ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Aralık 2013 11:17
Son Ziyaret:
21 Ekim 2014 13:17
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bülent Ölmez
Doğum Tarihi:
27 Ağustos 1974
Yaş:
51
İl:
Mugla
Meslek:
SağlıkTeknikeri
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bilgi paylaştıkça büyür...
SON 9 MESAJI
Balığım öldü :((((
Bana sorun biraz su değişimlerinizde gibi geldi. Bana göre 80 litrelik bir akvaryumda 3 günde bir 20 litre su değişimi çok fazla, daha doğrusu çok sık. Haftada bir defa 1/3 oranında yeterli olacaktır. 80 litre net su almıyordur sanırım akvaryumunuz. Ölçüleri itibarı ile 80 litrelik bir akvaryum sanırım. İçine koyduğunuz kum ve aksesuarlar düşülünce 60-65 litre su alıyordur. Tabi bu sadece benim varsayımım. :) Bu orana göre 3 günde bir 1/3 su değişimi yapıyorsunuz. Su değişiminizi haftada bire düşürün bence. Önce yavrular etkilenir kısmı çok net değil. Balıklar doğdukları ortam şartlarına adapte olabiliyorlar ama sonradan eklenen balıklar yavruların etkilenmediği şartlardan etkilenebiliyor. Bence suyunuzun birazcık eskimesine izin verin.
Bana sorun biraz su değişimlerinizde gibi geldi. Bana göre 80 litrelik bir akvaryumda 3 günde bir 20 litre su değişimi çok fazla, daha doğrusu çok sık. Haftada bir defa 1/3 oranında yeterli olacaktır. 80 litre net su almıyordur sanırım akvaryumunuz. Ölçüleri itibarı ile 80 litrelik bir akvaryum sanırım. İçine koyduğunuz kum ve aksesuarlar düşülünce 60-65 litre su alıyordur. Tabi bu sadece benim varsayımım. :) Bu orana göre 3 günde bir 1/3 su değişimi yapıyorsunuz. Su değişiminizi haftada bire düşürün bence. Önce yavrular etkilenir kısmı çok net değil. Balıklar doğdukları ortam şartlarına adapte olabiliyorlar ama sonradan eklenen balıklar yavruların etkilenmediği şartlardan etkilenebiliyor. Bence suyunuzun birazcık eskimesine izin verin.
Yeni bitkili akvaryum için peyzaj tavsiyeleriniz..
Bitkileri gruplandırmak tamamen size kalmış bir olay ancak ön orta kısmı boş bırakarak ya da cüce bitkiler ile bitkilendirerek balıklar için boş bir yüzme alanı bırakmanız uygun olacaktır. Şu anki dizaynınız güzel görünüyor. Ancak resimlerden görebildiğim kadarı ile kumunuz çok ince sanki. Yanlış görüyorsan sorun yok ama bana deniz kumu kadar ince bir kum gibi geldi. Deniz kumu kadar ince kum bitki köklerini boğuyor genelde. Sazlar bunu pek umursamıyor ama diğer türler kök bölgesinden çürüme eğiliminde oluyorlar. Bence bunu bir gözden geçirin.
Bitkileri gruplandırmak tamamen size kalmış bir olay ancak ön orta kısmı boş bırakarak ya da cüce bitkiler ile bitkilendirerek balıklar için boş bir yüzme alanı bırakmanız uygun olacaktır. Şu anki dizaynınız güzel görünüyor. Ancak resimlerden görebildiğim kadarı ile kumunuz çok ince sanki. Yanlış görüyorsan sorun yok ama bana deniz kumu kadar ince bir kum gibi geldi. Deniz kumu kadar ince kum bitki köklerini boğuyor genelde. Sazlar bunu pek umursamıyor ama diğer türler kök bölgesinden çürüme eğiliminde oluyorlar. Bence bunu bir gözden geçirin.
lepistes
[QUOTE=Taşkın]1 tane erkek lepistesim öldü . Bu olaydan değil ama kuyruğu yoktu . Kılıç kuyruk balıkları lepistesin kuyruğunu yer mi ?[/QUOTE]
[QUOTE=Taşkın]1 tane erkek lepistesim öldü . Bu olaydan değil ama kuyruğu yoktu . Kılıç kuyruk balıkları lepistesin kuyruğunu yer mi ?[/QUOTE]
Kılıçlar canlı doğuranların sert çocuğudur. Yapmış olabilir.
