ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
m.genc66
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
55
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Nisan 2023 02:34
Son Ziyaret:
03 Mayıs 2024 15:14
Toplam Mesaj:
82 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mahmut genç
Doğum Tarihi:
22 Nisan 1996
Yaş:
30
İl:
Yozgat
Meslek:
TCDD memur
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mahmut genç
SON 10 MESAJI
Japonların Bu Şekilde Davranması Normal Mi?
[QUOTE=yuuna]
Aslında Anubias var sadece, japonlar yemesinler diye 2 tane Anubias aldım ama benim Japonlarda bir gariplik var sanırım.
Ufacık 2 tane Japon balığım var, Anubias bitkisini kemiriyorlar. Üstelik günlük vem verdiğim halde, aç bırakmadığım halde, Japonların Anubias yememesi gerekmiyor muydu [:?]
Bir de bildiğim kadarı ile Japon balıkları akıntılı suyu sevmezler, normalde akvaryumun dibinde ve ortasında takılırlar. Benim balıklar deli gibi filtrenin çıkış borusunun olduğu yere zorla yüzmeye çalışıyorlar [:O] Hatta balıklar yorulmasın diye filtrenin çıkış borusunu değiştirdim, borunun baktığı yönü değiştirdim ama her defasında ısrarla nerede tazikli su varsa oraya gitmeye çalıştılar, tazikli suya doğru yüzdüler. Benim Japonlar bu şekilde oyun mu oynuyorlar yoksa suyun tazikli gelen kısmında bir şey mi var sanıyorlar anlamadım ama gerçekten çok şaşkınım[/QUOTE]
Tazikli yöne yüzmelerine bişey diyemem ama ben japonlarla eledoa bakmıştım ve hiç zarar vermediler [:D] tavsiye ederim [:)] hem bakımı kolay hem görseli güzel hem de çok hızlı ürüyor [:D][EDIT]m.genc66,2023-12-23 14:45:12[/EDIT]
[QUOTE=yuuna]
Aslında Anubias var sadece, japonlar yemesinler diye 2 tane Anubias aldım ama benim Japonlarda bir gariplik var sanırım.
Ufacık 2 tane Japon balığım var, Anubias bitkisini kemiriyorlar. Üstelik günlük vem verdiğim halde, aç bırakmadığım halde, Japonların Anubias yememesi gerekmiyor muydu [:?]
Bir de bildiğim kadarı ile Japon balıkları akıntılı suyu sevmezler, normalde akvaryumun dibinde ve ortasında takılırlar. Benim balıklar deli gibi filtrenin çıkış borusunun olduğu yere zorla yüzmeye çalışıyorlar [:O] Hatta balıklar yorulmasın diye filtrenin çıkış borusunu değiştirdim, borunun baktığı yönü değiştirdim ama her defasında ısrarla nerede tazikli su varsa oraya gitmeye çalıştılar, tazikli suya doğru yüzdüler. Benim Japonlar bu şekilde oyun mu oynuyorlar yoksa suyun tazikli gelen kısmında bir şey mi var sanıyorlar anlamadım ama gerçekten çok şaşkınım[/QUOTE]
Tazikli yöne yüzmelerine bişey diyemem ama ben japonlarla eledoa bakmıştım ve hiç zarar vermediler [:D] tavsiye ederim [:)] hem bakımı kolay hem görseli güzel hem de çok hızlı ürüyor [:D][EDIT]m.genc66,2023-12-23 14:45:12[/EDIT]
Japonların Bu Şekilde Davranması Normal Mi?
