ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
rifai
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
452
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Nisan 2017 00:38
Son Ziyaret:
05 Kasım 2025 13:41
Toplam Mesaj:
314 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mehmet emir rifaioğlu
Doğum Tarihi:
30 Ekim 1987
Yaş:
38
İl:
Ankara
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
M.Emir
SON 10 MESAJI
Akvaryum Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=Hidro Dinamik]
İlkte masrafı az ve ucuz olduğundan bende ampül düşündüm. Ama kapağım olmadığından temin edip duy işlerine girişmek biraz uğraştıracaktı. Polikarbon dayanıksız, pleksiglass çok maliyetli olurdu; kontraplağı ucuza temin edip kestirebileceğim bir yerde yoktu. T5 Floresan düşündüm ondada kasa, balast, starter derken yine masraf 1000-1500 TL civarında olacaktı.
Ledler arasındada şerit ledlerin 5730 5630 gibi modellerinin 5 metrelik hallerini bulabilseydim pleksi ve polikarbondan kendim armatürümsü bir şey yapacaktım ama bulamadım.
Led bantlar; 4040,5630,5730 gibi ledler döşeli olmasına rağmen buğulu cam olduğundan ışığı yanlara daha çok yayıp yetersiz gelebilir diye düşündürdü. Zaten led bantların içerisinde kullanılanın hangi led olduğunu bulabilmekte çok zor. Powerledler 2000-2500 civarında başladığı için bütçem yetmiyordu.
Düşük maliyetli olarak tek sıra full spectrum led armatürlerden alacaktım veya bu şekilde çok sıralı led armatürlerden. Tek sıraların bitkili akvaryumlarda yetersiz kaldığını görüncede mecbur bu tarz bir armatür almam gerekiyordu.
Yani kabaca söylemek gerekirse verdiğim paraya ve emeğe daha iyi bir aydınlatmayı almak istedim. Şuan su bulanık olduğundan ve bu hobide tecrübesiz olduğum için net bir şey söylemem yanlış olur, bir kaç güne akvaryumumun fotoğrafını paylacağım.
Ama armatürü ters çevirip yaktığımda odayı normal lamba gibi aydınlatabiliyor.
Dalga boylarını sormak istediğimde canlı desteğe bağlanamamıştım sonrasında unutmuşum kusura bakmayın.
Şimdi canlı desteğe yazdım şöyle bir cevap aldım.
[B]"Merhaba
Biz SMD LED kullanıyoruz ve bunlarda dalga boyu yoktur
6500 kelvin 85-90 cri değeri"[/B][/QUOTE]
Dalge geçmişler sizinle [:lol:]
Her rengin karşılığı bir dalga boyu vardır.
[QUOTE=AETHM]
Anlaşılır yazamamışım kusura bakmayın. Güç olarak kastettiğim taban/yüzey ışık şiddetini mercekler ile birbirine daha yakın değerlere getirebilmekti hidrodinamiğin pek sığ bir tankı olduğu söylenemez çünkü[:)]. Merakımdan soruyorum mercekli smd ledlerle tecrübeniz nasıldı, biraz daha bahsedebilir misiniz, siz mi yaptınız ? [/QUOTE]
Su derinliği çoksa, taban bitkisi yapılacaksa yada armatür yükseğe konumlandırılacaksa kullanılabilir. Power leddeki gibi, ışıma açısını daraltıyor sadece.
[QUOTE=Hidro Dinamik]
İlkte masrafı az ve ucuz olduğundan bende ampül düşündüm. Ama kapağım olmadığından temin edip duy işlerine girişmek biraz uğraştıracaktı. Polikarbon dayanıksız, pleksiglass çok maliyetli olurdu; kontraplağı ucuza temin edip kestirebileceğim bir yerde yoktu. T5 Floresan düşündüm ondada kasa, balast, starter derken yine masraf 1000-1500 TL civarında olacaktı.
Ledler arasındada şerit ledlerin 5730 5630 gibi modellerinin 5 metrelik hallerini bulabilseydim pleksi ve polikarbondan kendim armatürümsü bir şey yapacaktım ama bulamadım.
Led bantlar; 4040,5630,5730 gibi ledler döşeli olmasına rağmen buğulu cam olduğundan ışığı yanlara daha çok yayıp yetersiz gelebilir diye düşündürdü. Zaten led bantların içerisinde kullanılanın hangi led olduğunu bulabilmekte çok zor. Powerledler 2000-2500 civarında başladığı için bütçem yetmiyordu.
Düşük maliyetli olarak tek sıra full spectrum led armatürlerden alacaktım veya bu şekilde çok sıralı led armatürlerden. Tek sıraların bitkili akvaryumlarda yetersiz kaldığını görüncede mecbur bu tarz bir armatür almam gerekiyordu.
