ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Mr_Ocean
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
284
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Aralık 2022 19:43
Son Ziyaret:
04 Ocak 2025 18:21
Toplam Mesaj:
120 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cem Baba
Doğum Tarihi:
26 Nisan 1981
Yaş:
45
İl:
Mugla
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mr. Ocean
SON 10 MESAJI
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Ev yapımı makro gübre yaptım [:)] Haftada bir-iki vermeye başladım. Limonları biraz budadım, bitkiler oldukça iyi gidiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/020120251942561.jpg[/IMG]
Ev yapımı makro gübre yaptım [:)] Haftada bir-iki vermeye başladım. Limonları biraz budadım, bitkiler oldukça iyi gidiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/020120251942561.jpg[/IMG]
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Son fotoğraftan sonra bir hafta geçti, akvaryumun gelişimi şu noktada:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/281220242033311.jpg[/IMG]
Son fotoğraftan sonra bir hafta geçti, akvaryumun gelişimi şu noktada:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/281220242033311.jpg[/IMG]
Co2siz Arkaplan Ve Zemin Bitkisi
[QUOTE=Ömer Kaan]
Aquamins California Black Sand nereden aldınız ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Kaç yıkamada hallettiniz? Kumda demir içeriği var mı mıknatıs olayı falan?[/QUOTE]
Tüm malzemeleri Atakan Akvaryum'dan aldım. Dediğim gibi 2 ay kadar oldu kurulumu yapalı. Akvaryuma sermeden elekli bir süzgeçte parça parça yıkadım. Yıkama suyu berraklaşınca akvaryuma koydum. Yine de ilk dolumda su bulandı ama zamanla berraklaştı. Demir konusunu bilmiyorum, hiç bakmadım, merak da etmedim açıkçası. Atakan Akvaryum'a sorarsanız yanıt vereceklerini düşünüyorum. İletişimi kolay bir firma.
[QUOTE=Ömer Kaan]
Aquamins California Black Sand nereden aldınız ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Kaç yıkamada hallettiniz? Kumda demir içeriği var mı mıknatıs olayı falan?[/QUOTE]
Tüm malzemeleri Atakan Akvaryum'dan aldım. Dediğim gibi 2 ay kadar oldu kurulumu yapalı. Akvaryuma sermeden elekli bir süzgeçte parça parça yıkadım. Yıkama suyu berraklaşınca akvaryuma koydum. Yine de ilk dolumda su bulandı ama zamanla berraklaştı. Demir konusunu bilmiyorum, hiç bakmadım, merak da etmedim açıkçası. Atakan Akvaryum'a sorarsanız yanıt vereceklerini düşünüyorum. İletişimi kolay bir firma.
Co2siz Arkaplan Ve Zemin Bitkisi
[QUOTE=Ömer Kaan]
Fotoğraf alabilir miyiz [:?]
Peki gübre olarak ne önerirsiniz? Aquario
Neo Plants Tab gübre veya başka bir öneri ?
Kum olarak normal de siyah bir kum istiyordum ancak içeriği demir mi çok pis mi bilemedim internettekilerde
EuroStar Aquaclay Akvaryum Bitki Kumu var şuanda aklımda ama gönlümde siyah var tabi.
Aquamins California Black Sand nasıldır[/QUOTE]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_2_low_tech_karides_akvaryumu_k1004352.asp[/URL] linkinde forum konusu var. Gelişimleri kendiniz görebilirsiniz.
Ben zeminde Aquamins California Black Sand kullandım. Bana iyi geldi.
Gübre sorusunun doğru muhatabı değilim. Derin bilgim yok. Dediğim gibi sadece Seachem Flourish kullanıyorum. Hazır gübreler çok pahalı. Kendime makro gübre yapacağım kafaya koydum. 3-0.6-11 NPK sıvı makro gübrenin çok amaçlı ve bana uygun olduğunu tespit ettim. Kimya deposundan malzemeleri alıp yapacağım.
[QUOTE=Ömer Kaan]
Fotoğraf alabilir miyiz [:?]
Peki gübre olarak ne önerirsiniz? Aquario
Neo Plants Tab gübre veya başka bir öneri ?
Kum olarak normal de siyah bir kum istiyordum ancak içeriği demir mi çok pis mi bilemedim internettekilerde
EuroStar Aquaclay Akvaryum Bitki Kumu var şuanda aklımda ama gönlümde siyah var tabi.
Aquamins California Black Sand nasıldır[/QUOTE]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_2_low_tech_karides_akvaryumu_k1004352.asp[/URL] linkinde forum konusu var. Gelişimleri kendiniz görebilirsiniz.
