ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tolgakan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Kasım 2022 14:43
Son Ziyaret:
01 Ocak 2023 01:59
Toplam Mesaj:
23 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
tolga akan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
tolga akan
SON 10 MESAJI
High Tech Tank İçin Dip Malzemesi Önerisi?
[QUOTE=GokKurt]günümüz şartlarında, yok.[/QUOTE]
Yani pahalının ucuzu diyelim o zaman, öneriniz ne olur?
[QUOTE=GokKurt]günümüz şartlarında, yok.[/QUOTE]
Yani pahalının ucuzu diyelim o zaman, öneriniz ne olur?
Co2 Tüketimi Hakkında?
Bunun çok ama çok kaba bir hesaplamasını yapmak mümkün mü? Mesela 300-400 litre, çok yoğun bitki olmadan, biraz da ekonomik davranarak 5-10kg tüple ne kadar idare edilebilir? Bu arada rica etsem, aklınıza gelen, bu tüketimi artırıp azaltan bazı faktörleri de sıralayabilir misiniz(tankta yaşanan kayıplar dışında) Yani neyin hesabını yapıyorsun derseniz, 2-3 ayda bir tüp doldurmak çok yıpratıcı olacağı kanaatindeyim, en azından 5-6 ay sürdürülebilir olmalı yoksa mecbur daha düşük hacimde kuracağım, bilemiyorum.[EDIT]tolgakan,2022-12-21 00:50:21[/EDIT]
Bunun çok ama çok kaba bir hesaplamasını yapmak mümkün mü? Mesela 300-400 litre, çok yoğun bitki olmadan, biraz da ekonomik davranarak 5-10kg tüple ne kadar idare edilebilir? Bu arada rica etsem, aklınıza gelen, bu tüketimi artırıp azaltan bazı faktörleri de sıralayabilir misiniz(tankta yaşanan kayıplar dışında) Yani neyin hesabını yapıyorsun derseniz, 2-3 ayda bir tüp doldurmak çok yıpratıcı olacağı kanaatindeyim, en azından 5-6 ay sürdürülebilir olmalı yoksa mecbur daha düşük hacimde kuracağım, bilemiyorum.[EDIT]tolgakan,2022-12-21 00:50:21[/EDIT]
High Tech Tank İçin Dip Malzemesi Önerisi?
Ne önerirsiniz acaba? Stabil ve pahalı malzemeler var ama tankı biraz büyük yapmayı planlıyorum , o zaman da epey bir masraf demek. En kalitelisi bile olsa bir süre sonra tükenecek ve gübrelemek gerekecek diye düşünüyorum, bu konuda su değerlerini fazla bozmadan ekonomik seçenekler var mı. Teşekkürler.[EDIT]tolgakan,2022-12-21 00:37:13[/EDIT]
Ne önerirsiniz acaba? Stabil ve pahalı malzemeler var ama tankı biraz büyük yapmayı planlıyorum , o zaman da epey bir masraf demek. En kalitelisi bile olsa bir süre sonra tükenecek ve gübrelemek gerekecek diye düşünüyorum, bu konuda su değerlerini fazla bozmadan ekonomik seçenekler var mı. Teşekkürler.[EDIT]tolgakan,2022-12-21 00:37:13[/EDIT]
120 Lt Lik Akvaryum Nasıl Yapılır?
[QUOTE=Ahmetkngr]
Watt değil de ledlerde lümen değeri önemli diye biliyorum.
25 adet modül led 10.000k beyaz samsung marka.[/QUOTE]
Önemli olan ışık gücü de, ben elektrik sarfiyatını hesaplamak için sormuştum.
[QUOTE=Ahmetkngr]
Watt değil de ledlerde lümen değeri önemli diye biliyorum.
25 adet modül led 10.000k beyaz samsung marka.[/QUOTE]
Önemli olan ışık gücü de, ben elektrik sarfiyatını hesaplamak için sormuştum.