Yani kabaca söylemek gerekirse verdiğim paraya ve emeğe daha iyi bir aydınlatmayı almak istedim. Şuan su bulanık olduğundan ve bu hobide tecrübesiz olduğum için net bir şey söylemem yanlış olur, bir kaç güne akvaryumumun fotoğrafını paylacağım.
Ama armatürü ters çevirip yaktığımda odayı normal lamba gibi aydınlatabiliyor.
Dalga boylarını sormak istediğimde canlı desteğe bağlanamamıştım sonrasında unutmuşum kusura bakmayın.
Şimdi canlı desteğe yazdım şöyle bir cevap aldım.
[B]"Merhaba
Biz SMD LED kullanıyoruz ve bunlarda dalga boyu yoktur
6500 kelvin 85-90 cri değeri"[/B][/QUOTE]
Dalge geçmişler sizinle [:lol:]
Her rengin karşılığı bir dalga boyu vardır.
[QUOTE=AETHM]
Anlaşılır yazamamışım kusura bakmayın. Güç olarak kastettiğim taban/yüzey ışık şiddetini mercekler ile birbirine daha yakın değerlere getirebilmekti hidrodinamiğin pek sığ bir tankı olduğu söylenemez çünkü[:)]. Merakımdan soruyorum mercekli smd ledlerle tecrübeniz nasıldı, biraz daha bahsedebilir misiniz, siz mi yaptınız ? [/QUOTE]
Su derinliği çoksa, taban bitkisi yapılacaksa yada armatür yükseğe konumlandırılacaksa kullanılabilir. Power leddeki gibi, ışıma açısını daraltıyor sadece.
Akvaryum Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=AETHM]
üretici ile iletişime geçtiğimde bu lümen farkı hakkında doğru dürüst bir bilgi alamadım. premium serisinde creeled kullanıyorlarmış daha üst düzey ışık veriyormuş fakat burada üst düzey olarak adlandırılan şeyin ne olduğunu anlayamadım tam olarak. konuşmanın sonrasında biz ledlerden bahsederken bir anda lümen değil watt hesabı yapılır diye florasan bilgisi vermeye başladı. powerledlerlde mercekli ledler kullanılıyor bu yüzden daha güçlü hale geliyorlar smd ledler bu konuda geri kalıyor fakat dediğim gibi satıcı doğru dürüst cevap vermedi bana göre sadece ürün satmaya çalışıyordu.
Yine de ışığın kötü olacağını sanmıyorum sizi hayli hayli idare eder hayırlı uğurlu olsun [/QUOTE]
Merceksiz yani çıplak dediğimiz ledlerin ışıma açısı 120 derecedir. Mercek takarak biz bu açıyı 90-60-45-30 gibi derecelere düşürerek ışığın yoğun bir şekilde suya girmesini ve daha derine inebilmesini sağlar.
Yani mercek kullanımı lümeni arttırmaz.
Bu arada smd ledlere mercek takmak mümkün ve bende mevcut. 90 derece takıp kullanıyorum [:)]
Tasarruflu ampül ile bile low tech bir tank yapılabilir. Dediğiniz gibi o armatürk de iş görür ama parayı neye verdiğinizi bilin yeter. [EDIT]rifai,2023-12-17 02:33:08[/EDIT]
[QUOTE=AETHM]
üretici ile iletişime geçtiğimde bu lümen farkı hakkında doğru dürüst bir bilgi alamadım. premium serisinde creeled kullanıyorlarmış daha üst düzey ışık veriyormuş fakat burada üst düzey olarak adlandırılan şeyin ne olduğunu anlayamadım tam olarak. konuşmanın sonrasında biz ledlerden bahsederken bir anda lümen değil watt hesabı yapılır diye florasan bilgisi vermeye başladı. powerledlerlde mercekli ledler kullanılıyor bu yüzden daha güçlü hale geliyorlar smd ledler bu konuda geri kalıyor fakat dediğim gibi satıcı doğru dürüst cevap vermedi bana göre sadece ürün satmaya çalışıyordu.
Yine de ışığın kötü olacağını sanmıyorum sizi hayli hayli idare eder hayırlı uğurlu olsun [/QUOTE]
Merceksiz yani çıplak dediğimiz ledlerin ışıma açısı 120 derecedir. Mercek takarak biz bu açıyı 90-60-45-30 gibi derecelere düşürerek ışığın yoğun bir şekilde suya girmesini ve daha derine inebilmesini sağlar.
Yani mercek kullanımı lümeni arttırmaz.
