Fan İle Akvaryum Soğutma
Fan konumu ile ilgili sorular alıyorum. Sanırım 2 şekilde etkili soğutma sağlanır.
Fan konumu ile ilgili sorular alıyorum. Sanırım 2 şekilde etkili soğutma sağlanır.
1. Barış beyin de başka bir başlıkta belirttiği gibi 45derece açı ile akvaryum üzerine konumlandırmak. Bu stil kapaksız akvaryumlarda kullanmak daha verimlidir.
2.Bu stil ise kapaklı akvaryumlarda daha verimli soğutma sunar.
Mevcut akvaryum kapağı bize gerekli olan hava koridorunu sunar.
Saygılar
SON MESAJLAR
- 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 04:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 03:07
Yeni Üye Forumu - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.








