ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
oktaydemir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
66
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Eylül 2022 15:18
Son Ziyaret:
27 Nisan 2026 14:41
Toplam Mesaj:
17 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Oktay
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Oktay
SON 10 MESAJI
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
[QUOTE=secreteriat]
Elinize saglik güzel bir hightech hollanda tarzi tanka dogru gidiyor , yesil nokta benim en cok muzdarip oldugum konu idi , inanilmaz hassas bir konu ,ama genelde bu yosun sorunu fosfat alakali olasada nitrat , fazla isik vblede alakali , hic fosfat testi yapiyormusun ?[/QUOTE]
Teşekkürler, maalesef şu an herhangi bir test yapmıyorum. Yeşil nokta yosununu artık daha az gözlemliyorum diyebilirim. Genellikle camları silerken ön cam haricinde diğerlerine dokunmuyorum, ön camı da silmeyeli iki hafta oldu alt kısımlara yakın az miktarda yeşil nokta var yok diyebilirim. 4-5 adet boynuzlu nerite var akvaryumda bu canlılar yeşil noktaya karşı etkili diye okudum, belki de yosunu daha az gözlemlememde faydaları vardır.
[QUOTE=secreteriat]
Elinize saglik güzel bir hightech hollanda tarzi tanka dogru gidiyor , yesil nokta benim en cok muzdarip oldugum konu idi , inanilmaz hassas bir konu ,ama genelde bu yosun sorunu fosfat alakali olasada nitrat , fazla isik vblede alakali , hic fosfat testi yapiyormusun ?[/QUOTE]
Teşekkürler, maalesef şu an herhangi bir test yapmıyorum. Yeşil nokta yosununu artık daha az gözlemliyorum diyebilirim. Genellikle camları silerken ön cam haricinde diğerlerine dokunmuyorum, ön camı da silmeyeli iki hafta oldu alt kısımlara yakın az miktarda yeşil nokta var yok diyebilirim. 4-5 adet boynuzlu nerite var akvaryumda bu canlılar yeşil noktaya karşı etkili diye okudum, belki de yosunu daha az gözlemlememde faydaları vardır.
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
12.12.2025-Akvaryumun güncel hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402061.jpg[/IMG][EDIT]oktaydemir,2025-12-12 14:06:38[/EDIT]
12.12.2025-Akvaryumun güncel hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/121220251402061.jpg[/IMG][EDIT]oktaydemir,2025-12-12 14:06:38[/EDIT]
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
[QUOTE=Samnastrp]“Bitkili” nin hakkını vermişsiniz.
Co2 tüplü mü?[/QUOTE]
Teşekkürler,evet hocam co2 tüplü.
[QUOTE=Samnastrp]“Bitkili” nin hakkını vermişsiniz.
Co2 tüplü mü?[/QUOTE]
Teşekkürler,evet hocam co2 tüplü.
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
Mevcut son boşluklara ludwigia palustris red ve proserpinaca palustris cuba da eklenmiş hali ile akvaryum aşağıdaki şekile geldi. Canlı olarak da 3 adet otocinclus eklemesi yaptım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/201120251357441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/201120251357471.jpg[/IMG]
Mevcut son boşluklara ludwigia palustris red ve proserpinaca palustris cuba da eklenmiş hali ile akvaryum aşağıdaki şekile geldi. Canlı olarak da 3 adet otocinclus eklemesi yaptım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/201120251357441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/201120251357471.jpg[/IMG]
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
Son paylaşım üzerine gelen değişiklikler,eklenen canlı,bitki ve ekipmanları paylaşmak istedim.
3 haftadır akvaryuma co2 veriyorum, mikro ve makro gübrelemeye devam etmekteyim. Bitkilerin eski yapraklarında ve camda gözlemleyebildiğim yeşil nokta yosunu haricinde herhangi bir yosunla karşılaşmıyorum, yeni yapraklar temiz çıkmakta. Işıklandırmayı 6 saat ve %40 parlaklıktan 7 saat ve %50 ye yükselttim.
Farklı bitkilerin büyüme gelişmesini de gözlemleyebilmek adına tanka parvula,limnophila aquatica,ludwigia palustris red,rotala macrandra mini ve bucephalandra wavy green eklemesi yaptım. Sağ orta-arka kısımdaki kayayı çıkarttım uygun bir bitki bulduğumda o boşluk da dolacak.