Ben zeminde Aquamins California Black Sand kullandım. Bana iyi geldi.
Gübre sorusunun doğru muhatabı değilim. Derin bilgim yok. Dediğim gibi sadece Seachem Flourish kullanıyorum. Hazır gübreler çok pahalı. Kendime makro gübre yapacağım kafaya koydum. 3-0.6-11 NPK sıvı makro gübrenin çok amaçlı ve bana uygun olduğunu tespit ettim. Kimya deposundan malzemeleri alıp yapacağım.
Co2siz Arkaplan Ve Zemin Bitkisi
Ben iki ay kadar evvel low-tech, co2'siz bir akvaryum kurdum.
Arka plan için Limnophila Sessiliflora, Hygrophila Difformis Çınar ve Rotala Rotundifolia 'Orange Juice' diktim. Hepsi tuttu. Sessiliflora en hızlı gelişim gösteren oldu.
Orta plan için Java Fern, Cryptocoryne Wendtii brown ve green ve bunlara ilave Rotala Indica Red kullandım. Yine hepsi tuttu. Rotalalar inanılmaz gelişti, ikincilik cryptocorynelerde.
Zemin bitkisi olarak subulata ve mini parvula kullandım. Subulataların çoğu öldü, tutunamadılar. Arada derede birkaç yaprak kaldı sadece. Mini parvula ise ektiğim gibi duruyor iki aydır. Ne öldü, ne büyüdüler. Öylece duruyorlar.
Gübre olarak şimdiye kadar sadece haftada bir Seachem Flourish veriyorum. Başka destek yok. Zeminin altında toprak vb. de yok. Netice şimdilik böyle.
Ben iki ay kadar evvel low-tech, co2'siz bir akvaryum kurdum.
Arka plan için Limnophila Sessiliflora, Hygrophila Difformis Çınar ve Rotala Rotundifolia 'Orange Juice' diktim. Hepsi tuttu. Sessiliflora en hızlı gelişim gösteren oldu.
Orta plan için Java Fern, Cryptocoryne Wendtii brown ve green ve bunlara ilave Rotala Indica Red kullandım. Yine hepsi tuttu. Rotalalar inanılmaz gelişti, ikincilik cryptocorynelerde.
Zemin bitkisi olarak subulata ve mini parvula kullandım. Subulataların çoğu öldü, tutunamadılar. Arada derede birkaç yaprak kaldı sadece. Mini parvula ise ektiğim gibi duruyor iki aydır. Ne öldü, ne büyüdüler. Öylece duruyorlar.
Gübre olarak şimdiye kadar sadece haftada bir Seachem Flourish veriyorum. Başka destek yok. Zeminin altında toprak vb. de yok. Netice şimdilik böyle.
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Akvaryumdaki kafa motorunu Eheim Compact On 600 ile değiştirdim. Akıntı arttı ama rahatsız edecek seviyede değil. Yüzeyde hafif bir dalga da yapıyor, böylece yüzeydeki yağlanmanın da önüne geçmiş oldum. Gayet iyi oldu.
Başlangıç seviyesinde CO2 işine de girdim, bitkilerin görüntüsünü çok seviyorum. İsta'nın deodorant kutulu CO2 setini aldım. Yedek kutularla 3 ay kadar deneme yapmayı planlıyorum. Kullananların yorumlarını okudum. Tam değil ama hiç yoktan daha iyi bir CO2 desteği sağlıyormuş. Deneyip göreceğiz. Sırada düzgün bir ışık alma aşaması var. Armatürk aydınlatma fena değil ama telefondan programlanabilir, iyi bir marka bir ışık alma düşüncem var. Forumda bir konu açıp fikir alışverişinde bulunacağım sanırım.
Tekrar hepinize selamlar.
Akvaryumdaki kafa motorunu Eheim Compact On 600 ile değiştirdim. Akıntı arttı ama rahatsız edecek seviyede değil. Yüzeyde hafif bir dalga da yapıyor, böylece yüzeydeki yağlanmanın da önüne geçmiş oldum. Gayet iyi oldu.
Başlangıç seviyesinde CO2 işine de girdim, bitkilerin görüntüsünü çok seviyorum. İsta'nın deodorant kutulu CO2 setini aldım. Yedek kutularla 3 ay kadar deneme yapmayı planlıyorum. Kullananların yorumlarını okudum. Tam değil ama hiç yoktan daha iyi bir CO2 desteği sağlıyormuş. Deneyip göreceğiz. Sırada düzgün bir ışık alma aşaması var. Armatürk aydınlatma fena değil ama telefondan programlanabilir, iyi bir marka bir ışık alma düşüncem var. Forumda bir konu açıp fikir alışverişinde bulunacağım sanırım.
