ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Flexa
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2059
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Haziran 2018 10:09
Son Ziyaret:
05 Temmuz 2023 04:58
Toplam Mesaj:
838 [0.28 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ögetay Kayalı
Doğum Tarihi:
03 Şubat 1994
Yaş:
32
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Astrofizikçi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ögetay Kayalı - NASA/APOD - Michigan Tech. University
SON 10 MESAJI
Anubias Bitkilerimizin Işık Süreleri Nedir ?
Anubias için ideal aydınlatma yöntemi doğrudan ışık almamasıdır. Anubias aquascape tasarlanırken gölge olan yerlere konulur. Böylece akvaryumda yüksek ihtiyacı olan bitkileriniz gerekli ışığı alırken, Anubias'a da fazla ışık vermemiş olursunuz. Yavaş büyüdüğü için doğrudan ışık alan çoğu Anubias'ta zamanla yosun problemi görülebilir. Hızlı büyüyenlerde bu pek belirgin değil, çünkü gerek zamanla uzayıp alttaki yaprakların gölgede kalmasından gerekse zamanla budamaktan sürekli bir yenilenme mevcut. Anubias'ta dikkatli olmak gerek. Sadece Anubias varsa ve direk ışık alacaksa düşük güçte bir ışıkta 6-7 saati geçmemekte fayda var.
Anubias için ideal aydınlatma yöntemi doğrudan ışık almamasıdır. Anubias aquascape tasarlanırken gölge olan yerlere konulur. Böylece akvaryumda yüksek ihtiyacı olan bitkileriniz gerekli ışığı alırken, Anubias'a da fazla ışık vermemiş olursunuz. Yavaş büyüdüğü için doğrudan ışık alan çoğu Anubias'ta zamanla yosun problemi görülebilir. Hızlı büyüyenlerde bu pek belirgin değil, çünkü gerek zamanla uzayıp alttaki yaprakların gölgede kalmasından gerekse zamanla budamaktan sürekli bir yenilenme mevcut. Anubias'ta dikkatli olmak gerek. Sadece Anubias varsa ve direk ışık alacaksa düşük güçte bir ışıkta 6-7 saati geçmemekte fayda var.
Ekonomiyle Nasıl Savaşıyorsunuz ?
[QUOTE=capodicapii]Ögetay haklısın da örnekler hala denk değil onu demek istiyorum.. Profesyonel fotoğrafçılık, profesyonel müzik, profesyonel... ile hobiyi kıyaslarsan elbette uçurum var. İAPLC akvaryum hobisinin şuan tartıştığımız pencereden zirvesi değil. Ben öğrenciyken iki kere katıldım. Birinde de o imkanla oranlarsak kayda değer sıralamaya girdim. Hoş mevzu sen ben değil. Özetle 100 liraya da akvaryum hobisi var 100bin dolara da.. Hobimiz pahalı pahalı.[/QUOTE]
Bilmiyorum, bana denk gibi geliyor. Aquascaping profesyonel olarak yapılabildiği gibi fotoğrafçılık da hobi olarak yapılabiliyor. Zor bir kıyaslama maalesef, katılıyorum, subjektif olmaya çok açık haliyle. Benim beklenti ve perspektifime göre ucuz kalıyor sanırım. Akvaryumda istediğimi elde edebilmekle, diğerlerinde elde edebilmeyi kıyaslıyorum, akvaryum bana daha kolay geliyor. Devasa bir akvaryum peşinde olsam daha farklı olurdu, ama bunu da yine büyük bir stüdyo sahibi olmayla eş değer tutabilirdim [:)] Değişken çok. Lakin bazı alternatifler gibi büyük bir teknoloji gerektirmemesi, fiyat açısından büyük bir avantaj. Keza hoş da bir ortam söz konusu, birbiriyle bitki ve canlı takası yapabilme lüksünün alternatifi diğerlerinde pek olmuyor. Keza kamera kendini çoğaltamıyor da, bir tane bitkiyle sabredip tüm akvaryumu kaplama imkanı var. Bambaşka dünyalar, hepsinin tadı, zorlukları başka. Kıyaslamak bana kalırsa zaten çok manasız. Ama dediğim gibi, beni üzen şey, ortalama kazançlı birinin iyi bir akvaryuma kolayca sahip olabilecekken uyduruk bir sürü ekipmanla uğraşmak, zarar etmek, sorunlarla yüzleşmek zorunda kalması. Gruplarda neredeyse her gün bir tane uyduruk ısıtıcı patlama görseli görüyorum. İnsanlar Eheim gibi bir ısıtıcı alamıyor ki. Her neyse, hepimiz ne olduğunu görüyor ve biliyoruz zaten. Gerisi bizim hayattan, hobiden beklentilerimiz. Dilerim bu hobi de zamanla yayılır, ülkemizden çok daha fazla güzel işler çıkarırız.