Canlı olarak ise 1 adet dwarf honey red gourami ekledim. Şimdilik durumlar böyle.[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251020021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251020051.jpg[/IMG]
Son paylaşım üzerine gelen değişiklikler,eklenen canlı,bitki ve ekipmanları paylaşmak istedim.
3 haftadır akvaryuma co2 veriyorum, mikro ve makro gübrelemeye devam etmekteyim. Bitkilerin eski yapraklarında ve camda gözlemleyebildiğim yeşil nokta yosunu haricinde herhangi bir yosunla karşılaşmıyorum, yeni yapraklar temiz çıkmakta. Işıklandırmayı 6 saat ve %40 parlaklıktan 7 saat ve %50 ye yükselttim.
Farklı bitkilerin büyüme gelişmesini de gözlemleyebilmek adına tanka parvula,limnophila aquatica,ludwigia palustris red,rotala macrandra mini ve bucephalandra wavy green eklemesi yaptım. Sağ orta-arka kısımdaki kayayı çıkarttım uygun bir bitki bulduğumda o boşluk da dolacak.
Canlı olarak ise 1 adet dwarf honey red gourami ekledim. Şimdilik durumlar böyle.[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251019581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251020021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/051120251020051.jpg[/IMG]
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
Ufak bir güncelleme eklemek istedim. Kurulumun 3.haftasına yaklaşırken bitkilerin gelişimi devam etmekte. Işıklandırma hala günde 6 saat ve %40 parlaklıkta.
Yemleme miktarımı daha doğru oranlara çekebildim. Su üzerinde oluşan biyofilm tabakasının yok edilmesine yardımcı olması için Aquael sas filter 500 temin ettim, çok kısa sürede kendisinden istenileni yerine getiriyor, ilk gözlemim gayet olumlu.
Buhar camım yoktu, pleksi levha vardı ve levha genleşme esneme ile suya temas ediyordu, uygun ölçülerde buhar camı kestirdim, bu konu da kafamdan çıkmış oldu.
Black wood üzerine bucephalandra türleri, akvaryumun orta kısmındaki boşluğa ise bir tane daha cryptocoryne eklemeyi düşünüyorum.
Telefonumun kamerasının pek işe yarar olduğu söylenemez, görece güzel çıkan bir kaç fotoğraf paylaşıyorum, iyi forumlar. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252126001.jpg[/IMG]
Ufak bir güncelleme eklemek istedim. Kurulumun 3.haftasına yaklaşırken bitkilerin gelişimi devam etmekte. Işıklandırma hala günde 6 saat ve %40 parlaklıkta.
Yemleme miktarımı daha doğru oranlara çekebildim. Su üzerinde oluşan biyofilm tabakasının yok edilmesine yardımcı olması için Aquael sas filter 500 temin ettim, çok kısa sürede kendisinden istenileni yerine getiriyor, ilk gözlemim gayet olumlu.
Buhar camım yoktu, pleksi levha vardı ve levha genleşme esneme ile suya temas ediyordu, uygun ölçülerde buhar camı kestirdim, bu konu da kafamdan çıkmış oldu.
Black wood üzerine bucephalandra türleri, akvaryumun orta kısmındaki boşluğa ise bir tane daha cryptocoryne eklemeyi düşünüyorum.