120 Lt Lik Akvaryum Nasıl Yapılır?
[QUOTE=merutay]
30-35-40 Yükseklik arttıkça ışık maliyetin artar.[/QUOTE]
Seyir zevki dışında kalan zamanlarda, bitkilerin zorunlu ihtiyacı olan ışığı, arka plandan veya tankın içine ışık kaynağı koyarak versek bir sorun olur mu. Aklıma balıkların rahatsız olabileceği geliyor ancak balıkları rahatsız etmeyecek şekilde ayarlanabilir. Bunu sırf tankı yükseltmek için sormuyorum, eğer böyle bir şey yapılabilirse bitkili tanktaki elektrik masrafını epey azaltır.[EDIT]tolgakan,2022-11-25 18:10:29[/EDIT]
[QUOTE=Ahmetkngr]Ben low tech için 45 cm de 100 tl lik modül ledden başarı aldım.[/QUOTE]
Bu kaç watt'lık bir led acaba?
[QUOTE=merutay]
30-35-40 Yükseklik arttıkça ışık maliyetin artar.[/QUOTE]
Seyir zevki dışında kalan zamanlarda, bitkilerin zorunlu ihtiyacı olan ışığı, arka plandan veya tankın içine ışık kaynağı koyarak versek bir sorun olur mu. Aklıma balıkların rahatsız olabileceği geliyor ancak balıkları rahatsız etmeyecek şekilde ayarlanabilir. Bunu sırf tankı yükseltmek için sormuyorum, eğer böyle bir şey yapılabilirse bitkili tanktaki elektrik masrafını epey azaltır.[EDIT]tolgakan,2022-11-25 18:10:29[/EDIT]
[QUOTE=Ahmetkngr]Ben low tech için 45 cm de 100 tl lik modül ledden başarı aldım.[/QUOTE]
Bu kaç watt'lık bir led acaba?
Bitkili Akvaryum İçin İdeal Filtrasyon?
[QUOTE=the__legend]Merhaba
Tanktan sumpa 3 noktadan su indirmenizin amacı nedir?
[/QUOTE]
Daha düşük debiyle etkin filtrasyon sağlamak. Daha düşük dalga. Tek noktaya göre, emiş yerlerinde daha az vakum.
[QUOTE=the__legend]Merhaba
Tanktan sumpa 3 noktadan su indirmenizin amacı nedir?
[/QUOTE]
Daha düşük debiyle etkin filtrasyon sağlamak. Daha düşük dalga. Tek noktaya göre, emiş yerlerinde daha az vakum.
120 Lt Lik Akvaryum Nasıl Yapılır?
[QUOTE=Barsans]
Bş camcı yamuk kesti diye yapmamazlık yapmasın tabi, ama dikkat etmesi gerektiğinden bahsettim [/QUOTE]
Yok, size muhalefet olmak adına söylemedim. Bir olay yüzünden, yapılacak işe karşı soğumaması gerektiğini vurguladım.
[QUOTE=Barsans]
Bş camcı yamuk kesti diye yapmamazlık yapmasın tabi, ama dikkat etmesi gerektiğinden bahsettim [/QUOTE]
Yok, size muhalefet olmak adına söylemedim. Bir olay yüzünden, yapılacak işe karşı soğumaması gerektiğini vurguladım.
120 Lt Lik Akvaryum Nasıl Yapılır?
[QUOTE=spartak3310]Slikon parasıda aklımda, bir de camcı sizin camı yamuk kesmiş ya, onunla sonradan ne tür bir münakaşada bulundunuz?[/QUOTE]
Hiç korma kardeşim, o kalınlıktaki cam ile o boyutlardaki akvaryum çok sağlam olur. 8mm ile silikon harika birleşir. Silikon çekme kabiliyetin pek yoksa, maskeleme bandı alacaksın, silikonu taşırmak istediğin noktanın sonrasına, cam kenarlarına boydan boya yapıştırıp öyle çekeceksin. Birleşimi sabitlemek için de bu bandı kullanabilirsin. Camı rodajsız alıp dikkatlice ince zımparayla kenarlarının keskinliğini alabilirsin. Bir camcının, yamuk kestiğini duydunuz diye oturup camsız kalalım o zaman. Baştan söylersiniz, milimetrik ölçülerde istiyorum yapacağım işte elzem, uygulayabilecek misiniz diye.[EDIT]tolgakan,2022-11-24 18:30:48[/EDIT]
[QUOTE=spartak3310]Slikon parasıda aklımda, bir de camcı sizin camı yamuk kesmiş ya, onunla sonradan ne tür bir münakaşada bulundunuz?[/QUOTE]
Hiç korma kardeşim, o kalınlıktaki cam ile o boyutlardaki akvaryum çok sağlam olur. 8mm ile silikon harika birleşir. Silikon çekme kabiliyetin pek yoksa, maskeleme bandı alacaksın, silikonu taşırmak istediğin noktanın sonrasına, cam kenarlarına boydan boya yapıştırıp öyle çekeceksin. Birleşimi sabitlemek için de bu bandı kullanabilirsin. Camı rodajsız alıp dikkatlice ince zımparayla kenarlarının keskinliğini alabilirsin. Bir camcının, yamuk kestiğini duydunuz diye oturup camsız kalalım o zaman. Baştan söylersiniz, milimetrik ölçülerde istiyorum yapacağım işte elzem, uygulayabilecek misiniz diye.[EDIT]tolgakan,2022-11-24 18:30:48[/EDIT]
Bitkili Akvaryum İçin İdeal Filtrasyon?