Tekrar hepinize selamlar.
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
[QUOTE=Neothauma ]Merhaba,
İlk açtığınız konunuzda demiştim ki “Eğer bu hobiye başlayan biri nasıl olmalı diye sorarlarsa sizin konunuzun örnek gösteririm”. Hala daha aynı müthişlikte devam ediyorsunuz. İlk kurduğunuz akvaryumla şu anki kurulumunuz arasında hem görsel hem teknik olarak müthiş bir ilerleme var. Bence sizin oğlan sizin için güzel bir bahane oldu , o ilgisini kaybetsin kaybetmesin (kaybedeceğini hiç sanmam) ileride baya iyi işler bekliyorum sizden. [/QUOTE]
Hocam iyi pazarlar,
İlk akvaryum konusundaki mesajınızı halen hatırlıyorum. Hem o konudaki hem de bu konudaki mesajlarınız için tekrar teşekkür ederim.
Kendi çapımda ve ev müsade ettiğince, sonunda ikinci akvaryumu kurmayı başardım. Yine görece basit, low-tech bir girişim oldu. Araştırıp öğrendiklerimi elimden geldiğince ve imkanlarım çerçevesinde uygulamaya çalışıyorum. Umarım bundan sonraki girişimim, birkaç sene sonra high tech bir akvaryum olur. İş yoğunluğum ve aşırı seyahat etmem sebebiyle çok zor vakit ayırabiliyorum ama ayırdığım vakit bana iyi geliyor.
Benim gibi Oky'nin de ilgisi yeni akvaryumla beraber tekrar canlandı. Oky bahane, akvaryum hobisi şahane [:)] Gerçekten çok güzel bir hobi.
Selamlar, sevgiler.
[QUOTE=Neothauma ]Merhaba,
İlk açtığınız konunuzda demiştim ki “Eğer bu hobiye başlayan biri nasıl olmalı diye sorarlarsa sizin konunuzun örnek gösteririm”. Hala daha aynı müthişlikte devam ediyorsunuz. İlk kurduğunuz akvaryumla şu anki kurulumunuz arasında hem görsel hem teknik olarak müthiş bir ilerleme var. Bence sizin oğlan sizin için güzel bir bahane oldu , o ilgisini kaybetsin kaybetmesin (kaybedeceğini hiç sanmam) ileride baya iyi işler bekliyorum sizden. [/QUOTE]
Hocam iyi pazarlar,
İlk akvaryum konusundaki mesajınızı halen hatırlıyorum. Hem o konudaki hem de bu konudaki mesajlarınız için tekrar teşekkür ederim.
Kendi çapımda ve ev müsade ettiğince, sonunda ikinci akvaryumu kurmayı başardım. Yine görece basit, low-tech bir girişim oldu. Araştırıp öğrendiklerimi elimden geldiğince ve imkanlarım çerçevesinde uygulamaya çalışıyorum. Umarım bundan sonraki girişimim, birkaç sene sonra high tech bir akvaryum olur. İş yoğunluğum ve aşırı seyahat etmem sebebiyle çok zor vakit ayırabiliyorum ama ayırdığım vakit bana iyi geliyor.
Benim gibi Oky'nin de ilgisi yeni akvaryumla beraber tekrar canlandı. Oky bahane, akvaryum hobisi şahane [:)] Gerçekten çok güzel bir hobi.
Selamlar, sevgiler.
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Son fotoğraftan sadece 7 gün sonra, az evvel çektiğim görüntü. Bitkilerin büyüme trendi, şartlara göre gerçekten güzel [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/201220242145291.jpg[/IMG]
Son fotoğraftan sadece 7 gün sonra, az evvel çektiğim görüntü. Bitkilerin büyüme trendi, şartlara göre gerçekten güzel [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/201220242145291.jpg[/IMG]
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Kıymetli forum dostları ve okuyucular,
Bu konu, BabOky ekibinin kurduğu 2. low tech karides akvaryumunun hikayesini anlatmak ve güncesini tutmak için açılmıştır. Aynı zamanda acemilikten çıraklığa geçişimizin de nişanesidir.