Telefonumun kamerasının pek işe yarar olduğu söylenemez, görece güzel çıkan bir kaç fotoğraf paylaşıyorum, iyi forumlar. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252125531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/011020252126001.jpg[/IMG]
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/280920252100201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236622/280920252100201.jpg[/IMG]
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
[QUOTE=CoryCory]Konuyu inceledim. Merutay beye teşekkür ediyorum. Bitkiler su içinde oldukları sürece heryerden beslenebiliyorlar zira eklediğiniz sıvı gübre zaten kumun içindeki köklere su medyumu aracılığı ile ulaşıyor. Aquatic bitkilerin tamamı marjinal bitkilerin büyük bir bölümü gübreyi hem yaprak, hem gövde, hem kökleri ile alabiliyorlar sadece kuş pisliği ile kaya üstünde yaşayan bitkiler var. Bu kökten besin çekme olayı ağaçlar için daha uygun bir düşünce bizim beslediğmiz otsu bitkiler için böyle bir sınırlama yok. Bu sebeple kum altında besin tutma amacımız aslında yosunlara çok besin vermeden bitkilere imkan tanımak fakat zaten kum kalınlığınız oldukça az. Suyun ulaşmadığı bir bölge olduğunu düşünmüyorum normal sıvı gübre ile günlük gübreleme sizi yarıyolda bırakmaz, bir sorun yaşamassınız illede roottab ekleyeceğim diyorsanız. Osmocote uzun esterli 9 aylıktı sanırım alıp buz kalıbına 6 , 7 topçuk koyup, dondurup bitkilerin yoğun olduğu bölgeye gömme sureti ile sonradan uygulama yapabilirsiniz.Yada boş ilaç kapsülü içine bir miktar koyup yine gömebilirsiniz. Diğer method ise kil gübre methodu bunu acemi hobiciye tavsiye etmek istemiyorum gereksiz ve masraflı bir uğraş olur. Son olarak şunu paylaşayım yeni projem bir süredir üzerinde uğraşıyorum.(4 ay gibi)
Taban sadece lav kırığı. Sıvı gübre dışında bir eklenti yok. Canlı nerit sayangozu(3 adet) ve bilimum micro kabuklu çeşidi. Bu tank hightech bu arada.(co2 chihiros aydınlatma mikro makro gübre girişi var)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/60547/250920251954561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/60547/250920251955021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/60547/250920251955071.jpg[/IMG]
Son olarak düşüncelerimi toplamam gerekirse lowtech bir tankta ciddi bir besin ihtiyacı olacağını düşünmediğim için musluk suyu ile bol bol su değişimi ve çok az miktarda besin ile idare edebileceğini düşünüyorum. Yosun konusuna gelirsek aktif yosun tüketecek canlınız olmadığı sürece lowtechte yosundan kurtuluş ne yazikki yok. Belki soğuk su tankı yaparsanız kurtarabilirsiniz. Fakat tropikal tankta bir miktar yosunsuz tankın mümkün olduğunu düşünmüyorum. Bununla savaşmak yerine bunu sevmek ve onunla beslenen bir kaç canlı kullanmak en iyi opsiyon olacaktır. Ayrıca lowtechin amacı zaten para harcamamak. Seachem florishte benim hayatımda kullandığım en kötü gübredir. Korkunç yosun yapar. Çok çok az miktarda kullanın.[/QUOTE]
Konuya olan ilgi ve katkılarınızdan dolayı teşekkürler hocam. Paylaştığınız tanklar çok güzel gözüküyor. Kökten, yapraktan, gövdeden besin alma durumu da ilgi çekici, bana araştıracak yeni bir konu çıkmış oldu.
Bir buçuk sene kadar ara vermiştim hobiye, öncesinde de bir low tech denemem olmuştu. Her denememde farklı bitki ve balıkları deneyimleyerek bir sonraki kuruluma yeni bilgilerle,üzerine koyarak ilerlemeye uğraşıyorum. Görünen o ki öğrenecek çok şey, denenecek çokça method var.