[QUOTE=capodicapii]Ögetay haklısın da örnekler hala denk değil onu demek istiyorum.. Profesyonel fotoğrafçılık, profesyonel müzik, profesyonel... ile hobiyi kıyaslarsan elbette uçurum var. İAPLC akvaryum hobisinin şuan tartıştığımız pencereden zirvesi değil. Ben öğrenciyken iki kere katıldım. Birinde de o imkanla oranlarsak kayda değer sıralamaya girdim. Hoş mevzu sen ben değil. Özetle 100 liraya da akvaryum hobisi var 100bin dolara da.. Hobimiz pahalı pahalı.[/QUOTE]
Bilmiyorum, bana denk gibi geliyor. Aquascaping profesyonel olarak yapılabildiği gibi fotoğrafçılık da hobi olarak yapılabiliyor. Zor bir kıyaslama maalesef, katılıyorum, subjektif olmaya çok açık haliyle. Benim beklenti ve perspektifime göre ucuz kalıyor sanırım. Akvaryumda istediğimi elde edebilmekle, diğerlerinde elde edebilmeyi kıyaslıyorum, akvaryum bana daha kolay geliyor. Devasa bir akvaryum peşinde olsam daha farklı olurdu, ama bunu da yine büyük bir stüdyo sahibi olmayla eş değer tutabilirdim [:)] Değişken çok. Lakin bazı alternatifler gibi büyük bir teknoloji gerektirmemesi, fiyat açısından büyük bir avantaj. Keza hoş da bir ortam söz konusu, birbiriyle bitki ve canlı takası yapabilme lüksünün alternatifi diğerlerinde pek olmuyor. Keza kamera kendini çoğaltamıyor da, bir tane bitkiyle sabredip tüm akvaryumu kaplama imkanı var. Bambaşka dünyalar, hepsinin tadı, zorlukları başka. Kıyaslamak bana kalırsa zaten çok manasız. Ama dediğim gibi, beni üzen şey, ortalama kazançlı birinin iyi bir akvaryuma kolayca sahip olabilecekken uyduruk bir sürü ekipmanla uğraşmak, zarar etmek, sorunlarla yüzleşmek zorunda kalması. Gruplarda neredeyse her gün bir tane uyduruk ısıtıcı patlama görseli görüyorum. İnsanlar Eheim gibi bir ısıtıcı alamıyor ki. Her neyse, hepimiz ne olduğunu görüyor ve biliyoruz zaten. Gerisi bizim hayattan, hobiden beklentilerimiz. Dilerim bu hobi de zamanla yayılır, ülkemizden çok daha fazla güzel işler çıkarırız.
Ekonomiyle Nasıl Savaşıyorsunuz ?
[QUOTE=capodicapii]
Madem hortladı Ögetaya katılmadığımı belirteyim. Hobiler arasında kategoriler var. Akvaryum hobisi genel bir kategori ama astrofotografçılık fotoğrafçılığın marjinal bir dalı. Fotoğrafçılığı cebindeki telefonla yapan da var makinasına 50bin liralık lens alan da var. Keza akvaryumu 500e yapan da var, 50bin verip yapan da var. Norveçe kamp kurup kuzey ışıklarını çeken adamla betta besleyen adam hobilerinin aynı basamağında değil. Evinde shark besleyen akvaristle kıyaslamak lazım :) Ana hobilerin alt dalı olup hevesin yanında uzmanlık ve finansal güç gerektiren marjinal hobileri bir kenara ayırırsak, genel hobiler arasında ciddi bir hobi akvaryum. Çünkü üst levele geçme süresi çok kısa. 1 yılda level atlayabiliyosun bu hobide. Bu da çok sık değişim yani harcama gerektiriyor. Ama bir müzik aleti alsan bir kere iyisini aldın mı 4-5 yıl gideri var keza bir makine aldığında da öyle yada bir köpek aldığında mezara kadar can yoldaşısın. Bu gün imkan olsa 80-90 bin liraya bi wild discus akvaryumu kurarım iki yılda sıkılır bitkiliye çeviririm heralde. Akvaryum da pahalı bir hobi yani. [/QUOTE]
Konu ne oldu da hortladı [:)] Madem açılmış ben de cevap vermiş olayım, çünkü hala aynı fikirdeyim. Bu sefer biraz verilerle örneklendireyim.