Bu arada smd ledlere mercek takmak mümkün ve bende mevcut. 90 derece takıp kullanıyorum [:)]
Tasarruflu ampül ile bile low tech bir tank yapılabilir. Dediğiniz gibi o armatürk de iş görür ama parayı neye verdiğinizi bilin yeter. [EDIT]rifai,2023-12-17 02:33:08[/EDIT]
Akvaryum Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=Hidro Dinamik]
Çok soru soruyorum kusura bakmayın. Bir kaç ay önce ilk akvaryumumu kurdum şimdi bunu kurup ilk akvaryumu yedek olarak tutacağım. (70x26x80cm 80cm yükseklik)
Kişisel ihtiyaçlarımdan kesip bütçemi biraz artırabildim. Armatürk 2100h modeline baktım size ürün özelliklerini yazayım.
https://www.armaturk.com.tr/urun/armaturk-100cm-akvaryum-aydinlatma-2100h-armaturk-2100h
Beyaz 462, Kırmızı 132, Mavi 66 LED bulunuyormuş canlı desteğe sordum.
Üründe 7 sıra beyaz 2 sıra kırmızı 1 sıra mavi renk smd led kullanılmıştır.
* 120W gücünde
* 6500 kelvin SMD LED
* 20000 lümen değerindedir.
Benzar fiyatta daha iyisi var mı sizce?
[/QUOTE]
Lümeni galiba yanlış yazdınız. Tüm ledler beyaz olsa bile 120watt maksimum 13200 lümen yapar. Gerçekten 20000 yazdılarsa, konu hakkında bilgileri yok demektir.
Led kullanıyorsanız; Hi tech(yeterli miktarda co2 ve gübre var ise) bir tank için, litreye 0,4w (ortalama 35 lümen) yeterlidir.
Low tech bir tank için litreye 0,2w yeterlidir.
Watt sadece elektrik tüketimini gösterir. Ledlerin amacı; düşük elektrik tüketimi ile yüksek verimdir.
Üreticilere sormanız gereken kullanılan renklerin dalga boyudur.
Deep red(660nm),Royal blue(450nm) ve Uv(425nm) kullanıp kullanamadıklarında sorun. Çünkü en çok klorofili aktif hale getiren renkler bu üçüdür.
Not: florasan kullanılacaktır bu hesabı iki ile çarpın.
[QUOTE=Hidro Dinamik]
Çok soru soruyorum kusura bakmayın. Bir kaç ay önce ilk akvaryumumu kurdum şimdi bunu kurup ilk akvaryumu yedek olarak tutacağım. (70x26x80cm 80cm yükseklik)
Kişisel ihtiyaçlarımdan kesip bütçemi biraz artırabildim. Armatürk 2100h modeline baktım size ürün özelliklerini yazayım.
https://www.armaturk.com.tr/urun/armaturk-100cm-akvaryum-aydinlatma-2100h-armaturk-2100h
Beyaz 462, Kırmızı 132, Mavi 66 LED bulunuyormuş canlı desteğe sordum.
Üründe 7 sıra beyaz 2 sıra kırmızı 1 sıra mavi renk smd led kullanılmıştır.
* 120W gücünde
* 6500 kelvin SMD LED
* 20000 lümen değerindedir.
Benzar fiyatta daha iyisi var mı sizce?
[/QUOTE]
Lümeni galiba yanlış yazdınız. Tüm ledler beyaz olsa bile 120watt maksimum 13200 lümen yapar. Gerçekten 20000 yazdılarsa, konu hakkında bilgileri yok demektir.
Led kullanıyorsanız; Hi tech(yeterli miktarda co2 ve gübre var ise) bir tank için, litreye 0,4w (ortalama 35 lümen) yeterlidir.
Low tech bir tank için litreye 0,2w yeterlidir.
Watt sadece elektrik tüketimini gösterir. Ledlerin amacı; düşük elektrik tüketimi ile yüksek verimdir.
Üreticilere sormanız gereken kullanılan renklerin dalga boyudur.
Deep red(660nm),Royal blue(450nm) ve Uv(425nm) kullanıp kullanamadıklarında sorun. Çünkü en çok klorofili aktif hale getiren renkler bu üçüdür.
Not: florasan kullanılacaktır bu hesabı iki ile çarpın.
Tropica Plant Growth Fertiliser Hakkında
Teskitleri her zaman doğru sonuç vermiyor çünkü demirden yola çıkarsak; Demir ilk akvaryuma dozajladığımızda ölçtüğünüzde Sudaki oranı görebilirsiniz ama bir gün sonra ölçtüğünüzde demiri göremezsiniz Çünkü ya emilmiştir ya çökmüştür ve daha fazla da uzadığınız zaman bu sefer sorun yaşamaya başlarsınız. Fosfat da aynı şekildedir onu da çabuk emdikleri için suda bulamayabilirsiniz bir gün sonra ölçtüğünüzde.
Herhangi bir sorun ile karşılaşmamak için nitrat ve fosfatı hep kendi aralarında bir oran olacak şekilde dengeli vermek gerekiyor.
