ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Imperfectnest495
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
109
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Ocak 2012 19:58
Son Ziyaret:
15 Kasım 2025 04:07
Toplam Mesaj:
578 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Halil Ibrahim IZOL
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1998
Yaş:
27
İl:
Diyarbakir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]//www.akvaryum.com/Forum/imzalar/122935.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Bizde Satılan Transgenetic Balıklar Orijinal Mi?
[QUOTE=Aguamentist]
Ben oyumu Yakut Tetrazon'dan yana kullanırdım [:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241968/190820251358531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Benim de şahsen Barb’lara özel bir alakam var.
Çoğu hobici nadir, egzotik balıkları kovalasa da
klasiklerin sıcaklığı bambaşka geliyor bana;
Kapuas Kaplan Barb’larına, (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚊𝚗𝚌𝚑𝚒𝚜𝚙𝚘𝚛𝚞𝚜) [ Bilinenin aksine “Tetrazone” (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚝𝚎𝚝𝚛𝚊𝚣𝚘𝚗𝚊) Çok çok nadiren hobi ticareti için kullanılır] Sizin gibi ben de en çok yeşillerini beğeniyorum…
Hazır konu dağılmışken, sizin vesilenizle onunla bağlantılı yaygın bir yanlış anlaşılmayı daha düzelteyim,
Yeşil varyete bazı ülkelerde “Jade Green” olarak isimlendiriliyor. “Zümrüt yeşili” demek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252145461.jpg[/IMG]
Yakut ise kırmızı bir cevher. Kullanımı anlamsız. Galiba ithalatçıların yaptığı bir çeviri hatasıyla bu şekilde yayılmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252148361.jpg[/IMG]
Kusura bakmayın yeri gelmişken bilgiyi yapıştırıverdim, kendimi tutamadım. [:)))]
[QUOTE=MasterChief]Şu orijinal ve güzel balık dururken, transgenetiklere bakmam:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/190820251343581.jpg[/IMG]
Konu dışı yorum oldu, kusuruma bakmayın.[/QUOTE]
Aynen katılıyorum. Yüksek modifikasyon içeren balıklar akvaryum hobisine aykırıdır. Hobimizin en büyük itici gücü, doğanın bir parçasını evimizde simüle etme olanağı vererek, doğaya olan özlemimizi bir nebze olsun hafifletmesi ve bu kusursuz işleyişe olan merakımızdır.
Bu yaklaşım ise hayranlıktan uzaktır. Canlıları yalnızca bir meta, obje olarak ele alır.
[EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 22:14:53[/EDIT]
[QUOTE=Aguamentist]
Ben oyumu Yakut Tetrazon'dan yana kullanırdım [:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241968/190820251358531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Benim de şahsen Barb’lara özel bir alakam var.
Çoğu hobici nadir, egzotik balıkları kovalasa da
klasiklerin sıcaklığı bambaşka geliyor bana;
Kapuas Kaplan Barb’larına, (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚊𝚗𝚌𝚑𝚒𝚜𝚙𝚘𝚛𝚞𝚜) [ Bilinenin aksine “Tetrazone” (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚝𝚎𝚝𝚛𝚊𝚣𝚘𝚗𝚊) Çok çok nadiren hobi ticareti için kullanılır] Sizin gibi ben de en çok yeşillerini beğeniyorum…
Hazır konu dağılmışken, sizin vesilenizle onunla bağlantılı yaygın bir yanlış anlaşılmayı daha düzelteyim,
Yeşil varyete bazı ülkelerde “Jade Green” olarak isimlendiriliyor. “Zümrüt yeşili” demek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252145461.jpg[/IMG]
Yakut ise kırmızı bir cevher. Kullanımı anlamsız. Galiba ithalatçıların yaptığı bir çeviri hatasıyla bu şekilde yayılmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252148361.jpg[/IMG]
Kusura bakmayın yeri gelmişken bilgiyi yapıştırıverdim, kendimi tutamadım. [:)))]
[QUOTE=MasterChief]Şu orijinal ve güzel balık dururken, transgenetiklere bakmam:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/190820251343581.jpg[/IMG]
Konu dışı yorum oldu, kusuruma bakmayın.[/QUOTE]
Aynen katılıyorum. Yüksek modifikasyon içeren balıklar akvaryum hobisine aykırıdır. Hobimizin en büyük itici gücü, doğanın bir parçasını evimizde simüle etme olanağı vererek, doğaya olan özlemimizi bir nebze olsun hafifletmesi ve bu kusursuz işleyişe olan merakımızdır.