ABD'ye geldiğimden beri hayalimdeki akvaryumun planlarını yapıyorum, her şeyin (filtre, ışık, kum, bitki vb.) en profesyonelini almak istesem bugün buna bütçem yetiyor. Bu aldığım ekipmanla, eğer bende de yetenek varsa, IAPLC'de kayda değer bir sıralamaya girmemin önünde hiçbir engel yok. Yani nispeten az bir harcamayla bu işin zirvesine çıkacak ekipmana sahip olabiliyorum.
Astrofotoğrafçılık spesifik kalmış dendiği için onu konudan ayıralım. Çünkü aynı bütçeyle astrofotoğrafçılıkta IAPLC seviyesinde bir şeyler elde etmeyi bırakın, ancak giriş yapabiliyorsunuz. Ortalama/profesyonel düzeyde kalan ancak bir kundak alabilirsiniz o fiyata, teleskobuna para yetmez. Kat kat daha fazlası gerekir, o nedenle bunu atalım hadi.
Aynı durum uzun süredir ilgilendiğim fotoğrafçılıkta da geçerli. Telefonla fotoğrafçılık yapılıyor demişsiniz, fakat telefonla profesyonel fotoğrafçılık olmaz. Fotoğrafçılığın IAPLC'sinde bu tür dereceleri onlarla alamazsınız. Eğer ikisi kıyaslanacaksa hagen kum ve pipo filtreyle akvaryum bakmakla kıyaslanabilir. İhtiyacınız olan tek bir lensin fiyatı bile o akvaryumun toplam fiyatını geçiyor. Geldiğimden beri kameramı da yenilemek istiyorum, fakat tek başına gövdesinin fiyatı, akvaryuma yapacağım toplam harcamadan daha fazla. Aklımın köşesinde bir ikilem olarak "acaba kamera mı alsam, yoksa komple akvaryumumu kursam" sorusu olduğu için açık yüreklilikle bunu yazıyorum.
Bir de şöyle bir faktör var ki, burada akvaryum bitkilerine ve canlılarına ödediğimiz fiyat da TR'dekine göre çok fazla. Onu da belirtmek isterim. Keza burada camcıda, mobilyacıda bunları yaptırma imkanım da yok. Bunlar fiyatı ciddi oranda artırmasına rağmen, hala çok daha uygun bir bütçede kalıyor bu hobi.
Tabii muhakkak daha ucuz hobiler de var. Bu aralar tahta oymacılığına sardım mesela. Onun profesyonel ekipmanlarını alsanız bile öyle binlerce dolar pek de gerekmiyor. Lakin bu daha ziyade el zanaati ağırlıklı bir hobi, ekipmana çok odaklı değil. Haliyle beklendik bir durum.
Müzik endüstrisi ise çok daha pahalı. Bir ekipmanın uzun bir ömrü olabilir, fakat o tek harcama değil ne yazık ki. Profesyonel olarak müzik yapan birisinin harcaması çok yüksek. Stüdyo bedelleri, profesyonel kayıt cihazları çok para.