[QUOTE=yuuna]
Aslında bir tane cüce vatoz düşünüyorum, hem yosunlanmaya karşı da etkili olur ama, her ne kadar balık yaşam tablolarında japon, çöpçü ve vatozlar uyumlu olarak gözüküyor olsada çok fazla olumlu ve olumsuz yorum okudum, biraz çekindim. Benim anladığım aslında japon balıklarıda cüce vatozlarda barışçıl balıklar, eğer japonlar vatozların yemini yiyip vatozu aç bırakmazlarsa sorun olmaz, ama cüce vatoz aç kalırsa sıkıntı olur yönünde oldu (benim yorumum bu tabi, ben öyle anladım). Cüce vatoz için bir küp bile aldım aslında, hatta dip yeminide aldım ama daha kendisini alıp-almama konusunda kararsız kaldım.[/QUOTE]
Elimde 40-50 tane cüce vatoz var japonla beraber de besledim [:)] akvaryumunuz yeterince ısık alıyorsa ve basit bitkilerden yeterince varsa vatoz aç kalmaz merak etmeyin [:)]
[QUOTE=yuuna]
Aslında bir tane cüce vatoz düşünüyorum, hem yosunlanmaya karşı da etkili olur ama, her ne kadar balık yaşam tablolarında japon, çöpçü ve vatozlar uyumlu olarak gözüküyor olsada çok fazla olumlu ve olumsuz yorum okudum, biraz çekindim. Benim anladığım aslında japon balıklarıda cüce vatozlarda barışçıl balıklar, eğer japonlar vatozların yemini yiyip vatozu aç bırakmazlarsa sorun olmaz, ama cüce vatoz aç kalırsa sıkıntı olur yönünde oldu (benim yorumum bu tabi, ben öyle anladım). Cüce vatoz için bir küp bile aldım aslında, hatta dip yeminide aldım ama daha kendisini alıp-almama konusunda kararsız kaldım.[/QUOTE]
Elimde 40-50 tane cüce vatoz var japonla beraber de besledim [:)] akvaryumunuz yeterince ısık alıyorsa ve basit bitkilerden yeterince varsa vatoz aç kalmaz merak etmeyin [:)]
Lepistesim Hamile Mi
Alperen Bey'in dediği gibi dişi lepistesler neredeyse her zaman hamiledir fakat ticari kaygı gütmediğinizi düşünüyorum ve hamile lepistesi ayırmanızı doğru bulmuyorum[:)] bunun yerine geniş hacimli bir akvaryumu mümkün olduğunca bitkilendirip kolaylıkla yavru alabilirsiniz [:)] 8 farklı özel tür Lepistes besliyorum hepsinin akvaryumu ayrı ve yavrularımı bu yolla alıyorum [:)] dediğim gibi üretim yapıp satmak gibi bir niyetiniz yoksa hasta olmadığı sürece akvaryumdan balık çıkarmayın [:)] eğer gün içinde azar azar sık sık yemleme yaparsanız ve kaliteli yem tercih ederseniz (ben Artemia tercih ediyorum) lepistesler yavru yemeyecektir [:)] sorduğunuz soru dışında ilave etmek istiyorum, balıklar yavruluk gibi küçük kutulara ayırıldığında kuyruk erimesi gibi ölümle sonuçlanan hastalıklara yakalanma biliyor veya stresten doğuramayıp çatlayıp ölebiliyorlar. Benzer bir durum kalabalık ve erkek çoğunluklu akvaryumlarda da geçerli [:)] eğer akvaryumunuz fazla kalabalıksa dişi balık doğumdan sonra dinlenmeye fırsat bulamadan rahatsız ediliyor ve doğumdan hemen sonra bikaç saat içinde ölebiliyor [:)] kısaca tavsiyem geniş akvaryum, bol canlı bitki ( tilki kuyruğu, eledoa, saz kullanabilirsiniz ) kaliteli yem ve sık yemleme (azar azar) o kadar çok yavru alacknızki koyacak yer bulamayacaksınız [:D] keyifli hobiler [:3]