[B]BabOky Ekibi[/B]
Ekibin baş kahramanı Oky. Kendisi şu anda 9 yaşında ve tam bir hayvan sever olarak büyümekte. Evdeki iki kedi ve bir köpek ile vakit geçirmekte. Ayrıca salyangozları, böcekleri, karıncaları ve karidesleri çok sever. İki sene evvel evimize basit bir karides akvaryumu kurmamıza vesile olmuştur. İlk akvaryumun güncesi için [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Bendeniz ise Baba. Ekibin finansörü, amelesi ve araştırmacısıyım her zamanki gibi.
[B]Yeni Akvaryumumuzun Hikayesi[/B]
Eve ilk kurduğumuz akvaryum, ilk konuda anlattığım sebeplerle oldukça dandik ve küçük bir akvaryumdu. Lakin neticede bu hobiye başlamamıza vesile oldu. Onun sayesinde çok şey öğrendik. Bu hobiyi sevdik. Akvaryumda yaşayan canlılarımız da oldukça sağlıklı idiler ve 14 karidesle başlayan macera, 2 yılın sonunda yaklaşık 200 karidese ulaştı.
Madem bu hobiyi ve karidesleri seviyoruz, o zaman artık eve yakışacak, güzel bir akvaryum kurma zamanı geldi demektir diye düşündük ve yola çıktık.
Öncelikle Tepe Akvaryum - İlhami Kul'a bir akvaryum yaptırdım. 45x45x45 cm ölçülerindeki akvaryum, arkadan sumplı ve altında evdeki mobilyalarla uyumlu dolabıyla birlikte yapıldı. İlhami Bey sağ olsun, Datça'ya giderken Akvaryumu bana elden teslim etti. Ellerine sağlık, çiçek gibi iş yapmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/141220241837291.jpg[/IMG]
Akvaryumun İlhami Bey'in dükkanında iken resmi.
Teslimden kuruluma kadar işlerimin yoğunluğu sebebiyle oldukça uzun vakit geçti. Lakin sonunda yaptım. Önce neler yaptığımı anlatıp sonunda da neticeyi paylaşmak istiyorum.
1. Akvaryum ile dolap arasına Creaqua Aquamat akvaryum matı koydum.
2. Alta malzeme olarak Aquamins California Black Sand 3.5mm tane büyüklüğünde siyah kum koydum. Kumu arkaya doğru daha yüksek olacak şekilde, mutfaktaki spatula yardımı ile itinayla şekillendirdim [:D]
3. Milas'ta kenar köşe bir akvaryumcudan bulduğum çöl köklerinden dal görüntüsü verdim.
4. İki yıl evvel aldığım iki moss topum kocaman olmuştu. Onları açıp düzleştirdim, sonra çöl köklerine bağladım.
5. Arka plana Limon, çınar ve rotala rotundifolia orange juice bitkiler ektim.
6. Orta planda dallara bir adet java fern, bir adet anubias petite, eski akvaryumdaki anubias'ın sağlıklı parçasını, iki adet farklı renklerde cryptocoryne koydum.
7. İki dragonstone ile dekor verdim.
8. Kayalardaki boşluklara bir tane Bucephalandra Bukit Kelam'ı pay ettim.
9. Kayaların hemen önüne iki tane Rotala Indica Red ektim.
10. Ön plana subulata ve parvula koydum.
11. Bir tane de moss ağaç figürü ekledim.
12. Arkadaki sump içinde bir tane 100w ısıtıcı, bir hava taşı mevcut.
13. Aydınlatma olarak Armatürk 2050H aydınlatma kullanıyorum.
14. Kafa motoru Oase, arka sump içini İlhami Bey hazır verdi. Sünger ve çeşitli filtre malzemelerinden oluşan, güzel bir kombinasyon yapmış.
15. Eski akvaryumun filtre süngerinden aşılama ile start verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240051431.jpg[/IMG]
Kurulumdan sonra bir fotoğraf.
Starttan birkaç hafta sonra 20 kadar karidesi akvaryuma attım. Gelenler mutlu gözüküyordu. Ölüm olmadı. Bundan iki hafta kadar sonra da eski akvaryumu komple dağıtarak tüm karidesleri ve iki tavşan salyangozumuzu yeni yuvalarına aktardık. Bu süreçte bazı bitkiler gelişemedi veya uyum sağlayamadı ve öldüler. Lakin bir çoğu oldukça güzel gelişim gösteriyor. Akvaryumun son hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240055331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111211.jpg[/IMG]
Işık düzeni şöyle: 4 saat açık - 6 Saat kapalı - 6 Saat açık - 8 saat kapalı. Işık kapalı olduğu zamanlarda hava motoru çalışıyor. Işık açıldığında kapanıyor. İlave bir CO2 desteği yok. Işık düzenine aslında günde toplam 11 saat olarak başladım ama alg sorunu sebebiyle aktarımdan evvel günde 9 saate kadar düşürmüştüm. Koloniyi tamamen aktardıktan sonra, temizlemediğim arka duvardaki algler de dahil olmak üzere tüm yüzeyleri pırıl pırıl etti keratalar. Ben de bunun üzerine 10 saate çıkardım.