Benim özetlemek istediğim, [B]ortalama bir refah düzeyindeki bir bireyin, çok profesyonel bir akvaryumu rahatlıkla kurabilecek olması[/B]. Ne yazık ki, çok yazık ki bu Türkiye'de artık mümkün değil. Gel gelelim ABD'de ortalama birine göre düşük ücret almamıza rağmen bu mümkün olabiliyor. Beni üzen şey budur. Bana kalırsa bu tür hobiler, toplumda çeşitliliği artırmak, kültürü artırmak için çok hayati. Yok olmaları insanları sadece eğlencelerinden alıkoymuyor, topyekün toplumu zedeliyor. Burada birisinin tahta oymacılığı ile geçimini sağladığını, çanak çömlek yaparak ufak bir kasabada hayatını rahatça sürebildiğini, jipiyle karavanıyla ülkeyi gezebildiğini görebilirken, bir sürü zanaatin membağı olan ülkemde bunlarla ilgilenmek "aç kalırsın, mühendis ol, doktor ol" seviyesine düştü. İnsanlar artık doktor bile olmak istemiyor. Çok yetenekli zanaatkar arkadaşlarım, işlerine olan bağlılığından açlık içerisinde sürünüyorlar. Halbuki o yeteneğin karşılığı bu mudur? İnsanların zanaate verecek parası kalmadı ki. Bunlar maalesef üzücü gerçekler, ne kadar erken kabullenirsek, o kadar çabuk düzelir.[EDIT]Flexa,2022-02-02 16:32:09[/EDIT]
[QUOTE=capodicapii]
Madem hortladı Ögetaya katılmadığımı belirteyim. Hobiler arasında kategoriler var. Akvaryum hobisi genel bir kategori ama astrofotografçılık fotoğrafçılığın marjinal bir dalı. Fotoğrafçılığı cebindeki telefonla yapan da var makinasına 50bin liralık lens alan da var. Keza akvaryumu 500e yapan da var, 50bin verip yapan da var. Norveçe kamp kurup kuzey ışıklarını çeken adamla betta besleyen adam hobilerinin aynı basamağında değil. Evinde shark besleyen akvaristle kıyaslamak lazım :) Ana hobilerin alt dalı olup hevesin yanında uzmanlık ve finansal güç gerektiren marjinal hobileri bir kenara ayırırsak, genel hobiler arasında ciddi bir hobi akvaryum. Çünkü üst levele geçme süresi çok kısa. 1 yılda level atlayabiliyosun bu hobide. Bu da çok sık değişim yani harcama gerektiriyor. Ama bir müzik aleti alsan bir kere iyisini aldın mı 4-5 yıl gideri var keza bir makine aldığında da öyle yada bir köpek aldığında mezara kadar can yoldaşısın. Bu gün imkan olsa 80-90 bin liraya bi wild discus akvaryumu kurarım iki yılda sıkılır bitkiliye çeviririm heralde. Akvaryum da pahalı bir hobi yani. [/QUOTE]
Konu ne oldu da hortladı [:)] Madem açılmış ben de cevap vermiş olayım, çünkü hala aynı fikirdeyim. Bu sefer biraz verilerle örneklendireyim.
ABD'ye geldiğimden beri hayalimdeki akvaryumun planlarını yapıyorum, her şeyin (filtre, ışık, kum, bitki vb.) en profesyonelini almak istesem bugün buna bütçem yetiyor. Bu aldığım ekipmanla, eğer bende de yetenek varsa, IAPLC'de kayda değer bir sıralamaya girmemin önünde hiçbir engel yok. Yani nispeten az bir harcamayla bu işin zirvesine çıkacak ekipmana sahip olabiliyorum.
Astrofotoğrafçılık spesifik kalmış dendiği için onu konudan ayıralım. Çünkü aynı bütçeyle astrofotoğrafçılıkta IAPLC seviyesinde bir şeyler elde etmeyi bırakın, ancak giriş yapabiliyorsunuz. Ortalama/profesyonel düzeyde kalan ancak bir kundak alabilirsiniz o fiyata, teleskobuna para yetmez. Kat kat daha fazlası gerekir, o nedenle bunu atalım hadi.
Aynı durum uzun süredir ilgilendiğim fotoğrafçılıkta da geçerli. Telefonla fotoğrafçılık yapılıyor demişsiniz, fakat telefonla profesyonel fotoğrafçılık olmaz. Fotoğrafçılığın IAPLC'sinde bu tür dereceleri onlarla alamazsınız. Eğer ikisi kıyaslanacaksa hagen kum ve pipo filtreyle akvaryum bakmakla kıyaslanabilir. İhtiyacınız olan tek bir lensin fiyatı bile o akvaryumun toplam fiyatını geçiyor. Geldiğimden beri kameramı da yenilemek istiyorum, fakat tek başına gövdesinin fiyatı, akvaryuma yapacağım toplam harcamadan daha fazla. Aklımın köşesinde bir ikilem olarak "acaba kamera mı alsam, yoksa komple akvaryumumu kursam" sorusu olduğu için açık yüreklilikle bunu yazıyorum.