Alperen Bey'in dediği gibi dişi lepistesler neredeyse her zaman hamiledir fakat ticari kaygı gütmediğinizi düşünüyorum ve hamile lepistesi ayırmanızı doğru bulmuyorum[:)] bunun yerine geniş hacimli bir akvaryumu mümkün olduğunca bitkilendirip kolaylıkla yavru alabilirsiniz [:)] 8 farklı özel tür Lepistes besliyorum hepsinin akvaryumu ayrı ve yavrularımı bu yolla alıyorum [:)] dediğim gibi üretim yapıp satmak gibi bir niyetiniz yoksa hasta olmadığı sürece akvaryumdan balık çıkarmayın [:)] eğer gün içinde azar azar sık sık yemleme yaparsanız ve kaliteli yem tercih ederseniz (ben Artemia tercih ediyorum) lepistesler yavru yemeyecektir [:)] sorduğunuz soru dışında ilave etmek istiyorum, balıklar yavruluk gibi küçük kutulara ayırıldığında kuyruk erimesi gibi ölümle sonuçlanan hastalıklara yakalanma biliyor veya stresten doğuramayıp çatlayıp ölebiliyorlar. Benzer bir durum kalabalık ve erkek çoğunluklu akvaryumlarda da geçerli [:)] eğer akvaryumunuz fazla kalabalıksa dişi balık doğumdan sonra dinlenmeye fırsat bulamadan rahatsız ediliyor ve doğumdan hemen sonra bikaç saat içinde ölebiliyor [:)] kısaca tavsiyem geniş akvaryum, bol canlı bitki ( tilki kuyruğu, eledoa, saz kullanabilirsiniz ) kaliteli yem ve sık yemleme (azar azar) o kadar çok yavru alacknızki koyacak yer bulamayacaksınız [:D] keyifli hobiler [:3]
Akvaryuma Attığım Yemlerin Pamuk Pamuk Olması
Beta balıkları genelde dibe düşen yemleri yemezler [:)] yüzeyde asılı duran veya yere düşmekte olan yemleri yediğini fakat dibe düşmüş yemleri kovalamayı bıraktığını gözlemleyebilirsiniz [:)] benim tavsiyem balığınızı yemlerken yemi tek tek atmanız bu sayede balık yem israf etmeden beslenmiş olacak, siz de ne kadar yem yediğini görmüş olacaksınız [;)] ben granül yem kullanıyorum iki betam var ikisini de bu şekilde besliyorum [:)] hem balığınızla bağınızı güçlendirir [:)] beta balığının en sevdiğim özelliği doyduktan sonra yemeyi bırakması[:)))] yani balık sizi yönlendiriyor patlayana kadar yemiyor [:)] akvaryumunuzun hacmini bilmiyorum fakat en az 30 litre bitkili akvaryum kurup içine elma salyangozu ve karides atarsanız bu tür yem sorunuyla birdaha karşılaşmazsınız [:D] bitki olarak saz ve eledoa tavsiye edebilirim [^_^] keyifli hobiler dilerim [:3]
Beta balıkları genelde dibe düşen yemleri yemezler [:)] yüzeyde asılı duran veya yere düşmekte olan yemleri yediğini fakat dibe düşmüş yemleri kovalamayı bıraktığını gözlemleyebilirsiniz [:)] benim tavsiyem balığınızı yemlerken yemi tek tek atmanız bu sayede balık yem israf etmeden beslenmiş olacak, siz de ne kadar yem yediğini görmüş olacaksınız [;)] ben granül yem kullanıyorum iki betam var ikisini de bu şekilde besliyorum [:)] hem balığınızla bağınızı güçlendirir [:)] beta balığının en sevdiğim özelliği doyduktan sonra yemeyi bırakması[:)))] yani balık sizi yönlendiriyor patlayana kadar yemiyor [:)] akvaryumunuzun hacmini bilmiyorum fakat en az 30 litre bitkili akvaryum kurup içine elma salyangozu ve karides atarsanız bu tür yem sorunuyla birdaha karşılaşmazsınız [:D] bitki olarak saz ve eledoa tavsiye edebilirim [^_^] keyifli hobiler dilerim [:3]
Japonların Bu Şekilde Davranması Normal Mi?