Son olarak gübre miktarına gelirsek de Akvaryumdaki bitki yoğunluğuna göre gübre oranı değişir. Örneğin yoğun bir budama yaptıktan sonra atıyorum 5 birim verdiğiniz gübre budamadan bir önceki gün 11'ime çıkmış olabilir çünkü içerideki bitki sayısı 2 katından bile fazla artmış olabilir.
Teskitleri her zaman doğru sonuç vermiyor çünkü demirden yola çıkarsak; Demir ilk akvaryuma dozajladığımızda ölçtüğünüzde Sudaki oranı görebilirsiniz ama bir gün sonra ölçtüğünüzde demiri göremezsiniz Çünkü ya emilmiştir ya çökmüştür ve daha fazla da uzadığınız zaman bu sefer sorun yaşamaya başlarsınız. Fosfat da aynı şekildedir onu da çabuk emdikleri için suda bulamayabilirsiniz bir gün sonra ölçtüğünüzde.
Herhangi bir sorun ile karşılaşmamak için nitrat ve fosfatı hep kendi aralarında bir oran olacak şekilde dengeli vermek gerekiyor.
Son olarak gübre miktarına gelirsek de Akvaryumdaki bitki yoğunluğuna göre gübre oranı değişir. Örneğin yoğun bir budama yaptıktan sonra atıyorum 5 birim verdiğiniz gübre budamadan bir önceki gün 11'ime çıkmış olabilir çünkü içerideki bitki sayısı 2 katından bile fazla artmış olabilir.
Tropica Plant Growth Fertiliser Hakkında
[QUOTE=Kturan06]
Tropicamı creaquamı daha memnun etti sizi[/QUOTE]
Potasyumu ilave kullanabilmek daha çok esneklik sağlıyor. O yüzden creaqua diyeceğim.
[QUOTE=Kturan06]
Tropicamı creaquamı daha memnun etti sizi[/QUOTE]
Potasyumu ilave kullanabilmek daha çok esneklik sağlıyor. O yüzden creaqua diyeceğim.
Tropica Plant Growth Fertiliser Hakkında
[QUOTE=Kturan06]
Hala kullanıyomusunuz[/QUOTE]
Maalesef.
Bir dönem bu ürünü bulmak çok zorlaştı. İthalatı durmuştu. Ben de creaqua kullanmaya başladım. Hala creaqua kullanıyorum. Öneririm.
Mikro, makro ve potasyum olarak 3 şişe kullanıyorum.
[QUOTE=Kturan06]
Hala kullanıyomusunuz[/QUOTE]
Maalesef.
Bir dönem bu ürünü bulmak çok zorlaştı. İthalatı durmuştu. Ben de creaqua kullanmaya başladım. Hala creaqua kullanıyorum. Öneririm.
Mikro, makro ve potasyum olarak 3 şişe kullanıyorum.
Su Değişimi Gerekli Mi
[QUOTE=karidesler]Merhaba herkese
Sadece bitki olan bir tankta (sonradan belki yosunlanmaya karşı 1-2 cüce vatoz yada elma salyangozu) su değişimi gerekli midir?[/QUOTE]
Gerekli
[QUOTE=karidesler]Merhaba herkese
Sadece bitki olan bir tankta (sonradan belki yosunlanmaya karşı 1-2 cüce vatoz yada elma salyangozu) su değişimi gerekli midir?[/QUOTE]
Gerekli
Smd Led Güç Kaynağı Hesaplama
Ledlerin bağlantı şekli önemli. Kaçı seri, kaçı paralel. Yada arada akım sabitleyen direnç var mı?
Devreyi görmeden yorum yapmak pek mümkün değil.
Ledlerin bağlantı şekli önemli. Kaçı seri, kaçı paralel. Yada arada akım sabitleyen direnç var mı?
Devreyi görmeden yorum yapmak pek mümkün değil.
Bakımı Hakkında Bilgi
Https://www.akvaryum.com/Bitkiler/
Bu linkten aldığınız bitkilerin türünü bulabilirsiniz. Çoğu detayı burada yazmaktadır.
Https://www.akvaryum.com/Bitkiler/
Bu linkten aldığınız bitkilerin türünü bulabilirsiniz. Çoğu detayı burada yazmaktadır.
Akvaryuma Göremi Balık Seçilir Yoksa Balığa Göremi
Her ikisi de bütçeye göre seçilmelidir[:)]
Balık var tanesi 10₺, balık var tanesi 500₺
Akvaryum var camu ultra clear/45derece rodajlı, akvaryum siyah silikonlu.
Her ikisi de bütçeye göre seçilmelidir[:)]
Balık var tanesi 10₺, balık var tanesi 500₺
Akvaryum var camu ultra clear/45derece rodajlı, akvaryum siyah silikonlu.
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