Bir de şöyle bir faktör var ki, burada akvaryum bitkilerine ve canlılarına ödediğimiz fiyat da TR'dekine göre çok fazla. Onu da belirtmek isterim. Keza burada camcıda, mobilyacıda bunları yaptırma imkanım da yok. Bunlar fiyatı ciddi oranda artırmasına rağmen, hala çok daha uygun bir bütçede kalıyor bu hobi.
Tabii muhakkak daha ucuz hobiler de var. Bu aralar tahta oymacılığına sardım mesela. Onun profesyonel ekipmanlarını alsanız bile öyle binlerce dolar pek de gerekmiyor. Lakin bu daha ziyade el zanaati ağırlıklı bir hobi, ekipmana çok odaklı değil. Haliyle beklendik bir durum.
Müzik endüstrisi ise çok daha pahalı. Bir ekipmanın uzun bir ömrü olabilir, fakat o tek harcama değil ne yazık ki. Profesyonel olarak müzik yapan birisinin harcaması çok yüksek. Stüdyo bedelleri, profesyonel kayıt cihazları çok para.
Benim özetlemek istediğim, [B]ortalama bir refah düzeyindeki bir bireyin, çok profesyonel bir akvaryumu rahatlıkla kurabilecek olması[/B]. Ne yazık ki, çok yazık ki bu Türkiye'de artık mümkün değil. Gel gelelim ABD'de ortalama birine göre düşük ücret almamıza rağmen bu mümkün olabiliyor. Beni üzen şey budur. Bana kalırsa bu tür hobiler, toplumda çeşitliliği artırmak, kültürü artırmak için çok hayati. Yok olmaları insanları sadece eğlencelerinden alıkoymuyor, topyekün toplumu zedeliyor. Burada birisinin tahta oymacılığı ile geçimini sağladığını, çanak çömlek yaparak ufak bir kasabada hayatını rahatça sürebildiğini, jipiyle karavanıyla ülkeyi gezebildiğini görebilirken, bir sürü zanaatin membağı olan ülkemde bunlarla ilgilenmek "aç kalırsın, mühendis ol, doktor ol" seviyesine düştü. İnsanlar artık doktor bile olmak istemiyor. Çok yetenekli zanaatkar arkadaşlarım, işlerine olan bağlılığından açlık içerisinde sürünüyorlar. Halbuki o yeteneğin karşılığı bu mudur? İnsanların zanaate verecek parası kalmadı ki. Bunlar maalesef üzücü gerçekler, ne kadar erken kabullenirsek, o kadar çabuk düzelir.[EDIT]Flexa,2022-02-02 16:32:09[/EDIT]
Çeşme Suyu
Arif hocama katılıyorum. Seachem Prime gibi ürünlerle ilgili bilinmesi gereken önemli nokta, sitelerinde de yazan:
"Removes chlorine, chloramine
Detoxifies ammonia, nitrite, and nitrate"
Ürün kloru ve kloramini yok ediyor, lakin amonyak, nitrit ve nitratı yok etmiyor. Onlara bağlanarak, zararsız bir forma dönüşmelerine neden oluyor, böylelikle toksik etkilerini ortadan kaldırıyor.
Sonradan bu formların sudan nasıl kaybolduğunu ise onlar da tam olarak bilmiyor. En kabul gören açıklama, bu zararsız forma indirgenen amonyak, nitrit ve nitratın zamanla bakteriler tarafından parçalandığı şeklinde.
Arif hocama katılıyorum. Seachem Prime gibi ürünlerle ilgili bilinmesi gereken önemli nokta, sitelerinde de yazan:
"Removes chlorine, chloramine
Detoxifies ammonia, nitrite, and nitrate"
Ürün kloru ve kloramini yok ediyor, lakin amonyak, nitrit ve nitratı yok etmiyor. Onlara bağlanarak, zararsız bir forma dönüşmelerine neden oluyor, böylelikle toksik etkilerini ortadan kaldırıyor.
Sonradan bu formların sudan nasıl kaybolduğunu ise onlar da tam olarak bilmiyor. En kabul gören açıklama, bu zararsız forma indirgenen amonyak, nitrit ve nitratın zamanla bakteriler tarafından parçalandığı şeklinde.