Belki arkadaşlar bana katılmayacaktır ama yine de şahsi fikrimi söylemek istedim [:)] hobici arkadaşlar genelde tank kapasitesi hakkında yorum yapmışlar ama ben balık sayısına deyinmek istiyorum [:)] kendi gözlemlediğim kadarıyla bazen balıklar 2li olarak bir akvaryumda kaldıklarında birbiriyle uğraşıyor ve bu durum baskın olanın yalnız kalmasıyla sonlananiliyor :) benim tavsiyem akvaryuma bir küçük leopar vatoz, bir komando çöpçü ve 2 japon daha koymanız. Biliyorum akvaryum kapasitesi halihazırda iki balığa ucunucuna yetmekte fakat akvaryumun canlanması domates dediğiniz balığın dikkatini dağıtacak ve pati ile daha az uğraşmasını sağlayacaktır [;)] geniş alanda kavga etmelerindense dar alanda iyi geçinmeleri daha olumlu bence [:D] dediğim gibi katılmayan arkadaşlarım olabilir fakat ben bu şekilde davranırdım [:)] o iki balığı 1 tonluk bir akvaryuma da koysanız birbirini bulur ve birbiriyle uğraşırlar[:)] keyifli hobiler dilerim [:3]
Belki arkadaşlar bana katılmayacaktır ama yine de şahsi fikrimi söylemek istedim [:)] hobici arkadaşlar genelde tank kapasitesi hakkında yorum yapmışlar ama ben balık sayısına deyinmek istiyorum [:)] kendi gözlemlediğim kadarıyla bazen balıklar 2li olarak bir akvaryumda kaldıklarında birbiriyle uğraşıyor ve bu durum baskın olanın yalnız kalmasıyla sonlananiliyor :) benim tavsiyem akvaryuma bir küçük leopar vatoz, bir komando çöpçü ve 2 japon daha koymanız. Biliyorum akvaryum kapasitesi halihazırda iki balığa ucunucuna yetmekte fakat akvaryumun canlanması domates dediğiniz balığın dikkatini dağıtacak ve pati ile daha az uğraşmasını sağlayacaktır [;)] geniş alanda kavga etmelerindense dar alanda iyi geçinmeleri daha olumlu bence [:D] dediğim gibi katılmayan arkadaşlarım olabilir fakat ben bu şekilde davranırdım [:)] o iki balığı 1 tonluk bir akvaryuma da koysanız birbirini bulur ve birbiriyle uğraşırlar[:)] keyifli hobiler dilerim [:3]
Moli Türleri Arasındaki Fark?
[QUOTE=Samerra][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117351.jpg[/IMG]
Yazılanları okudum ve anladığım kadarıyla bende ki bu balık sanırım dişi moli oluyor. Fakat emin değilim daha önce bu türlerden herhangi bir balığa sahip olmadığım için, bu balığın türü nedir?[/QUOTE]
Dişi olduğu garanti ama Moli mi plati mi ben hâlâ tam olarak ayırt edemiyorum [:D]
[QUOTE=Samerra][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241170/291020230117351.jpg[/IMG]
Yazılanları okudum ve anladığım kadarıyla bende ki bu balık sanırım dişi moli oluyor. Fakat emin değilim daha önce bu türlerden herhangi bir balığa sahip olmadığım için, bu balığın türü nedir?[/QUOTE]
Dişi olduğu garanti ama Moli mi plati mi ben hâlâ tam olarak ayırt edemiyorum [:D]
Moli Türleri Arasındaki Fark?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338421.jpg[/IMG]
Siyah benekli turuncu kafalı beyaz balıklar dişi kılıç kuyruk diye tahmin ediyorum. Tamamen beyaz olanlar da velifera diye düşünüyorum [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239145/171020232338421.jpg[/IMG]
Siyah benekli turuncu kafalı beyaz balıklar dişi kılıç kuyruk diye tahmin ediyorum. Tamamen beyaz olanlar da velifera diye düşünüyorum [:D]
Moli Türleri Arasındaki Fark?
[QUOTE=MertSoyumert]Merhabalar, maalesef çok sıkıntılı bir konuyu merak etmişsiniz, özel olarak getirtilenler hariç piyasadaki bütün kılıçkuyruk ve veliferalar kırmadır.
Renk kazandırmak için zamanında yeşil kılıç denen saf kılıçlar çeşitli plati türleri ile çiftleştirilmiştir. Bu yüzden kılıçların boyu küçülmüştür. Google'a green swordtail yazarak farkı hemen görürsünüz.