Karidesler aşırı mutlu görünüyorlar. Dişilerin bir çoğu aktarımdan sonra yumurtalandı. Birkaç haftaya nüfus oldukça yükselecek gibi duruyor. Malzemeleri alırken 10 tane sarı ve 10 tane de siyah karides aldım. Onları da akvaryuma ekledik. Geni baskın çıkan renk yürüsün. Vahşiye dönenler dönsün. Biz karideslerin her rengini seviyoruz. Karidesler arasında ırkçılığa hayır! [^_^]
Subulatalar tutunamadı. Parvulalar canlı ama hiç gelişim görünmüyor. Bucephalandra'nın durumu iyi değil. Lakin diğer bitkilerin gelişimi beni mutlu edecek seviyede. Haftada bir Seachem Flourish sıvı gübre takviyesi yapıyorum. Ayrıca haftada bir %20 su değişimi de yapıyorum. İlave başka bir şey yapmıyorum.
Kafa motorunu Eheim Compact 600 ile değiştirmeyi düşünüyorum ama fazla akıntıdan çekiniyorum. Belki hattına bir vana koyarım. Bir de aydınlatma beni tam tatmin etmiyor. Planımda Creaqua SlimLine Flex 40 veya Chihiros B45 almak gibi bir düşüncem var.
Hikayemiz böyle dostlar. Eski akvaryum bahçede duruyor artık. Oky onu karınca çiftliği yapacakmış. Bir yandan harçlık biriktirip malzeme almayı planlıyor, bir yandan da baharda gelecek kraliçeleri bekliyor. Serüven devam ediyor.
Bu forum Oky için hala "Akvaryumu bilen abiler" olarak adlandırılıyor. Akvaryumu bilen ablaları bir kez daha tenzih ederim [:)))] Bu yolculukta forumun ve sizlerin çok faydasını gördük ve görmeye de devam ediyoruz. Hepinize teşekkürler.
Konuyu sabırla okuyan herkese ayrıca teşekkür ederim. Sürçülisan ettiysem affola. Selamlar, sevgiler.
Kıymetli forum dostları ve okuyucular,
Bu konu, BabOky ekibinin kurduğu 2. low tech karides akvaryumunun hikayesini anlatmak ve güncesini tutmak için açılmıştır. Aynı zamanda acemilikten çıraklığa geçişimizin de nişanesidir.
[B]BabOky Ekibi[/B]
Ekibin baş kahramanı Oky. Kendisi şu anda 9 yaşında ve tam bir hayvan sever olarak büyümekte. Evdeki iki kedi ve bir köpek ile vakit geçirmekte. Ayrıca salyangozları, böcekleri, karıncaları ve karidesleri çok sever. İki sene evvel evimize basit bir karides akvaryumu kurmamıza vesile olmuştur. İlk akvaryumun güncesi için [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Bendeniz ise Baba. Ekibin finansörü, amelesi ve araştırmacısıyım her zamanki gibi.
[B]Yeni Akvaryumumuzun Hikayesi[/B]
Eve ilk kurduğumuz akvaryum, ilk konuda anlattığım sebeplerle oldukça dandik ve küçük bir akvaryumdu. Lakin neticede bu hobiye başlamamıza vesile oldu. Onun sayesinde çok şey öğrendik. Bu hobiyi sevdik. Akvaryumda yaşayan canlılarımız da oldukça sağlıklı idiler ve 14 karidesle başlayan macera, 2 yılın sonunda yaklaşık 200 karidese ulaştı.
Madem bu hobiyi ve karidesleri seviyoruz, o zaman artık eve yakışacak, güzel bir akvaryum kurma zamanı geldi demektir diye düşündük ve yola çıktık.
Öncelikle Tepe Akvaryum - İlhami Kul'a bir akvaryum yaptırdım. 45x45x45 cm ölçülerindeki akvaryum, arkadan sumplı ve altında evdeki mobilyalarla uyumlu dolabıyla birlikte yapıldı. İlhami Bey sağ olsun, Datça'ya giderken Akvaryumu bana elden teslim etti. Ellerine sağlık, çiçek gibi iş yapmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/141220241837291.jpg[/IMG]
Akvaryumun İlhami Bey'in dükkanında iken resmi.