Ah benim balıklarım :D
Tarifinizden net olarak durumu anlayamadım. Balık yüzme sıkıntısı mı çekiyor. Yüzüş şeklinde bir gariplik mi var? Devamlı yan olarak mı yüzüyor? Yüzmeyi bırakınca yüzeye doğru havalanıyor ve aşağıya inmekte zorluk mu çekiyor? Tahminlerim doğrultusunda durum bu ise balığın hava kesesi patlamış olabilir. Ya da kabızlık problemi yaşıyordur. İlk önce iyi ihtimalden başlayarak balığı bir süre aç bırakmayı deneyin. Düzelme olmazsa haşlanmış ıspanak verin. Kabız ise aç bırakma ve ıspanak diyeti sonunda sorununuz kalmayacaktır. Ancak düzelme olmuyorsa büyük ihtimal hava kesesi patlamıştır. Malesef bunun bilinen kesin bir tedavisi yok. Balık ne kadar yaşar o ise tamamen belirsiz. Hava kesesi patlak olarak o sıkıntılı yüzüşü ile yaşamaya devam edecektir.
Tarifinizden net olarak durumu anlayamadım. Balık yüzme sıkıntısı mı çekiyor. Yüzüş şeklinde bir gariplik mi var? Devamlı yan olarak mı yüzüyor? Yüzmeyi bırakınca yüzeye doğru havalanıyor ve aşağıya inmekte zorluk mu çekiyor? Tahminlerim doğrultusunda durum bu ise balığın hava kesesi patlamış olabilir. Ya da kabızlık problemi yaşıyordur. İlk önce iyi ihtimalden başlayarak balığı bir süre aç bırakmayı deneyin. Düzelme olmazsa haşlanmış ıspanak verin. Kabız ise aç bırakma ve ıspanak diyeti sonunda sorununuz kalmayacaktır. Ancak düzelme olmuyorsa büyük ihtimal hava kesesi patlamıştır. Malesef bunun bilinen kesin bir tedavisi yok. Balık ne kadar yaşar o ise tamamen belirsiz. Hava kesesi patlak olarak o sıkıntılı yüzüşü ile yaşamaya devam edecektir.
Bitkiliye İlk Adım.
Mustafa Bey doğrudur. Ne kadar yıkarsanız yıkayın ilk kurulumda her malzeme mutlak suretle bir bulanıklık yapacaktır. Bu bulanıklığa sebep olan partiküller zaman içinde ya çökecek, ya da filtre tarafından çekilecektir. Bu doğal bir durum. Ancak bahçe toprağı ve torf ile kurulumdan sonra kafanızda nasıl bir bulanıklık hayal ettiğinizi tahmin edebiliyorum. Ama merak etmeyin, öyle kafanızda canlandırdığınız gibi bir sorun söz konusu değil.
Zaten daha önce yazarken bahsetmiştim malzemeyi sıkıştırdığımızı. Sıkıştırma işlemi tereddüt ettiğiniz sorunu engellemek için. Doğayı düşünün, yüzyıllar boyunca suyun ve malzemenin baskısı ile zeminin nasıl sıkıştığını. Yeni kurulan bir göletin ilk kurulduğu yıllarda nasıl bulanık olduğunu, zamanla nasıl daha berrak olduğunu. Bu nedenle taban malzememizi kat kat sıkıştırarak kuruyoruz. Yalnız aman diyeyim sıkıştıracağım diye abartıp akvaryum tabanını kırmayın.
Ben tabanı kurduktan sonra suyu doldurmadan bitkileri dikmeyi tercih ediyorum ama su dolu iken de dikim yapıyorum zaman zaman. Bitkileri dikerken kök kısımlarına biraz elyaf ya da pamuk sararak dikiyorum ki tabandan hemen akıntı ile sökülmesinler. Taban kurulumunu yaptıktan sonra ister bitki dikimini yaparak doldurun, ister yapmadan. Ama akvaryumu doldururken tabanı bozmadan doldurmaya dikkat edin. Benim kullandığım yöntem tabanın üzerine ince bir strafor ya da kumaş serip onun üzerine de bir tabak koyarak suyu yavaş yavaş tabak içine dökmek. Tabak dolar ve strafor ya da kumaş üzerine dökülmeye oradan da tabanı bozmadan tüm akvaryuma yayılmaya başlar. Dikim yaparak dolum işlemi yapıyorsanız yalnız bu kumaş ya da straforu yayabilecek kadar boşluk bırakmalısınız bir bölgede. Kumaş ya da strafor tabağınızın dışına 10 ar cm kadar çıkacak şekilde olsa yeter. Tabaktan taşarak düşecek suyunilk şiddetini karşılayıp yayarak akvaryuma dağıtacak kadar olması yeterli. Akvaryumu doldurduktan sonra belli bir bulanıklık göreceksiniz ama bu herhangi bir malzemeyi defalarca yıkayıp koyduğunuz zaman oluşacak bulanıklıktan kesinlikle daha fazla olmayacak.