Bu yaklaşım ise hayranlıktan uzaktır. Canlıları yalnızca bir meta, obje olarak ele alır.
[EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 22:14:53[/EDIT]
Bizde Satılan Transgenetic Balıklar Orijinal Mi?
Bu sorunun kafamı kurcalamasının en büyük sebebi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250827171.jpg[/IMG]
Bu tarz beyazlaşmış, bozarık balıklara (Özellikle 𝐺𝑦𝑚𝑛𝑜𝑐𝑜𝑟𝑦𝑚𝑏𝑢𝑠 𝑡𝑒𝑟𝑛𝑒𝑡𝑧𝑖 ‘de) denk gelmiş olmam. Bunlar farklı bir işleme mi ( 𝐵𝑜𝑦𝑎𝑚𝑎 𝑔𝑖𝑏𝑖) tabî tutulmuşlar yoksa seçici üretim yapmayan üreticilerden geldiğinden dolayı mı böylesi balıklar piyasada dolaşıyor bilmiyorum.
Belki de Trans - Genetic balıkların Leucistic (Beyaz) mutantlarla üremesi veya farklı renkteki Trans - Genetik balıkların çiftleştirilmesi ile ülkemizdeki bâzı Trans - Genetic’lerin görünümü orijinallerinden biraz farklı görünüyor olabilir… mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913431.jpg[/IMG]
Bu balığın karnı mor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250914221.jpg[/IMG]
Sağdaki balıkta turuncu bir şerit görünüyor.
Orijinal GloFish®‘ lerde bu kadar turuncu bir varyant bulunmuyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012161.jpg[/IMG][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 21:27:57[/EDIT]
Bu sorunun kafamı kurcalamasının en büyük sebebi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250827171.jpg[/IMG]
Bu tarz beyazlaşmış, bozarık balıklara (Özellikle 𝐺𝑦𝑚𝑛𝑜𝑐𝑜𝑟𝑦𝑚𝑏𝑢𝑠 𝑡𝑒𝑟𝑛𝑒𝑡𝑧𝑖 ‘de) denk gelmiş olmam. Bunlar farklı bir işleme mi ( 𝐵𝑜𝑦𝑎𝑚𝑎 𝑔𝑖𝑏𝑖) tabî tutulmuşlar yoksa seçici üretim yapmayan üreticilerden geldiğinden dolayı mı böylesi balıklar piyasada dolaşıyor bilmiyorum.
Belki de Trans - Genetic balıkların Leucistic (Beyaz) mutantlarla üremesi veya farklı renkteki Trans - Genetik balıkların çiftleştirilmesi ile ülkemizdeki bâzı Trans - Genetic’lerin görünümü orijinallerinden biraz farklı görünüyor olabilir… mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913431.jpg[/IMG]
Bu balığın karnı mor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250914221.jpg[/IMG]
Sağdaki balıkta turuncu bir şerit görünüyor.
Orijinal GloFish®‘ lerde bu kadar turuncu bir varyant bulunmuyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012161.jpg[/IMG][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 21:27:57[/EDIT]
Bizde Satılan Transgenetic Balıklar Orijinal Mi?
Uzun zamandır kafama takılan bir soruyu sizlere açmak istiyorum;
Bu balıkların yasal satıcısı olan Glofish Spectrum Brands Pet, LLC®Sadece Amerika ve Kanada üzerinde satış yaptığını bildiriyor.
ℙ𝕖𝕜𝕚, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕒𝕟 “𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔” 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣 𝕟𝕖𝕣𝕖𝕕𝕖𝕟 𝕥𝕖𝕕𝕒𝕣𝕚𝕜 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣?
𝔹𝕦 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣ı𝕟 𝕪𝕒𝕤𝕒𝕝 𝕠𝕝𝕒𝕣𝕒𝕜 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕕ı𝕘̆ı 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖𝕟 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕖𝕟 𝕒𝕟𝕒𝕔̧𝕝𝕒𝕣ı𝕟, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕖 𝕘𝕠̈𝕥𝕦̈𝕣𝕦̈𝕝𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕚𝕝𝕞𝕖𝕤𝕚 𝕚𝕝𝕖 𝕞𝕚 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣𝕝𝕒𝕣 𝕧𝕖𝕪𝕒 𝔸𝔹𝔻 𝕚𝕝𝕖 𝕒𝕪𝕟ı 𝕪𝕠𝕝𝕦 𝕚𝕫𝕝𝕖𝕪𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕜𝕖𝕟𝕕𝕚 𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔’𝕝𝕖𝕣𝕚𝕟𝕚 𝕞𝕚 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕥𝕚𝕝𝕖𝕣?