Teslimden kuruluma kadar işlerimin yoğunluğu sebebiyle oldukça uzun vakit geçti. Lakin sonunda yaptım. Önce neler yaptığımı anlatıp sonunda da neticeyi paylaşmak istiyorum.
1. Akvaryum ile dolap arasına Creaqua Aquamat akvaryum matı koydum.
2. Alta malzeme olarak Aquamins California Black Sand 3.5mm tane büyüklüğünde siyah kum koydum. Kumu arkaya doğru daha yüksek olacak şekilde, mutfaktaki spatula yardımı ile itinayla şekillendirdim [:D]
3. Milas'ta kenar köşe bir akvaryumcudan bulduğum çöl köklerinden dal görüntüsü verdim.
4. İki yıl evvel aldığım iki moss topum kocaman olmuştu. Onları açıp düzleştirdim, sonra çöl köklerine bağladım.
5. Arka plana Limon, çınar ve rotala rotundifolia orange juice bitkiler ektim.
6. Orta planda dallara bir adet java fern, bir adet anubias petite, eski akvaryumdaki anubias'ın sağlıklı parçasını, iki adet farklı renklerde cryptocoryne koydum.
7. İki dragonstone ile dekor verdim.
8. Kayalardaki boşluklara bir tane Bucephalandra Bukit Kelam'ı pay ettim.
9. Kayaların hemen önüne iki tane Rotala Indica Red ektim.
10. Ön plana subulata ve parvula koydum.
11. Bir tane de moss ağaç figürü ekledim.
12. Arkadaki sump içinde bir tane 100w ısıtıcı, bir hava taşı mevcut.
13. Aydınlatma olarak Armatürk 2050H aydınlatma kullanıyorum.
14. Kafa motoru Oase, arka sump içini İlhami Bey hazır verdi. Sünger ve çeşitli filtre malzemelerinden oluşan, güzel bir kombinasyon yapmış.
15. Eski akvaryumun filtre süngerinden aşılama ile start verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240051431.jpg[/IMG]
Kurulumdan sonra bir fotoğraf.
Starttan birkaç hafta sonra 20 kadar karidesi akvaryuma attım. Gelenler mutlu gözüküyordu. Ölüm olmadı. Bundan iki hafta kadar sonra da eski akvaryumu komple dağıtarak tüm karidesleri ve iki tavşan salyangozumuzu yeni yuvalarına aktardık. Bu süreçte bazı bitkiler gelişemedi veya uyum sağlayamadı ve öldüler. Lakin bir çoğu oldukça güzel gelişim gösteriyor. Akvaryumun son hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240055331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111211.jpg[/IMG]
Işık düzeni şöyle: 4 saat açık - 6 Saat kapalı - 6 Saat açık - 8 saat kapalı. Işık kapalı olduğu zamanlarda hava motoru çalışıyor. Işık açıldığında kapanıyor. İlave bir CO2 desteği yok. Işık düzenine aslında günde toplam 11 saat olarak başladım ama alg sorunu sebebiyle aktarımdan evvel günde 9 saate kadar düşürmüştüm. Koloniyi tamamen aktardıktan sonra, temizlemediğim arka duvardaki algler de dahil olmak üzere tüm yüzeyleri pırıl pırıl etti keratalar. Ben de bunun üzerine 10 saate çıkardım.
Karidesler aşırı mutlu görünüyorlar. Dişilerin bir çoğu aktarımdan sonra yumurtalandı. Birkaç haftaya nüfus oldukça yükselecek gibi duruyor. Malzemeleri alırken 10 tane sarı ve 10 tane de siyah karides aldım. Onları da akvaryuma ekledik. Geni baskın çıkan renk yürüsün. Vahşiye dönenler dönsün. Biz karideslerin her rengini seviyoruz. Karidesler arasında ırkçılığa hayır! [^_^]
Subulatalar tutunamadı. Parvulalar canlı ama hiç gelişim görünmüyor. Bucephalandra'nın durumu iyi değil. Lakin diğer bitkilerin gelişimi beni mutlu edecek seviyede. Haftada bir Seachem Flourish sıvı gübre takviyesi yapıyorum. Ayrıca haftada bir %20 su değişimi de yapıyorum. İlave başka bir şey yapmıyorum.