[QUOTE=CoryCory]Konuyu inceledim. Merutay beye teşekkür ediyorum. Bitkiler su içinde oldukları sürece heryerden beslenebiliyorlar zira eklediğiniz sıvı gübre zaten kumun içindeki köklere su medyumu aracılığı ile ulaşıyor. Aquatic bitkilerin tamamı marjinal bitkilerin büyük bir bölümü gübreyi hem yaprak, hem gövde, hem kökleri ile alabiliyorlar sadece kuş pisliği ile kaya üstünde yaşayan bitkiler var. Bu kökten besin çekme olayı ağaçlar için daha uygun bir düşünce bizim beslediğmiz otsu bitkiler için böyle bir sınırlama yok. Bu sebeple kum altında besin tutma amacımız aslında yosunlara çok besin vermeden bitkilere imkan tanımak fakat zaten kum kalınlığınız oldukça az. Suyun ulaşmadığı bir bölge olduğunu düşünmüyorum normal sıvı gübre ile günlük gübreleme sizi yarıyolda bırakmaz, bir sorun yaşamassınız illede roottab ekleyeceğim diyorsanız. Osmocote uzun esterli 9 aylıktı sanırım alıp buz kalıbına 6 , 7 topçuk koyup, dondurup bitkilerin yoğun olduğu bölgeye gömme sureti ile sonradan uygulama yapabilirsiniz.Yada boş ilaç kapsülü içine bir miktar koyup yine gömebilirsiniz. Diğer method ise kil gübre methodu bunu acemi hobiciye tavsiye etmek istemiyorum gereksiz ve masraflı bir uğraş olur. Son olarak şunu paylaşayım yeni projem bir süredir üzerinde uğraşıyorum.(4 ay gibi)
Taban sadece lav kırığı. Sıvı gübre dışında bir eklenti yok. Canlı nerit sayangozu(3 adet) ve bilimum micro kabuklu çeşidi. Bu tank hightech bu arada.(co2 chihiros aydınlatma mikro makro gübre girişi var)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/60547/250920251954561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/60547/250920251955021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/60547/250920251955071.jpg[/IMG]
Son olarak düşüncelerimi toplamam gerekirse lowtech bir tankta ciddi bir besin ihtiyacı olacağını düşünmediğim için musluk suyu ile bol bol su değişimi ve çok az miktarda besin ile idare edebileceğini düşünüyorum. Yosun konusuna gelirsek aktif yosun tüketecek canlınız olmadığı sürece lowtechte yosundan kurtuluş ne yazikki yok. Belki soğuk su tankı yaparsanız kurtarabilirsiniz. Fakat tropikal tankta bir miktar yosunsuz tankın mümkün olduğunu düşünmüyorum. Bununla savaşmak yerine bunu sevmek ve onunla beslenen bir kaç canlı kullanmak en iyi opsiyon olacaktır. Ayrıca lowtechin amacı zaten para harcamamak. Seachem florishte benim hayatımda kullandığım en kötü gübredir. Korkunç yosun yapar. Çok çok az miktarda kullanın.[/QUOTE]
Konuya olan ilgi ve katkılarınızdan dolayı teşekkürler hocam. Paylaştığınız tanklar çok güzel gözüküyor. Kökten, yapraktan, gövdeden besin alma durumu da ilgi çekici, bana araştıracak yeni bir konu çıkmış oldu.
Bir buçuk sene kadar ara vermiştim hobiye, öncesinde de bir low tech denemem olmuştu. Her denememde farklı bitki ve balıkları deneyimleyerek bir sonraki kuruluma yeni bilgilerle,üzerine koyarak ilerlemeye uğraşıyorum. Görünen o ki öğrenecek çok şey, denenecek çokça method var.
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
[QUOTE=merutay]
Hocam low tech yaptığınız için biraz yosun olacağını kabul edip biraz daha natural bakmak lazım olaya. Ben hiç excel kullanmadım. Forumda bazı yosun vakaları için çok defa önerildiğini gördüm. Excel dediğiniz de sıvı karbon nihayetinde. Bitkiler nasıl co2 kullanıp daha iyi fotosentez yapıyorsa sıvı karbon da co2 kadar olmasa da biraz fotosentezi iyileştirir. Bizim gibi low tech yapanların durumunda metodumuz bitki gelişimiyle yosunlara az niş bırakıp rahatsız etmeyen bir seviyede yosun bulundurmak akvaryumda. Excelin yosuna karşı faydası mevzusu da yosuna göre daha gelişmiş bir canlı olan bitkinin koşulunu iyileştirip yosuna meydan bırakmamak tabiri caizse. Sürekli excel kullanmanızı da önermem o parayla bitki alsanız belki daha iyi uzun vadede. Karides akvaryumları nispeten kolay, oturmuş bir akvaryum sıfır yosuna yakın sürdürülebilir. Forumda paylaştığım birkaç akvaryumum da bahsettiğim durumda. Yemlemeyle bir miktar bitki besini de giriyor ama o bahsettiğiniz genelde az bitkili oturmuş akvaryumlar için geçerli bir durum.