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımın merakımı gidermesini umuyorum. Vaktinizi ayırıp okuduğunuz,emek verip yazdığınız için teşekkür ederim [:3][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-19 07:57:41[/EDIT]
Uzun zamandır kafama takılan bir soruyu sizlere açmak istiyorum;
Bu balıkların yasal satıcısı olan Glofish Spectrum Brands Pet, LLC®Sadece Amerika ve Kanada üzerinde satış yaptığını bildiriyor.
ℙ𝕖𝕜𝕚, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕒𝕟 “𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔” 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣 𝕟𝕖𝕣𝕖𝕕𝕖𝕟 𝕥𝕖𝕕𝕒𝕣𝕚𝕜 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣?
𝔹𝕦 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣ı𝕟 𝕪𝕒𝕤𝕒𝕝 𝕠𝕝𝕒𝕣𝕒𝕜 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕕ı𝕘̆ı 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖𝕟 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕖𝕟 𝕒𝕟𝕒𝕔̧𝕝𝕒𝕣ı𝕟, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕖 𝕘𝕠̈𝕥𝕦̈𝕣𝕦̈𝕝𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕚𝕝𝕞𝕖𝕤𝕚 𝕚𝕝𝕖 𝕞𝕚 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣𝕝𝕒𝕣 𝕧𝕖𝕪𝕒 𝔸𝔹𝔻 𝕚𝕝𝕖 𝕒𝕪𝕟ı 𝕪𝕠𝕝𝕦 𝕚𝕫𝕝𝕖𝕪𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕜𝕖𝕟𝕕𝕚 𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔’𝕝𝕖𝕣𝕚𝕟𝕚 𝕞𝕚 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕥𝕚𝕝𝕖𝕣?
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımın merakımı gidermesini umuyorum. Vaktinizi ayırıp okuduğunuz,emek verip yazdığınız için teşekkür ederim [:3][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-19 07:57:41[/EDIT]
Mesutok Vefat Etmiş
Dün sabah kardeşi ile konuşabilmiştim, ondan öğrenmiştim vefatını. Pek fazla ayrıntı vermedi, ben de pek üstelemek istemedim, sonuçta perişan hâldeler; Anî kalp durması dediler. Bildiğim kadarıyla hiçbir sağlık sorunu bulunmamaktaydı.
Belki de bana söylemedi, sakladı. Bir şeye mi sıkılıyordu canı, takıldı bir şeylere, stres yüklendi, kalp krizi mi geçirdi bilmiyorum… Tek bildiğim, onun gibisi zor gelir dünyaya.
Canım Ağabeyim benim, iyi ki tanışmışız, seni hiç unutmayacağım…[EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 16:08:17[/EDIT]
Dün sabah kardeşi ile konuşabilmiştim, ondan öğrenmiştim vefatını. Pek fazla ayrıntı vermedi, ben de pek üstelemek istemedim, sonuçta perişan hâldeler; Anî kalp durması dediler. Bildiğim kadarıyla hiçbir sağlık sorunu bulunmamaktaydı.
Belki de bana söylemedi, sakladı. Bir şeye mi sıkılıyordu canı, takıldı bir şeylere, stres yüklendi, kalp krizi mi geçirdi bilmiyorum… Tek bildiğim, onun gibisi zor gelir dünyaya.
Canım Ağabeyim benim, iyi ki tanışmışız, seni hiç unutmayacağım…[EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 16:08:17[/EDIT]
Mesutok Vefat Etmiş
Uzun süredir tanışıklığım bulunan, bana sayısız konuda yardımcı olmuş, ağabeylik etmiş, gerek kişiliği gerek akvaristliği ile benim gibi birçok kardeşine, yıllarca yardımcı olmuş Hakan KOÇ (mesutok) Ahirete irtihâl etmiştir.
Cenazesi bugün Kağıthane Merkez Camiinde, öğle namazına müteakip toprağa verilecek.
Allah makamını, kalbi gibi güzel eylesin, Akvaryum.com’un ve tüm gönüldaşlarımızın başı sağ olsun…[:'(][EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 03:51:56[/EDIT]
Uzun süredir tanışıklığım bulunan, bana sayısız konuda yardımcı olmuş, ağabeylik etmiş, gerek kişiliği gerek akvaristliği ile benim gibi birçok kardeşine, yıllarca yardımcı olmuş Hakan KOÇ (mesutok) Ahirete irtihâl etmiştir.