[QUOTE=AtlasPoyraz]Merhaba
Yeni fikirler her zaman bana heyecan verse de özellikle başlangıçta hobiden soğumamak adına kabul görmüş sistemleri tercih etmek sizi daha mutlu edecektir.
Bahsettiğiniz ebatlarda low veya high kurulum için uygun bir dış filtre işinizi görecektir.
Fakat low başlayıp high a döneyim mantığı biraz zor olabilir. Özellikle taban konusunda.
Tam olarak görmek istediğiniz tank nasıl ise ona göre adım adım ilerlemek ( taban, aydınlatma, ısıtma/soğutma, co2, filtreleme, gübre vs ) sizi ekstra masraftan kurtaracaktır.[/QUOTE]
Aslında amacım mucitlik yapmak değil, maliyetlerden kısmak: tek noktadan, tankta kör nokta kalmadan bütün tankı çevirmek maliyetli olacaktır. Söylediğim ebattaki bir tankı çevirecek dış filtreler aşır pahalı, alabilirim ama almak istemiyorum. Lütfen arkadaşlar, bana işin teknik yönünden olup veya olmayacağını anlatın. Kağıt üstünde benim düşündüğüm bu yöntem bana göre birçok problemi çözüyor mesela, peki sizce bu sistemin dezavantajı nedir gibi. Uğraşmak benim için problem değil, uğraşmak istemesem bu yükün altına girmem zaten. Teşekkürler.
Taban kumu gelirsek zaten kalın tutmayı düşünüyorum, gübreleyebilirim ( low tech bitkiler için sorun olmazsa) dediğiniz gibi direkt istediğim yönde ilerleyebilirim ama deneyimlemeye çalıştığım bütün işlemler bir anda üstüme de gelmesin istiyorum.
[QUOTE=mutlubaba]Bitkilide ekimdi dikimdi diye işe başladığınızda su içinde sonrasında değişiklik yapmak oldukça zor oluyor
bizim bir arkadaş var ondan biliyorum :)
tavsiyem amaç ne ise başlangıcı o yönde yapmanız ölçüleriniz biraz büyük olduğundan budamalar kayıt kuşak
ve yükseklik sebebiyle sorun oluşturabilir yeriniz ve zamanınız müsaitse tadından yenmez ama
co2 için tank içinde 3 noktadan difizör yerleştirirseniz karbon işini halledersiniz
filtre olayınız bitkili tankta olası sökülme kopmalardan tıkanma olabilir temizliği dipte olduğu için zorlar
yerinizde olsam imkanım varsa büyük tank kurmak isterim ama kendi işleyişte basit sade en kolay ve en kısa sürede müdahale
etmesi kolay nasılsa onu tercih ederdim
devamında nasıl bir şeyler ortaya çıkacak merakla bekleyeceğim
keyifli hobiler[/QUOTE]
Co2'de, diy projeler sıcak bakıyor musunuz? Bu maya ile üretim gibi, işe yararlık derecesi nedir o kadar araştırmadım ama sorayım dedim. Belki çocuk eğlendirecek seviyededir bilemiyorum.
Tanka sump'a inen ağızların konumunu ayarlayabilirim, zaten oraları direkt bir boşluktan çok filtre kafası şeklinde çizmeye çalıştım.
[QUOTE=Ahmetkngr]High tech düşünceniz varsa kesinlikle dış filitre
Tam anlamadım ama dediğiniz sistemi.