Kafa motorunu Eheim Compact 600 ile değiştirmeyi düşünüyorum ama fazla akıntıdan çekiniyorum. Belki hattına bir vana koyarım. Bir de aydınlatma beni tam tatmin etmiyor. Planımda Creaqua SlimLine Flex 40 veya Chihiros B45 almak gibi bir düşüncem var.
Hikayemiz böyle dostlar. Eski akvaryum bahçede duruyor artık. Oky onu karınca çiftliği yapacakmış. Bir yandan harçlık biriktirip malzeme almayı planlıyor, bir yandan da baharda gelecek kraliçeleri bekliyor. Serüven devam ediyor.
Bu forum Oky için hala "Akvaryumu bilen abiler" olarak adlandırılıyor. Akvaryumu bilen ablaları bir kez daha tenzih ederim [:)))] Bu yolculukta forumun ve sizlerin çok faydasını gördük ve görmeye de devam ediyoruz. Hepinize teşekkürler.
Konuyu sabırla okuyan herkese ayrıca teşekkür ederim. Sürçülisan ettiysem affola. Selamlar, sevgiler.
Yeni Kurulum Hazırlıkları - Tavsiye Ricası
Değerli arkadaşlar merhaba,
Bu hobiye yaklaşık 1,5 yıl evvel, oğlumun zorlamasıyla başlamıştım. Okumuş olanlar şu linkten hikayemi hatırlayabilirler: [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Mevcut, aşırı küçük karides akvaryumumu biraz daha büyütmek için gerekli hazırlıklara başladım. Bu sefer yavaş ama emin adımlar atmak istiyorum. Bu yolda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Şu ana kadar aldığım yol ve planlarım:
1- İlhami Kul (Tepe Akvaryum) hocama 45x45x45, altında kendi dolabı olan bir akvaryum siparişi verdim. Akvaryum kendinden (arkadan) sumplı olacak. Bu ölçülerde yaklaşık 90 litre su hacmim var. 8cm sump kaybı ile akvaryumda yaşayanların alanı 75 litre gibi olacak.
2- Mevcutta yaklaşık 100 karidesim ve 2 tavşan salyangozum var. Kurulum sonrasında hepsini yeni akvaryuma taşıyacağım.
3- Akvaryuma [B]chili rasbora, neon green rasbora ve belki birkaç tetra[/B] koymayı planlıyorum. Karideslerle uyumlu yaşayacak birkaç tür daha olabilir belki. Bu konuda tavsiyelerinize açığım.
Evet, şu ana kadar geldiğim yol aslında bu kadar. Buradan sonrası sorular, sorular [:D] Tavsiyelerinize ihtiyacım var, bütçe sıkıntım yok.
4- Bitkili bir akvaryum kuracağım. Tercihim low-tech bitkilerden yana, zira CO2'den çekiniyorum bir şekilde. Yapamam, ayarlayamam, hayvanları zehirlerim gibi geliyor. Tüpü bitince buralarda dolduramam diye korkuyorum.... Çok seyahat ediyorum, evden uzun süreler uzak kalıyorum. Karbondioksitin yaratabileceği komplikasyonlardan çekiniyorum açıkçası. Ne dersiniz, ne tavsiye edersiniz?
5- Işıklandırmayı da daha almadım. Co2 kullanmazsam Power LED gibi yüksek aydınlatmalardan tarafa değil daha basit ürünlere yönelmeyi düşünüyorum. Zira yüksek ışık, CO2 desteği olmadan alg patlaması yapar diye okudum. Bu konuda kelam eder misiniz?
6- Türlerden yana yardıma ihtiyacım var, 3 numaralı maddede belirttiğim gibi. Karideslerle uyumlu ve seyir zevki olan tür tavsiyelerine açığım. Özellikle chili rasboralar çok hoşuma gitti ama.
7- Aquascape için hayaller de kuruyorum tabi. Bu kısım da aslında bitki seçimi ve co2 konusuyla kesişiyor. Alta siyah kum koymayı tasarlıyorum ama kumun altına ilave bir malzeme eklemek gerekir mi gerekmez mi kestiremedim.
Yati kökleri, birkaç kaya ve basit bitkilerle; sade ve yüzme alanı malzemeyle boğulmamış bir akvaryum hayal ediyorum. İwagumi stili bu yönden hoşuma gidiyor mesela ama hem taban bitkilerinin yetiştirme zorlukları, hem de gövdeli bitkilerin eksikliği sebebiyle uzak durduğum bir stil.
Bilgisayarda şöyle 2 çizim yaptım. Fena olmadılar ama eeeeeh işte... Çok vakit geçirince de sıkılıyorum, kararsızlığa düşüyorum. Basit bir şey yapıp geçeyim diyorum falan. Öyle.