Sonrasında akvaryumun bulanıklığının geçmesini ( 1-2 günde oturur), dengenin oturmasını, suyun olgunlaşmasını beklemek gibi standart işlemlerle devam edebilirsiniz.
olmez 2014-04-08 15:23:34
Mustafa Bey doğrudur. Ne kadar yıkarsanız yıkayın ilk kurulumda her malzeme mutlak suretle bir bulanıklık yapacaktır. Bu bulanıklığa sebep olan partiküller zaman içinde ya çökecek, ya da filtre tarafından çekilecektir. Bu doğal bir durum. Ancak bahçe toprağı ve torf ile kurulumdan sonra kafanızda nasıl bir bulanıklık hayal ettiğinizi tahmin edebiliyorum. Ama merak etmeyin, öyle kafanızda canlandırdığınız gibi bir sorun söz konusu değil.
Zaten daha önce yazarken bahsetmiştim malzemeyi sıkıştırdığımızı. Sıkıştırma işlemi tereddüt ettiğiniz sorunu engellemek için. Doğayı düşünün, yüzyıllar boyunca suyun ve malzemenin baskısı ile zeminin nasıl sıkıştığını. Yeni kurulan bir göletin ilk kurulduğu yıllarda nasıl bulanık olduğunu, zamanla nasıl daha berrak olduğunu. Bu nedenle taban malzememizi kat kat sıkıştırarak kuruyoruz. Yalnız aman diyeyim sıkıştıracağım diye abartıp akvaryum tabanını kırmayın.
Ben tabanı kurduktan sonra suyu doldurmadan bitkileri dikmeyi tercih ediyorum ama su dolu iken de dikim yapıyorum zaman zaman. Bitkileri dikerken kök kısımlarına biraz elyaf ya da pamuk sararak dikiyorum ki tabandan hemen akıntı ile sökülmesinler. Taban kurulumunu yaptıktan sonra ister bitki dikimini yaparak doldurun, ister yapmadan. Ama akvaryumu doldururken tabanı bozmadan doldurmaya dikkat edin. Benim kullandığım yöntem tabanın üzerine ince bir strafor ya da kumaş serip onun üzerine de bir tabak koyarak suyu yavaş yavaş tabak içine dökmek. Tabak dolar ve strafor ya da kumaş üzerine dökülmeye oradan da tabanı bozmadan tüm akvaryuma yayılmaya başlar. Dikim yaparak dolum işlemi yapıyorsanız yalnız bu kumaş ya da straforu yayabilecek kadar boşluk bırakmalısınız bir bölgede. Kumaş ya da strafor tabağınızın dışına 10 ar cm kadar çıkacak şekilde olsa yeter. Tabaktan taşarak düşecek suyunilk şiddetini karşılayıp yayarak akvaryuma dağıtacak kadar olması yeterli. Akvaryumu doldurduktan sonra belli bir bulanıklık göreceksiniz ama bu herhangi bir malzemeyi defalarca yıkayıp koyduğunuz zaman oluşacak bulanıklıktan kesinlikle daha fazla olmayacak.
Sonrasında akvaryumun bulanıklığının geçmesini ( 1-2 günde oturur), dengenin oturmasını, suyun olgunlaşmasını beklemek gibi standart işlemlerle devam edebilirsiniz. Bakın örneğin aşağıda resmini göreceğiniz akvaryumum henüz 2 haftalık bir akvaryum. 150 litre, 4 floresan ile aydınlatılıyor, taban kurulumu tarif ettiğim şekilde yapılmış, Tetratec EX700 filtre ile filtrasyonu yapılan bir akvaryum. Kurulum yeni olduğundan bitkiler henüz adaptasyon aşamasındalar ve seyrek duruyorlar. Ama sizinle bu mesaj altından 3 hafta sonra akvaryumun son durumunu tekrar fotoğraflayıp paylaşırım. Bitkilerdeki gelişmeyi hep beraber görürüz.