Çeşme Suyu
Kloramin de uçar ama daha çok zaman alır. Eğer suyu ısıtırsanız, kaynatırsanız bu süre giderek düşer. Pratik bir yöntem olarak C vitamini kullanılıyor kloramini gidermek için. Fakat kireci arındırmak o kadar kolay değil. En iyisi RO su kullanmak. Kloramin ile ilgili daha önce şunu yazmıştım:
Vitamin C'yi su düzenleyici olarak kullanırken, çoğunu ziyan ediyoruz. Kloramini nötrlemek için üç aşağı beş yukarı ne kadar Vitamin C kullanmanız gerektiğini anlatıyorum, fazlasını kullanıp yok yere ziyan etmeyin.
Fikir doğru ama uygulamayı çoğunlukla yanlış ya da göz kararı, rastgele görüyorum. Vitamin C, kloramin ve kloru nötrlüyor evet ve çok uzun yıllardır da sülfür bazlı nötrleyiciler yerine kullanılıyor. Akvaryumlardaki kullanımı da yeni değil ve zaten bu nedenle ortaya çıktı. Sülfür bazlı olanlar oksijen seviyesini de etkiliyor çünkü. Gel gelelim miktar kafamıza göre olmamalı.
Genellikle suya 1.0-4.0ppm arası kloramin eklemek güvenli olarak görülüyor. Belediyeden belediyeye bu miktar çok değişiyor, dolayısıyla net bir reçete yok. Bunu ne kadar vitamin C ile nötrleyeceğimizi, ne kadarının çok ne kadarının az olduğunu kimse konuşmuyor ama bu önemli bir detay. En nihayetinde zayıf da olsa Vitamin C bir asit.
Yaklaşık 1gr Vitamin C, 150 litre sudaki kloramini nötrler. Daha teknik ifadeyle 1 kloramin için 2.5 vitamin C gerekiyor reaksiyonda. Dolayısıyla 1000mg'lık bir şaseyi, 150 litre suyu nötrleyecek şekilde düşünmek gerek. Eklediğiniz 10 litre suya bir tablet atarsanız, C vitaminli bir suyunuz olur, yapmayın.
Her şeyden önce ziyan etmenin bir gereği yok, madem söz konusu ekonomik tasarruf, fazladan boşaltmayın. Bir kısmını ayırın, kilitli bir kapta sonrası için saklayın.
*Suya lütfen portakal, greyfurt, limon sıkmayın.
**Kloramin de zamanla uçar fakat dingin, oda sıcaklığında bir suda bu süre çok uzun (40 litre için 170 saat kadar, kaynatırsanız 1 saatte buharlaşır).
Kloramin de uçar ama daha çok zaman alır. Eğer suyu ısıtırsanız, kaynatırsanız bu süre giderek düşer. Pratik bir yöntem olarak C vitamini kullanılıyor kloramini gidermek için. Fakat kireci arındırmak o kadar kolay değil. En iyisi RO su kullanmak. Kloramin ile ilgili daha önce şunu yazmıştım:
Vitamin C'yi su düzenleyici olarak kullanırken, çoğunu ziyan ediyoruz. Kloramini nötrlemek için üç aşağı beş yukarı ne kadar Vitamin C kullanmanız gerektiğini anlatıyorum, fazlasını kullanıp yok yere ziyan etmeyin.
Fikir doğru ama uygulamayı çoğunlukla yanlış ya da göz kararı, rastgele görüyorum. Vitamin C, kloramin ve kloru nötrlüyor evet ve çok uzun yıllardır da sülfür bazlı nötrleyiciler yerine kullanılıyor. Akvaryumlardaki kullanımı da yeni değil ve zaten bu nedenle ortaya çıktı. Sülfür bazlı olanlar oksijen seviyesini de etkiliyor çünkü. Gel gelelim miktar kafamıza göre olmamalı.
Genellikle suya 1.0-4.0ppm arası kloramin eklemek güvenli olarak görülüyor. Belediyeden belediyeye bu miktar çok değişiyor, dolayısıyla net bir reçete yok. Bunu ne kadar vitamin C ile nötrleyeceğimizi, ne kadarının çok ne kadarının az olduğunu kimse konuşmuyor ama bu önemli bir detay. En nihayetinde zayıf da olsa Vitamin C bir asit.