Cenazesi bugün Kağıthane Merkez Camiinde, öğle namazına müteakip toprağa verilecek.
Allah makamını, kalbi gibi güzel eylesin, Akvaryum.com’un ve tüm gönüldaşlarımızın başı sağ olsun…[:'(][EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 03:51:56[/EDIT]
Rerio’nun Etimolojisi
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Bendeniz, evcil balıklarla ilgili nerede ise her türlü uğraşı, büyük bir keyifle yapan biriyim.
Yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de balıklar hakkında makaleler okumaktır.
Özellikle son birkaç yıldır balıkların bilimsel isimlerinin etimolojik kökenlerine meraklıyım.
Geçen hafta, zebra danio’lar hakkında bir habere denk gelmiştim. Kısaca şunu anlatmaktaydı;
“ Zebra danio’lar, kalp kaslarını yenileyebilmelerine olanak sağlayan eşsiz özellikler ile donatılmıştır.
Hatta öyle ki, kalbinin bir kısmı alınan zebra danio ‘ların, sadece birkaç hafta içinde, kalplerindeki kayıp alanı onarabildikleri gözlemlendi.”
Tabii biliyorsunuz, bu makalede de balığın bilimsel adı sıkça kullanılmaktaydı (B. Rerio)
Yazıyı okuduktan sonra, bu balığın ismi ne anlamlar taşıyor acaba?
Düşünceleri eşliğinde araştırmalarıma başladım.
“Brachydanio” birleşik kelimesindeki “Brachy”nin Yunanca βραχύς (Brakhùs) Kelimesinin, Latince sentezi olduğunu “Kısa” Anlamına geldiğini,
“Danio” Kelimesinin ise Bengalce “ ধনী” (Dhani)
“Pirinç tarlası” Anlamında olduğunu ve en yakın anlamıyla “Pirinç tarlalarından gelen “ Olarak çevrilebileceği sonuçlarını elde ettim
fakat “Rerio” cins adıyla ilgili hiçbir materyal ve bilgiye ulaşamadım. Uzun bir süre uğraş verdikten sonra, sizlere sormaya karar verdim.
Sizlerin bu konuda bilgisi veya tahmini var mı?
Ad- soyad- bölge veya akarsu ismi gibi özel bir isim veya balığa takılan yerel bir söylence olabilir mi?
Yukarıdaki bahsimde yanlışlıklar var mı?
Düşünce ve görüşlerinizi almak istedim.
Tüm arkadaşlarlarıma, sevgilerimi ve hürmetlerimi arz ederim…[:3][:)]
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Bendeniz, evcil balıklarla ilgili nerede ise her türlü uğraşı, büyük bir keyifle yapan biriyim.
Yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de balıklar hakkında makaleler okumaktır.
Özellikle son birkaç yıldır balıkların bilimsel isimlerinin etimolojik kökenlerine meraklıyım.
Geçen hafta, zebra danio’lar hakkında bir habere denk gelmiştim. Kısaca şunu anlatmaktaydı;
“ Zebra danio’lar, kalp kaslarını yenileyebilmelerine olanak sağlayan eşsiz özellikler ile donatılmıştır.
Hatta öyle ki, kalbinin bir kısmı alınan zebra danio ‘ların, sadece birkaç hafta içinde, kalplerindeki kayıp alanı onarabildikleri gözlemlendi.”
Tabii biliyorsunuz, bu makalede de balığın bilimsel adı sıkça kullanılmaktaydı (B. Rerio)
Yazıyı okuduktan sonra, bu balığın ismi ne anlamlar taşıyor acaba?
Düşünceleri eşliğinde araştırmalarıma başladım.
“Brachydanio” birleşik kelimesindeki “Brachy”nin Yunanca βραχύς (Brakhùs) Kelimesinin, Latince sentezi olduğunu “Kısa” Anlamına geldiğini,
“Danio” Kelimesinin ise Bengalce “ ধনী” (Dhani)
“Pirinç tarlası” Anlamında olduğunu ve en yakın anlamıyla “Pirinç tarlalarından gelen “ Olarak çevrilebileceği sonuçlarını elde ettim
fakat “Rerio” cins adıyla ilgili hiçbir materyal ve bilgiye ulaşamadım. Uzun bir süre uğraş verdikten sonra, sizlere sormaya karar verdim.
Sizlerin bu konuda bilgisi veya tahmini var mı?