Fotoğrafı cep telefonu ile çektiğim için kalitesi çok iyi değil kusura bakmayın. Ayrıca ne yaparsam yapayım camdaki parlamanın önüne geçemediğim için bulanıkmış gibi görünüyor ama akvaryum suyunun asıl durumunu anlayabilmeniz için sol alt köşeye doğru bakmanız yeterli. Orası parlamanın en az olduğu bölge olduğundan bulanıkmış hissi veren parlama olmadan oradan bir fikir edinebilirsiniz.
Fotoğrafı cep telefonu ile çektiğim için kalitesi çok iyi değil kusura bakmayın. Ayrıca ne yaparsam yapayım camdaki parlamanın önüne geçemediğim için bulanıkmış gibi görünüyor ama akvaryum suyunun asıl durumunu anlayabilmeniz için sol alt köşeye doğru bakmanız yeterli. Orası parlamanın en az olduğu bölge olduğundan bulanıkmış hissi veren parlama olmadan oradan bir fikir edinebilirsiniz.Bitkiliye İlk Adım.
Merhaba. Yıllardır bitkili akvaryumlarla uğraşırım. Zamanında ben de birçok şey denememe rağmen başarısız süreçler yaşadım. Sonunda ise başarının doğayı elden geldiğince taklit etmede olduğunu farkettim. O günden sonradır aslında bitkili akvaryumun kurulumunun çok da zor olmadığını görüyorum. İşin asıl zor tarafı dizaynı devamlı olarak istediğiniz şekilde tutabilmek. Çünkü uyguladığım sistemde bitkiler öyle coşuyorlar ki budamaktan bıkmaya başlıyorum bir süre sonra. Çözemediğim tek olay ise özellikle bodur, daha çok örtü tarzındaki bitkilerin arasında biriken pisliklerin önüne geçmek. Bakın onları uzaklaştırmak demiyorum, önüne geçmek diyorum. Uzaklaştırmak için yöntemler mevcut ama kendiliğinden oralardan çıkıp filtreye yönelsinler konusu halen çözemediğim bir olay. Neyse gelelim benim uygulamama. Biliyorum şimdi bazı arkadaşlar itiraz edecek, sağlıklı değil diyecekler ama tekrar söylüyorum; ben bu sistemi uygulayarak budama yapmaktan bıkar duruma geliyorum ve yıllardır bitki akvaryumlarımı bu şekilde kurarım.
Merhaba. Yıllardır bitkili akvaryumlarla uğraşırım. Zamanında ben de birçok şey denememe rağmen başarısız süreçler yaşadım. Sonunda ise başarının doğayı elden geldiğince taklit etmede olduğunu farkettim. O günden sonradır aslında bitkili akvaryumun kurulumunun çok da zor olmadığını görüyorum. İşin asıl zor tarafı dizaynı devamlı olarak istediğiniz şekilde tutabilmek. Çünkü uyguladığım sistemde bitkiler öyle coşuyorlar ki budamaktan bıkmaya başlıyorum bir süre sonra. Çözemediğim tek olay ise özellikle bodur, daha çok örtü tarzındaki bitkilerin arasında biriken pisliklerin önüne geçmek. Bakın onları uzaklaştırmak demiyorum, önüne geçmek diyorum. Uzaklaştırmak için yöntemler mevcut ama kendiliğinden oralardan çıkıp filtreye yönelsinler konusu halen çözemediğim bir olay. Neyse gelelim benim uygulamama. Biliyorum şimdi bazı arkadaşlar itiraz edecek, sağlıklı değil diyecekler ama tekrar söylüyorum; ben bu sistemi uygulayarak budama yapmaktan bıkar duruma geliyorum ve yıllardır bitki akvaryumlarımı bu şekilde kurarım.