Bana yardımcı olursanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/290620241649461.jpg[/IMG]
Değerli arkadaşlar merhaba,
Bu hobiye yaklaşık 1,5 yıl evvel, oğlumun zorlamasıyla başlamıştım. Okumuş olanlar şu linkten hikayemi hatırlayabilirler: [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Mevcut, aşırı küçük karides akvaryumumu biraz daha büyütmek için gerekli hazırlıklara başladım. Bu sefer yavaş ama emin adımlar atmak istiyorum. Bu yolda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Şu ana kadar aldığım yol ve planlarım:
1- İlhami Kul (Tepe Akvaryum) hocama 45x45x45, altında kendi dolabı olan bir akvaryum siparişi verdim. Akvaryum kendinden (arkadan) sumplı olacak. Bu ölçülerde yaklaşık 90 litre su hacmim var. 8cm sump kaybı ile akvaryumda yaşayanların alanı 75 litre gibi olacak.
2- Mevcutta yaklaşık 100 karidesim ve 2 tavşan salyangozum var. Kurulum sonrasında hepsini yeni akvaryuma taşıyacağım.
3- Akvaryuma [B]chili rasbora, neon green rasbora ve belki birkaç tetra[/B] koymayı planlıyorum. Karideslerle uyumlu yaşayacak birkaç tür daha olabilir belki. Bu konuda tavsiyelerinize açığım.
Evet, şu ana kadar geldiğim yol aslında bu kadar. Buradan sonrası sorular, sorular [:D] Tavsiyelerinize ihtiyacım var, bütçe sıkıntım yok.
4- Bitkili bir akvaryum kuracağım. Tercihim low-tech bitkilerden yana, zira CO2'den çekiniyorum bir şekilde. Yapamam, ayarlayamam, hayvanları zehirlerim gibi geliyor. Tüpü bitince buralarda dolduramam diye korkuyorum.... Çok seyahat ediyorum, evden uzun süreler uzak kalıyorum. Karbondioksitin yaratabileceği komplikasyonlardan çekiniyorum açıkçası. Ne dersiniz, ne tavsiye edersiniz?
5- Işıklandırmayı da daha almadım. Co2 kullanmazsam Power LED gibi yüksek aydınlatmalardan tarafa değil daha basit ürünlere yönelmeyi düşünüyorum. Zira yüksek ışık, CO2 desteği olmadan alg patlaması yapar diye okudum. Bu konuda kelam eder misiniz?
6- Türlerden yana yardıma ihtiyacım var, 3 numaralı maddede belirttiğim gibi. Karideslerle uyumlu ve seyir zevki olan tür tavsiyelerine açığım. Özellikle chili rasboralar çok hoşuma gitti ama.
7- Aquascape için hayaller de kuruyorum tabi. Bu kısım da aslında bitki seçimi ve co2 konusuyla kesişiyor. Alta siyah kum koymayı tasarlıyorum ama kumun altına ilave bir malzeme eklemek gerekir mi gerekmez mi kestiremedim.
Yati kökleri, birkaç kaya ve basit bitkilerle; sade ve yüzme alanı malzemeyle boğulmamış bir akvaryum hayal ediyorum. İwagumi stili bu yönden hoşuma gidiyor mesela ama hem taban bitkilerinin yetiştirme zorlukları, hem de gövdeli bitkilerin eksikliği sebebiyle uzak durduğum bir stil.
Bilgisayarda şöyle 2 çizim yaptım. Fena olmadılar ama eeeeeh işte... Çok vakit geçirince de sıkılıyorum, kararsızlığa düşüyorum. Basit bir şey yapıp geçeyim diyorum falan. Öyle.
Bana yardımcı olursanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/290620241649461.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Geophagus Tür Ayrımı? Umutoty, 18:48
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakaya0107, 18:43
Yeni Üye Forumu - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
eyidasss,
Kuduoglu,
Tallha,
portre,
Myz26,
ugurbaran,
altuntasseref,
0rnn,
oktay42,
Hoppala,
yeekim,
Koksal Gurkan,
TheDS,
forthehordex,
Corydoras.gram,
MiSoSiKiaN,
layper,
OKIRATLI,
osmandbnl,
Sfenks111,
ozan_1903,
Tortuga7,
Lilam,
Tatar10,
TuranATAKAN,
Legionsgamer,
Conix,
yns325,
miracemir,
mutlubaba,
SveH,
ballantines,
pianoƒish,
Umutoty,
Burak PEKDEMİR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