Aslında biraz düşündüm kafam bastiginca.
Dediğiniz sistem ne kadar işe yarar bilmiyorum ama o kadar emiş borusu suyu hızlı çeker diye düşünüyorum basmaya yetişecek motor çok dalga yapabilir bu bütçeye güzel bir dış filtre alınabilir.[/QUOT[QUOTE=Ahmetkngr]High tech düşünceniz varsa kesinlikle dış filitre
Tam anlamadım ama dediğiniz sistemi.
Aslında biraz düşündüm kafam bastiginca.
Dediğiniz sistem ne kadar işe yarar bilmiyorum ama o kadar emiş borusu suyu hızlı çeker diye düşünüyorum basmaya yetişecek motor çok dalga yapabilir bu bütçeye güzel bir dış filtre alınabilir.[/QUOTE]
Vanayla ihtiyaca göre debi ayarlanabilir, yukarı çıkan suyu da başka noktalardan dağıtabilirim. Zaten buradaki amacım birçok noktadan çevrim yaparak uç noktalardaki suyu hareket ettirmek, yoksa tek noktadan bütün tanktaki suyu dolandıracağım diye saatte defalarca çevirim gerekecek. Yüküm fazla büyük akvaryum istediğimden pek istenmeyen yöntemlerle takla atmak zorundayım.[EDIT]tolgakan,2022-11-24 17:28:48[/EDIT]
[QUOTE=AtlasPoyraz]Merhaba
Yeni fikirler her zaman bana heyecan verse de özellikle başlangıçta hobiden soğumamak adına kabul görmüş sistemleri tercih etmek sizi daha mutlu edecektir.
Bahsettiğiniz ebatlarda low veya high kurulum için uygun bir dış filtre işinizi görecektir.
Fakat low başlayıp high a döneyim mantığı biraz zor olabilir. Özellikle taban konusunda.
Tam olarak görmek istediğiniz tank nasıl ise ona göre adım adım ilerlemek ( taban, aydınlatma, ısıtma/soğutma, co2, filtreleme, gübre vs ) sizi ekstra masraftan kurtaracaktır.[/QUOTE]
Aslında amacım mucitlik yapmak değil, maliyetlerden kısmak: tek noktadan, tankta kör nokta kalmadan bütün tankı çevirmek maliyetli olacaktır. Söylediğim ebattaki bir tankı çevirecek dış filtreler aşır pahalı, alabilirim ama almak istemiyorum. Lütfen arkadaşlar, bana işin teknik yönünden olup veya olmayacağını anlatın. Kağıt üstünde benim düşündüğüm bu yöntem bana göre birçok problemi çözüyor mesela, peki sizce bu sistemin dezavantajı nedir gibi. Uğraşmak benim için problem değil, uğraşmak istemesem bu yükün altına girmem zaten. Teşekkürler.
Taban kumu gelirsek zaten kalın tutmayı düşünüyorum, gübreleyebilirim ( low tech bitkiler için sorun olmazsa) dediğiniz gibi direkt istediğim yönde ilerleyebilirim ama deneyimlemeye çalıştığım bütün işlemler bir anda üstüme de gelmesin istiyorum.
[QUOTE=mutlubaba]Bitkilide ekimdi dikimdi diye işe başladığınızda su içinde sonrasında değişiklik yapmak oldukça zor oluyor
bizim bir arkadaş var ondan biliyorum :)
tavsiyem amaç ne ise başlangıcı o yönde yapmanız ölçüleriniz biraz büyük olduğundan budamalar kayıt kuşak
ve yükseklik sebebiyle sorun oluşturabilir yeriniz ve zamanınız müsaitse tadından yenmez ama
co2 için tank içinde 3 noktadan difizör yerleştirirseniz karbon işini halledersiniz
filtre olayınız bitkili tankta olası sökülme kopmalardan tıkanma olabilir temizliği dipte olduğu için zorlar
yerinizde olsam imkanım varsa büyük tank kurmak isterim ama kendi işleyişte basit sade en kolay ve en kısa sürede müdahale
etmesi kolay nasılsa onu tercih ederdim
devamında nasıl bir şeyler ortaya çıkacak merakla bekleyeceğim
keyifli hobiler[/QUOTE]
Co2'de, diy projeler sıcak bakıyor musunuz? Bu maya ile üretim gibi, işe yararlık derecesi nedir o kadar araştırmadım ama sorayım dedim. Belki çocuk eğlendirecek seviyededir bilemiyorum.