Ad- soyad- bölge veya akarsu ismi gibi özel bir isim veya balığa takılan yerel bir söylence olabilir mi?
Yukarıdaki bahsimde yanlışlıklar var mı?
Düşünce ve görüşlerinizi almak istedim.
Tüm arkadaşlarlarıma, sevgilerimi ve hürmetlerimi arz ederim…[:3][:)]
Büyük Pleco Türleri’nin Hangileri, Ne Kadar Yaygın
[QUOTE=Yorum yapmaz]Para eden balıklar olsa ve yavru temini olsa bakardım. Sadece leopar vatoz gördüm şimdiye kadar🤔[/QUOTE]
Leopar vatoz dedğiniz P. Gibbiceps mi?
[QUOTE=Yorum yapmaz]Para eden balıklar olsa ve yavru temini olsa bakardım. Sadece leopar vatoz gördüm şimdiye kadar🤔[/QUOTE]
Leopar vatoz dedğiniz P. Gibbiceps mi?
Büyük Pleco Türleri’nin Hangileri, Ne Kadar Yaygın
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Öncelikle sizleri en kalbî duygularımla selâmlarım.
Önceleri açmış olduğum konuların bâzılarında da belirttiğim gibi, bendeniz, balıkları sadece seyredip ilgilenmek değil, araştırmak ve onlar hususunda ayrıntılar öğrenmekten de büyük bir keyif alıyorum.
Bir süredir, öğrendiklerimi ve hâl - i hazırda biliyor olduklarımı harmanlayarak makaleler yazıyor, sadece ülkemizde nâdide hobimizin daha iyi anlaşılıp tatbik edilmesini umarak ve amaçlayarak sunuyorum.
Şu anki emelim, sevenlerin L seri koduna kadar bildiği cüce pleco’lar hâricinde, büyük pleco türlerinin de Türkiye ‘deki yaygınlıklarını soruşturmak ve edindiğim veriler ile yeni bir makale oluşturmaktır.
Ben kendim, şehrimde gezdiğim hayvan mağazalarından,YouTube’ta seyrettiğim Türkiye menşeili videolardan ve diğer şehirlerdeki hobici arkadaşlarımla ettiğim sohbetlerden yaptığım çıkarımlar ile 5 cins pleco belirledim.
Sizden ricâm alttaki soruma cevap vermeniz;
- Bu 5 cinsten birine (veya bunlardan başka bir cins de ekleyebilirsiniz.) şu anda bakıyor musunuz?
🗒Not:
- Eğer dikkatli inceleyebildiyseniz ve eminseniz, bir arkadaşınızın akvaryumunda veya gittiğiniz bir pet shop’ta gördüğünüz pleco’yu da yazabilirsiniz.
- -
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221201531.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Pardalis
Yelken Yüzgeçli Amazon Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207411.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Disjunctivus
Vermiküler Yelken Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212301.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Multiradiatus
Orinoco Yelken Yüzgeç Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219151.jpg[/IMG]
Hypostomus Plecostomus
Bayağı Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221227121.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Gibbiceps
Leopar / Rio Negro Yelken Pleco
Vakit ayıran, katkıda bulunan herkese çok teşekkür eder,
hayırlı, sağlıklı, mutlu hobiler dilerim…[:)][EDIT]Imperfectnest495,2022-03-22 12:37:05[/EDIT]
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Öncelikle sizleri en kalbî duygularımla selâmlarım.
Önceleri açmış olduğum konuların bâzılarında da belirttiğim gibi, bendeniz, balıkları sadece seyredip ilgilenmek değil, araştırmak ve onlar hususunda ayrıntılar öğrenmekten de büyük bir keyif alıyorum.
Bir süredir, öğrendiklerimi ve hâl - i hazırda biliyor olduklarımı harmanlayarak makaleler yazıyor, sadece ülkemizde nâdide hobimizin daha iyi anlaşılıp tatbik edilmesini umarak ve amaçlayarak sunuyorum.
Şu anki emelim, sevenlerin L seri koduna kadar bildiği cüce pleco’lar hâricinde, büyük pleco türlerinin de Türkiye ‘deki yaygınlıklarını soruşturmak ve edindiğim veriler ile yeni bir makale oluşturmaktır.
Ben kendim, şehrimde gezdiğim hayvan mağazalarından,YouTube’ta seyrettiğim Türkiye menşeili videolardan ve diğer şehirlerdeki hobici arkadaşlarımla ettiğim sohbetlerden yaptığım çıkarımlar ile 5 cins pleco belirledim.