Taban konusuna gelirsek bu işin bir doğrusu yok. En azından low tech için. Pahalı aquasoil kullananlar var. Walstad benzeri kuranlar var. Jbl aquabasis gibi besin içerikli ürünleri dekoratif kumlarla kapatanlar var. Benim size şu noktada önerim bitkilerinizin hepsinin kökten beslendiğini de düşündüğümüzde cömert bir şekilde root tab (kök tableti) eklemeniz. Sonradan eklenebiliyor hatta zamanla takviye de yaparsınız. Ben kendi aquasoilimi yapıyorum walstad benzeri kuruyorum. Akvaryum nanoysa ddirekt aquasoil kullandığım da oluyor. Bu tarz kurulumları CoryCory nickli arkadaşımız iyi beceriyordu aklımda kaldığınca. Bu aralar pek aktif değil gördüğüm kadarıyla ama konunuza bakması için kendisine bildirim gönderdim.
İyi forumlar güncellemeleri bekliyoruz.[/QUOTE]
Teşekkürler bilgilendirme için hocam, npk ve root tab olayı için bir çözüm üreteyim.
Güncellemeleri paylaşmaya devam edeceğim, size de iyi forumlar.
[QUOTE=merutay]
Hocam low tech yaptığınız için biraz yosun olacağını kabul edip biraz daha natural bakmak lazım olaya. Ben hiç excel kullanmadım. Forumda bazı yosun vakaları için çok defa önerildiğini gördüm. Excel dediğiniz de sıvı karbon nihayetinde. Bitkiler nasıl co2 kullanıp daha iyi fotosentez yapıyorsa sıvı karbon da co2 kadar olmasa da biraz fotosentezi iyileştirir. Bizim gibi low tech yapanların durumunda metodumuz bitki gelişimiyle yosunlara az niş bırakıp rahatsız etmeyen bir seviyede yosun bulundurmak akvaryumda. Excelin yosuna karşı faydası mevzusu da yosuna göre daha gelişmiş bir canlı olan bitkinin koşulunu iyileştirip yosuna meydan bırakmamak tabiri caizse. Sürekli excel kullanmanızı da önermem o parayla bitki alsanız belki daha iyi uzun vadede. Karides akvaryumları nispeten kolay, oturmuş bir akvaryum sıfır yosuna yakın sürdürülebilir. Forumda paylaştığım birkaç akvaryumum da bahsettiğim durumda. Yemlemeyle bir miktar bitki besini de giriyor ama o bahsettiğiniz genelde az bitkili oturmuş akvaryumlar için geçerli bir durum.
Taban konusuna gelirsek bu işin bir doğrusu yok. En azından low tech için. Pahalı aquasoil kullananlar var. Walstad benzeri kuranlar var. Jbl aquabasis gibi besin içerikli ürünleri dekoratif kumlarla kapatanlar var. Benim size şu noktada önerim bitkilerinizin hepsinin kökten beslendiğini de düşündüğümüzde cömert bir şekilde root tab (kök tableti) eklemeniz. Sonradan eklenebiliyor hatta zamanla takviye de yaparsınız. Ben kendi aquasoilimi yapıyorum walstad benzeri kuruyorum. Akvaryum nanoysa ddirekt aquasoil kullandığım da oluyor. Bu tarz kurulumları CoryCory nickli arkadaşımız iyi beceriyordu aklımda kaldığınca. Bu aralar pek aktif değil gördüğüm kadarıyla ama konunuza bakması için kendisine bildirim gönderdim.
İyi forumlar güncellemeleri bekliyoruz.[/QUOTE]
Teşekkürler bilgilendirme için hocam, npk ve root tab olayı için bir çözüm üreteyim.
Güncellemeleri paylaşmaya devam edeceğim, size de iyi forumlar.
Low Tech Bitkili Tankım 60*40*40
[QUOTE=merutay]Hocam seachem flourish micro element sıvı gübresi. İçinde azot fosfor potasyum NPK çok sınırlı. Seçtiğiniz bitkiler kökten beslenen bitkiler yani aslında doğru sıvı gübreyi kullansanız bile en optimali değil. Seachem excel de Co2 değil de sıvı karbon kaynağı. Bazı sorunlar var akvaryumda.
Işığınız falan da güzel keşke tabanınızı farklı seçseydiniz bu bitkileri istiyorsanız.