Tanka sump'a inen ağızların konumunu ayarlayabilirim, zaten oraları direkt bir boşluktan çok filtre kafası şeklinde çizmeye çalıştım.
[QUOTE=Ahmetkngr]High tech düşünceniz varsa kesinlikle dış filitre
Tam anlamadım ama dediğiniz sistemi.
Aslında biraz düşündüm kafam bastiginca.
Dediğiniz sistem ne kadar işe yarar bilmiyorum ama o kadar emiş borusu suyu hızlı çeker diye düşünüyorum basmaya yetişecek motor çok dalga yapabilir bu bütçeye güzel bir dış filtre alınabilir.[/QUOT[QUOTE=Ahmetkngr]High tech düşünceniz varsa kesinlikle dış filitre
Tam anlamadım ama dediğiniz sistemi.
Aslında biraz düşündüm kafam bastiginca.
Dediğiniz sistem ne kadar işe yarar bilmiyorum ama o kadar emiş borusu suyu hızlı çeker diye düşünüyorum basmaya yetişecek motor çok dalga yapabilir bu bütçeye güzel bir dış filtre alınabilir.[/QUOTE]
Vanayla ihtiyaca göre debi ayarlanabilir, yukarı çıkan suyu da başka noktalardan dağıtabilirim. Zaten buradaki amacım birçok noktadan çevrim yaparak uç noktalardaki suyu hareket ettirmek, yoksa tek noktadan bütün tanktaki suyu dolandıracağım diye saatte defalarca çevirim gerekecek. Yüküm fazla büyük akvaryum istediğimden pek istenmeyen yöntemlerle takla atmak zorundayım.[EDIT]tolgakan,2022-11-24 17:28:48[/EDIT]
Bitkili Akvaryum İçin İdeal Filtrasyon?
Herkese selamlar, yapmak istediğim tanka en uygun filtrasyon sistemini öğrenmeye ve uygulamaya çalışıyorum, akvaryum biyolojik flitrasyon sistemlerinin nasıl çalıştığının mantığını kafamda oturttum, fakat şimdi de sistemin tipini ve tankıma uygulamasının nasıl olacağını kafamda oturtmaya çalışıyorum.
Yapmayı düşündüğüm 150x90x60h ölçülerindeki tankımı, büyük ihtimalle yapımından sökümüne kadar bitkili devam ettireceğim. Elbet bir çoğunuz hangi tip canlılarla başlayıp, hangi noktalarda bulmuşsunuzdur kendinizi; fakat benim için bitkisiz bir akvaryum boş su kütlesi gibi gözüktüğünden, içindeki balıklar ve bitkiler değiştirsem bile vazgeçemeyeceğim şeylerin başında hep bitkilerim de olacak.
Acemiliğin verdiği titrekliği atıncaya kadar, düşük gereksinimli bitkilerle başlayıp, tankı high tech bitkiliye çevirebilirim. Ve bu kapsamda tankın kalbinin nasıl atması gerektiği yönünde tavsiyeleriniz benim için önemli olacak. Esasında ufak bir araştırmayla, sump'lı sistemlerin, özellikle co2 kaybının maliyeti yüzünden bunu tolere edemeyecek kişilere önerilmediğini görüyorum. Bu noktada aklımdaki sistemi sizinle paylaşmak istiyorum; kayıpları azaltmak için dış motor gibi davranan, hava kaçırmayacak şekilde tasarlanmış alt sump'la, harici filtrasyonun izole çevrimini kurmak istiyorum. Bu sistemin bir handikabı, su taşırarak çevrim yapamayacak olmam herhalde, suyu oksijenlendirme görevi hava motoru gibi başka bir sisteme kalacak sanırım. Aklımda, paint'de kabaca çizdiğim görsel gibi bir sistem var , bir noktadan çevrim yapmak yerine bu şekilde farklı ve bakterileri yoğun besleyebilecek noktalardan çevrim yapmak istiyorum. Böylece çok yüksek debilere gerek kalmadan, homojen bir sonuç almak var aklımda. Düşündüğüm bir diğer yararı da tankın içinde fazla akıntıya sebep olmadan benzer sonuçlar almak. Tabii, emiş yerlerinin alt bölüme yakın olması, co2 yoğunluğunu nasıl etkiler bir fikrim yok, belki su alındığı noktalardan yine bitkilere yakın şekilde verilirse, istenilen verimliliği yakalayabilirim. Tekrardan teşekkür eder, görüşleriniz beklerim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237284/241120221648301.jpg[/IMG][EDIT]tolgakan,2022-11-24 16:48:32[/EDIT]
Herkese selamlar, yapmak istediğim tanka en uygun filtrasyon sistemini öğrenmeye ve uygulamaya çalışıyorum, akvaryum biyolojik flitrasyon sistemlerinin nasıl çalıştığının mantığını kafamda oturttum, fakat şimdi de sistemin tipini ve tankıma uygulamasının nasıl olacağını kafamda oturtmaya çalışıyorum.