Sizden ricâm alttaki soruma cevap vermeniz;
- Bu 5 cinsten birine (veya bunlardan başka bir cins de ekleyebilirsiniz.) şu anda bakıyor musunuz?
🗒Not:
- Eğer dikkatli inceleyebildiyseniz ve eminseniz, bir arkadaşınızın akvaryumunda veya gittiğiniz bir pet shop’ta gördüğünüz pleco’yu da yazabilirsiniz.
- -
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221201531.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Pardalis
Yelken Yüzgeçli Amazon Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207411.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Disjunctivus
Vermiküler Yelken Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212301.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Multiradiatus
Orinoco Yelken Yüzgeç Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219151.jpg[/IMG]
Hypostomus Plecostomus
Bayağı Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221227121.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Gibbiceps
Leopar / Rio Negro Yelken Pleco
Vakit ayıran, katkıda bulunan herkese çok teşekkür eder,
hayırlı, sağlıklı, mutlu hobiler dilerim…[:)][EDIT]Imperfectnest495,2022-03-22 12:37:05[/EDIT]
Geba: “tetrazone”
Merhabalar;
Evet, çok toleranslı olduğu doğru. Bu yüzden yeni başlayanlar için de uygun balıklardır.
Hem, çok büyümüyor olmaları da, genellikle küçük akvaryumlarla başlayan yeni hobicilerin tanklarına, japon balıklarından daha iyi uyum sağlamalarına sebeptir
fakat elbette, özenilmeyi hak ederler.
Kendi boyutrlarına yakın, çok yumuşak, ürkek, ağır kanlı ve uzun kuyruklu veya yüzgeçli olmayan, barışçıl balıklarla bakılabilirler.
Tetrazone’unuz, o yavruluktan bir an önce kurtarınız
veya
o tetrazone’u akvaryumcunuza vermenizi tavsiye edebilirim.
[EDIT]Imperfectnest495,2022-03-05 20:21:06[/EDIT]
Merhabalar;
Evet, çok toleranslı olduğu doğru. Bu yüzden yeni başlayanlar için de uygun balıklardır.
Hem, çok büyümüyor olmaları da, genellikle küçük akvaryumlarla başlayan yeni hobicilerin tanklarına, japon balıklarından daha iyi uyum sağlamalarına sebeptir
fakat elbette, özenilmeyi hak ederler.
Kendi boyutrlarına yakın, çok yumuşak, ürkek, ağır kanlı ve uzun kuyruklu veya yüzgeçli olmayan, barışçıl balıklarla bakılabilirler.
Tetrazone’unuz, o yavruluktan bir an önce kurtarınız
veya
o tetrazone’u akvaryumcunuza vermenizi tavsiye edebilirim.
[EDIT]Imperfectnest495,2022-03-05 20:21:06[/EDIT]
Mobil Cihazlarda Yazı Fontu Değiştirmek
Merhaba Sevgili dostlar;
Forumlarda paylaşmak istediğim birkaç makalem bulunuyor. Bu yazıların içerisinde, yazı fontunu ve/veya rengini değiştirmem lâzım.
Elimde şu anda bir kişisel bilgisayar yok. Bu yüzden, her işlemi telefonumdan yapmak durumunda kalıyorum.
Bu yazıyı yazdığım sırada üstteki yazı karakterlerine tıklıyorum ama hiçbir değişim olmuyor.
[B][/B]Örnek yazı[B][/B]
[U][/U]Örnek yazı[U][/U]
Gördüğünüz üzere, harflerin görünümü değişmedi.
Bir de, seçili fonta nasıl geri dönebilirim?
Çok teşekkür ediyorum, iyi günler…
Merhaba Sevgili dostlar;
Forumlarda paylaşmak istediğim birkaç makalem bulunuyor. Bu yazıların içerisinde, yazı fontunu ve/veya rengini değiştirmem lâzım.
Elimde şu anda bir kişisel bilgisayar yok. Bu yüzden, her işlemi telefonumdan yapmak durumunda kalıyorum.
Bu yazıyı yazdığım sırada üstteki yazı karakterlerine tıklıyorum ama hiçbir değişim olmuyor.
[B][/B]Örnek yazı[B][/B]
[U][/U]Örnek yazı[U][/U]
Gördüğünüz üzere, harflerin görünümü değişmedi.
Bir de, seçili fonta nasıl geri dönebilirim?
Çok teşekkür ediyorum, iyi günler…
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