Sanki aklınız dutch tipi akvaryumlara gitmiş de tabandan dolayı low tech'e dönmüş gibi hissettim ilk baktığımda.[/QUOTE]
Hocam sağolun yorumunuz için, biraz kurcalayıp okumaya çalıştım gübreleme işini ben de ama eksiğim varsa belirtirsiniz siz yine. Micro elementler haricinde npk konusunda n ve p nin canlı yükünden ve atılan yemlerden sisteme sokulduğunu ama k(potasyum) nın sisteme eklenmediği sürece eksikliği olacağını ve potasyum düşükse bitkilerin n ve p yi kullanamayacağını bu yüzden eksikliğinin önemli olduğunu biliyorum. Potasyumu tedarik etmem gerektiğine karar vermiştim.
Excel i ise co2 olarak değil de yosun kontrolünde etkili olduğunu okuduğumdan kullanıyorum.
Bir önceki kurulumumda armatürden yana sıkıntı yaşamıştım, aydınlatma konusunda iyi bir şeyler tercih etmek istedim. Bir iki sene bu kurulumda gidip belki sonraki kurulumda co2 li bir sistem denemesi yapabilirim diye planladım.
Taban konusunda tercihim ne yönde olmalıydı?
[QUOTE=merutay]Hocam seachem flourish micro element sıvı gübresi. İçinde azot fosfor potasyum NPK çok sınırlı. Seçtiğiniz bitkiler kökten beslenen bitkiler yani aslında doğru sıvı gübreyi kullansanız bile en optimali değil. Seachem excel de Co2 değil de sıvı karbon kaynağı. Bazı sorunlar var akvaryumda.
Işığınız falan da güzel keşke tabanınızı farklı seçseydiniz bu bitkileri istiyorsanız.
Sanki aklınız dutch tipi akvaryumlara gitmiş de tabandan dolayı low tech'e dönmüş gibi hissettim ilk baktığımda.[/QUOTE]
Hocam sağolun yorumunuz için, biraz kurcalayıp okumaya çalıştım gübreleme işini ben de ama eksiğim varsa belirtirsiniz siz yine. Micro elementler haricinde npk konusunda n ve p nin canlı yükünden ve atılan yemlerden sisteme sokulduğunu ama k(potasyum) nın sisteme eklenmediği sürece eksikliği olacağını ve potasyum düşükse bitkilerin n ve p yi kullanamayacağını bu yüzden eksikliğinin önemli olduğunu biliyorum. Potasyumu tedarik etmem gerektiğine karar vermiştim.
Excel i ise co2 olarak değil de yosun kontrolünde etkili olduğunu okuduğumdan kullanıyorum.
Bir önceki kurulumumda armatürden yana sıkıntı yaşamıştım, aydınlatma konusunda iyi bir şeyler tercih etmek istedim. Bir iki sene bu kurulumda gidip belki sonraki kurulumda co2 li bir sistem denemesi yapabilirim diye planladım.
Taban konusunda tercihim ne yönde olmalıydı?
SON MESAJLAR
- Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim scorpion26, 14:15
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - 400 Litre Havuz Conix, 12:06
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
KULLANICILAR
- 105 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
umitlee,
sina cen,
smithiseek,
HarunYILDIRIM,
K3r3m,
ternapi,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Sunborn,
Deoxyss,
Akvaryumcu_Doru,
hakanmorcicek,
yeekim,
MiSoSiKiaN,
sinor,
Hoppala,
yusufelik,
EKAR,
zen666,
knnynr,
Miller,
kopruluonur,
Leonthe pro,
ErayDemirel,
ciways,
karidesrehberi,
syerli,
bysmokin,
ezzalisi,
umutak,
Canerkartal,
hasancn,
Öğretmen Ali,
HalilSefaa,
Ankararif06,
BennyNek,
JasonPem,
Ancalagon,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
0rnn,
Alibicimcilci,
Fatihsm,
tukabu,
mitii,
Mithrandirr,
eackgzz,
reprise,
Gökdeniz Kale,
Oquanus,
peace41,
Corydoras.gram,
√olkaπ,
Aqualandakvaryum,
OKIRATLI,
Malawi34,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