Yapmayı düşündüğüm 150x90x60h ölçülerindeki tankımı, büyük ihtimalle yapımından sökümüne kadar bitkili devam ettireceğim. Elbet bir çoğunuz hangi tip canlılarla başlayıp, hangi noktalarda bulmuşsunuzdur kendinizi; fakat benim için bitkisiz bir akvaryum boş su kütlesi gibi gözüktüğünden, içindeki balıklar ve bitkiler değiştirsem bile vazgeçemeyeceğim şeylerin başında hep bitkilerim de olacak.
Acemiliğin verdiği titrekliği atıncaya kadar, düşük gereksinimli bitkilerle başlayıp, tankı high tech bitkiliye çevirebilirim. Ve bu kapsamda tankın kalbinin nasıl atması gerektiği yönünde tavsiyeleriniz benim için önemli olacak. Esasında ufak bir araştırmayla, sump'lı sistemlerin, özellikle co2 kaybının maliyeti yüzünden bunu tolere edemeyecek kişilere önerilmediğini görüyorum. Bu noktada aklımdaki sistemi sizinle paylaşmak istiyorum; kayıpları azaltmak için dış motor gibi davranan, hava kaçırmayacak şekilde tasarlanmış alt sump'la, harici filtrasyonun izole çevrimini kurmak istiyorum. Bu sistemin bir handikabı, su taşırarak çevrim yapamayacak olmam herhalde, suyu oksijenlendirme görevi hava motoru gibi başka bir sisteme kalacak sanırım. Aklımda, paint'de kabaca çizdiğim görsel gibi bir sistem var , bir noktadan çevrim yapmak yerine bu şekilde farklı ve bakterileri yoğun besleyebilecek noktalardan çevrim yapmak istiyorum. Böylece çok yüksek debilere gerek kalmadan, homojen bir sonuç almak var aklımda. Düşündüğüm bir diğer yararı da tankın içinde fazla akıntıya sebep olmadan benzer sonuçlar almak. Tabii, emiş yerlerinin alt bölüme yakın olması, co2 yoğunluğunu nasıl etkiler bir fikrim yok, belki su alındığı noktalardan yine bitkilere yakın şekilde verilirse, istenilen verimliliği yakalayabilirim. Tekrardan teşekkür eder, görüşleriniz beklerim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237284/241120221648301.jpg[/IMG][EDIT]tolgakan,2022-11-24 16:48:32[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:42
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 18:16
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
KULLANICILAR
- 93 Online Kullanıcı, 50 Üye
Online Kullanıcılar
syerli,
ternapi,
HalilSefaa,
Bare,
Ancalagon,
yeekim,
Jeveux,
ILGIN,
Betul_,
DigitalPen,
mcakir17,
osmandbnl,
umutak,
OKIRATLI,
sina cen,
ercane,
bysmokin,
fikret43,
Malawi34,
K3r3m,
Kınayu,
CoryCory,
Sungurr,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
ciways,
nniiaa,
sinor,
0rnn,
EKAR,
Çağatay Tozak,
Laetacara,
Fatihsm,
murtdmr,
AltanKaya17,
aupqua,
mbcr06,
pianoƒish,
layper,
ulukaya84,
Ozzgurr,
jacksoap,
Lilam,
şansal,
senol74,
twinsoul,
Goldfish2000,
VaranusSalvator,
kocoglu,
FaSTAaa,
1xbet apk_ezol,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