Benzer şekilde renk ve değişik formlar elde etmek için Poecilia Sphenops yani küçük moli türü Poecilia Latipinna denen daha büyük ve yelken yüzgeçli tür ve Poecilia Velifera yani daha da büyük boylu ve yüzgeçli balıklarla çiftleştirilmiştir. Küçük moli türünün doğada renk çeşitliliği vardır, ancak saf Veliferanın sadece inci beneklere sahip gri bir rengi vardır ve daha büyüktür. Latipinna'nın ise doğadaki renklerini tam bilmiyorum ama o da sanırım gri ağırlıklı. Piyasadaki balıklar bu üç türün kırmasıdır.
Bu kadar yazıp asıl sorunuza da cevap vermemiş oldum. Dişi plati ve dişi kılıçkuyruğu vücut yapısından anlayabiliriz. Dişi plati daha tıknaz olur, dişi kılıç ise yine daha uzunlamasına olur. Bunun dışında anal fin sayımı, üst yüzgeç kılçık sayımı gibi daha morfolojik yöntemler vardır ama onlara hiç girmeyeyim.
Saf Kılıçkuyruk (Xiphophorus helleri):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/141020231628031.jpg[/IMG]
Platy (saf formları neye benziyor bilmiyorum):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/141020231630441.jpg[/IMG]
Aşağıdaki fotoğrafta ise saf moli türleri var:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/141020231632411.jpg[/IMG]
Küçük moli türü olan Poecilia Sphenops'un doğada bildiğim kadarıyla (kesin bilgi değil, aklımda kalan) siyah-beyaz, gri-beyaz ve sarı-siyah renkleri var, bu renklerden diğer renkleri elde ettiler. Latipinna ve Velifera ile kırarak ise artık genel olarak hangi tür olduğu ayırt etmesi zor bir duruma geldiler. Piyasada saf küçük moli olmasına rağmen saf Latipinna ve Velifera yoktur. [/QUOTE]
Sıradan bir hobici için anlaması bi hayli zor [:)] petshopdan Moli ve kılıç kuyruk almak istedim fakat eve geldikten sonra biraz araştırma sonucu Moli, pilati, velifera ve kılıç kuyruk aldığımı fark ettim [:D] velifera yı doğumu yakın dişi Moli diye sattı ikisi de erkek velifera çıktı [:)))] cahilliğin gözü kör olsun [:)))] şimdi hangisi pli hangisi pilati ve akvaryumda dişi kılıç kuyruk var mı diye merak ediyorum [:3] paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim [:3]
[QUOTE=MertSoyumert]Merhabalar, maalesef çok sıkıntılı bir konuyu merak etmişsiniz, özel olarak getirtilenler hariç piyasadaki bütün kılıçkuyruk ve veliferalar kırmadır.
Renk kazandırmak için zamanında yeşil kılıç denen saf kılıçlar çeşitli plati türleri ile çiftleştirilmiştir. Bu yüzden kılıçların boyu küçülmüştür. Google'a green swordtail yazarak farkı hemen görürsünüz.
Benzer şekilde renk ve değişik formlar elde etmek için Poecilia Sphenops yani küçük moli türü Poecilia Latipinna denen daha büyük ve yelken yüzgeçli tür ve Poecilia Velifera yani daha da büyük boylu ve yüzgeçli balıklarla çiftleştirilmiştir. Küçük moli türünün doğada renk çeşitliliği vardır, ancak saf Veliferanın sadece inci beneklere sahip gri bir rengi vardır ve daha büyüktür. Latipinna'nın ise doğadaki renklerini tam bilmiyorum ama o da sanırım gri ağırlıklı. Piyasadaki balıklar bu üç türün kırmasıdır.
Bu kadar yazıp asıl sorunuza da cevap vermemiş oldum. Dişi plati ve dişi kılıçkuyruğu vücut yapısından anlayabiliriz. Dişi plati daha tıknaz olur, dişi kılıç ise yine daha uzunlamasına olur. Bunun dışında anal fin sayımı, üst yüzgeç kılçık sayımı gibi daha morfolojik yöntemler vardır ama onlara hiç girmeyeyim.