Yaklaşık 1gr Vitamin C, 150 litre sudaki kloramini nötrler. Daha teknik ifadeyle 1 kloramin için 2.5 vitamin C gerekiyor reaksiyonda. Dolayısıyla 1000mg'lık bir şaseyi, 150 litre suyu nötrleyecek şekilde düşünmek gerek. Eklediğiniz 10 litre suya bir tablet atarsanız, C vitaminli bir suyunuz olur, yapmayın.
Her şeyden önce ziyan etmenin bir gereği yok, madem söz konusu ekonomik tasarruf, fazladan boşaltmayın. Bir kısmını ayırın, kilitli bir kapta sonrası için saklayın.
*Suya lütfen portakal, greyfurt, limon sıkmayın.
**Kloramin de zamanla uçar fakat dingin, oda sıcaklığında bir suda bu süre çok uzun (40 litre için 170 saat kadar, kaynatırsanız 1 saatte buharlaşır).
Bitkilerin Üstündeki Madde (yosun Muhtemelen)
Sorunlu kısımları kesip akvaryumdan alın ve sık sık su değişimi yapın.[EDIT]Flexa,2022-01-09 02:53:58[/EDIT]
Sorunlu kısımları kesip akvaryumdan alın ve sık sık su değişimi yapın.[EDIT]Flexa,2022-01-09 02:53:58[/EDIT]
90x40x40 İlk Hightech Bitkili Deneyimim
Çok güzel görünüyor, emeğinize sağlık hoş bir kurulum olmuş. Özellikle ana kayayı çok beğendim. Bu tür bir kuruluma RO su iyi gider. kH 8 bile nispeten yüksek bir değer, ne yazık ki sularımızda bu tür problemler var. Taşlardan biri dediğiniz gibi artışına neden oluyor olabilir. Ayırıp denemek gerek.
Çok güzel görünüyor, emeğinize sağlık hoş bir kurulum olmuş. Özellikle ana kayayı çok beğendim. Bu tür bir kuruluma RO su iyi gider. kH 8 bile nispeten yüksek bir değer, ne yazık ki sularımızda bu tür problemler var. Taşlardan biri dediğiniz gibi artışına neden oluyor olabilir. Ayırıp denemek gerek.
Ceyhun's
[QUOTE=Cem Altay]
Kilit pas tuttu hocam..
O güzel insanlar atlarına binip gittiler[:)][/QUOTE]
Önüne masa atıp bekleyelim bakalım kimler gelecek.
[QUOTE=Cem Altay]
Kilit pas tuttu hocam..
O güzel insanlar atlarına binip gittiler[:)][/QUOTE]
Önüne masa atıp bekleyelim bakalım kimler gelecek.
Amerika'dan Akvaryum Haberleri :)
[QUOTE=emiir]
Kargo UPS ile geliyor, sorun yaşanacağını sanmıyorum. Washington DC tarafına gelirseniz misafirim olun.[/QUOTE]
Teşekkürler, muhakkak haberdar ederiz. Ben de davet ederdim ama kimsenin yolu Houghton'a düşmez bence :)) Selamlar.
[QUOTE=emiir]
Kargo UPS ile geliyor, sorun yaşanacağını sanmıyorum. Washington DC tarafına gelirseniz misafirim olun.[/QUOTE]
Teşekkürler, muhakkak haberdar ederiz. Ben de davet ederdim ama kimsenin yolu Houghton'a düşmez bence :)) Selamlar.
Ceyhun's
Selamlar, kepenkleri kim açacak? [:)] Umarım herkesin sağlığı, keyfi yerindedir.
Selamlar, kepenkleri kim açacak? [:)] Umarım herkesin sağlığı, keyfi yerindedir.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
KULLANICILAR
- 84 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
Jeveux,
Hknçkl,
Kınayu,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Gggg,
fissidens,
Hidro Dinamik,
0rnn,
tukabu,
hasancn,
Pygocentrus94,
Urar,
yeekim,
Tuby,
Koksal Gurkan,
Sütçü,
altuntasseref,
DigitalPen,
TheDS,
osmandbnl,
DY1903,
Ekin.sinan,
Redrainbow,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
vedat79,
G_can,
oguzozt,
yilmaz006,
shkola onlain_vyPn,
zekigonlum,
HarunYILDIRIM,
Erdinç güngör,
syerli,
Cyber_Scout,
BilalM.,
erencaner,
tuncaysargin,
ternapi,
Kemalk41,
Yogininhabitadı,
07ahmet,
kasim12,
Alibicimcilci,
Kaangzkr,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