Saf Kılıçkuyruk (Xiphophorus helleri):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/141020231628031.jpg[/IMG]
Platy (saf formları neye benziyor bilmiyorum):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/141020231630441.jpg[/IMG]
Aşağıdaki fotoğrafta ise saf moli türleri var:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/141020231632411.jpg[/IMG]
Küçük moli türü olan Poecilia Sphenops'un doğada bildiğim kadarıyla (kesin bilgi değil, aklımda kalan) siyah-beyaz, gri-beyaz ve sarı-siyah renkleri var, bu renklerden diğer renkleri elde ettiler. Latipinna ve Velifera ile kırarak ise artık genel olarak hangi tür olduğu ayırt etmesi zor bir duruma geldiler. Piyasada saf küçük moli olmasına rağmen saf Latipinna ve Velifera yoktur. [/QUOTE]
Sıradan bir hobici için anlaması bi hayli zor [:)] petshopdan Moli ve kılıç kuyruk almak istedim fakat eve geldikten sonra biraz araştırma sonucu Moli, pilati, velifera ve kılıç kuyruk aldığımı fark ettim [:D] velifera yı doğumu yakın dişi Moli diye sattı ikisi de erkek velifera çıktı [:)))] cahilliğin gözü kör olsun [:)))] şimdi hangisi pli hangisi pilati ve akvaryumda dişi kılıç kuyruk var mı diye merak ediyorum [:3] paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim [:3]
Moli Türleri Arasındaki Fark?
Herkese merhaba [:3] internette araştırdım ama düzgün bir kaynak bulamadım. Lütfen biri bana Moli, pilati, velifera ve dişi kılıç kuyruğun arasındaki farkları söyleyebilir mi [:)] aynı üc balık yan yana birine Moli diyorlar birine pilati diğerine dişi kılıç kuyruk [:geek:] en kolay ayırt edebileceğim şekilde anlatırsanız çok sevinirim [:3]
Herkese merhaba [:3] internette araştırdım ama düzgün bir kaynak bulamadım. Lütfen biri bana Moli, pilati, velifera ve dişi kılıç kuyruğun arasındaki farkları söyleyebilir mi [:)] aynı üc balık yan yana birine Moli diyorlar birine pilati diğerine dişi kılıç kuyruk [:geek:] en kolay ayırt edebileceğim şekilde anlatırsanız çok sevinirim [:3]
Dişi Erkek Mi Bunlar Arkadaşlar
İkisi de erkek. Akvaryumunuzda baştan sona herşeyin düzeltilmesi lazım. Balığınıza elinizden geldiğince uygun yaşam alanı sağlarsanız izlemeye doyamadığınız bir balığınız olur. Mevcut şartlar altında hem sağlıklı kalamaz hem de kendisini izletmez güzelliğini sergilemez[:iyi:]
İkisi de erkek. Akvaryumunuzda baştan sona herşeyin düzeltilmesi lazım. Balığınıza elinizden geldiğince uygun yaşam alanı sağlarsanız izlemeye doyamadığınız bir balığınız olur. Mevcut şartlar altında hem sağlıklı kalamaz hem de kendisini izletmez güzelliğini sergilemez[:iyi:]
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci harun reşit, 14:24
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Bucephalandra Maharani Çiçeği ogurcay, 13:41
Bitki Akvaryumları Genel - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Cyber_Scout, 13:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Ancalagon,
Feanor,
Emerse,
sina cen,
Koksal Gurkan,
ilterisdoğukan,
ilhannnn01,
forthehordex,
karidesrehberi,
Hoppala,
LeafyAqua,
Mustafasesen,
yaguara,
pitsem,
ciways,
Canberk18,
MiSoSiKiaN,
florasan,
umitlee,
Mithrandirr,
Aguamentist,
hounddog,
fikret43,
yns325,
yeekim,
zen666,
knnynr,
Kuduoglu,
simsela,
osmandbnl,
ssener,
ALTEMUR,
ezzalisi,
ayaser,
riderfish,
ilham,
sos_eoEt,
Benmuro,
0rnn,
EmiirKaan,
salihdiscus,
ferhattt,
Öğretmen Ali,
√olkaπ,
bendeniztayfun,
CenK,
resifim,
ssalih,
ternapi,
Cyber_Scout,
harun reşit,
scorpion26,
ilkermat,
Lotus88,
Cyrenity,
Laetacara,
Frkn,
Tortuga7,
OsmanEnes,
Edera,
Aquarist101,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