Bitkili akvaryumda başarılı olmanın olmazsa olmazı zengin bir taban ve yeterli ışıklandırma. Bunlar zaten bilinen gerçekler. Peki bunu nasıl sağlayacağız. Aydınlatma olayı için örnek verecek olursak 150-200 litrelik akvaryumlar için ben 4 adet floresan kullanıyorum. Herbiri diğerinden farklı 4 adet floresan. 1 adet grolüx ya da Osram Flora, 1 adet dayligt, 1 adet cool light, 1 adet warm light gibi. Taban olayı ise tamamen doğayı taklit şeklinde. İşte en büyük itirazların bu noktada geldiğine şahit oldum defalarca. Ben akvaryumlarımda bahçe toprağı kullanıyorum. Akvaryumu kurarken bahçe toprağını balçık gibi olmaması için torf ile karıştırıyorum önce. Hani şu çiçekler için satılan torf ile. Sonra bu karışımı akvaryum tabanını 3-4 cm kaplayacak kadar tabana seriyorum. Sıkıştırıldığı zaman 3-4 cm olacak kadar yalnız. Tabana serilen bu karışımı bir bardakla, dibi düz bir şişe ile ya da sıkıştırma için uygun olacak herhangi dibi düz bir şeyle sıkıştırarak malzemeyi iyice oturtuyorum tabana. Sonra bu malzemenin üzerine bakteri kolonileşmesi için işe yarayacak iyice yıkanıp temizlenmiş bir malzeme seriyorum. Bu lav taşı gibi gözenekli taşımsı bir malzeme. onları da hafifçe bastırarak alttaki toprağın içine yarı yarıya gömerek zemini tekrar düzgünleştiriyorum. Sonra üzerine 2-3 cm olacak şekilde sadece torf sererek onu da sıkıştırıyorum. Bunun üzerine de dere kumu gibi ince yapılı bir kumu 3-4 cm olacak şekilde sererek onu da sıkıştırıp düzleştiriyorum ve taban kurulumu bitiyor. En üste serilen kumun ince olması alttaki katmanların üste çıkmasını engelliyor. Mercan kırığı gibi kalın olmayacak, deniz kumu kadar da ince olmayacak bir kum bunun için yeterli oluyor. Mercan kırığı kadar kalın kumda alttaki katmanlar yüzeye çıkabiliyor, deniz kumu kadar ince ola ise bitkileri boğuyor. Bu nedenle dere kumu inceliğinde bir kum en uygunu. Taban kurulumumuz bittiğine göre akvaryumumuzu doldurabiliriz. Tabanı kaldırmadan akvaryumu doldurup sistemin oturmasını bekledikten sonra yavaş yavaş bitki dikimine geçiyorum. İlk zamanlar bitkiler adapte olup kökler gelişene kadar sanki olmayacakmış görüntüsü ortaya mutlaka çıkacaktır. Bitkiler eski yapraklarını dökmeye sanki tamamen yok olacakmış düşüncesine sebep olabilirler ancak bu doğal bir süreçtir. Sonrasında bitkilerin kökleri gelişmeye başlayıp tabandaki zengin malzeme ile buluştuğunda bu sefer budama yapmak sıkıntı olmaya başlayacaktır.
Kısacası bitki akvaryumu kurmak zor bir konu değil, önemli olan sonrasında bakımı. Ben bu yöntemle ister arsız bitkiler olsun, ister nazlı bitkiler tümünde başarı elde edebiliyorum. Olay tamamen doğayı taklitte saklı. Doğadaki gölleri ve akarsuları düşünürseniz, bunların tabanında toprak da var dere kumu gibi materyaller de. Ben akvaryumlarımda bitkiler doğada ne bulabiliyorsa onun olmasını sağlamaya çalışıyorum ve başarı elde ediyorum. Bu sistemdeki diğer sıkıntılardan biri de bu taban malzemesinin daha sonra kullanılabilir olmayışı. Akvaryumu bozup yeniden kurmaya çalıştığınızda en fazla dere kumu ve lav taşını kurtarabiliyorsunuz. Geri kalan malzemeyi tamamenatmak zorundasınız.
Sadece lepistes akvaryumuna yavruluk gerekir mi
Merhaba. Ben canlı doğuran akvaryumlarımda bol bitkiyi tercih ediyorum ve hamile balığı hiç ayırmıyorum. Yavrular hemen bitkilerin arasına saklandığı için ne anne balık ayrı bir kapta strese giriyor ne de yavrular o ayrı yavruluğun yetersiz su sirkülasyonu nedeniyle hızla bozulan suyundan etkileniyor. Öncelikle akvaryumunuzu bitkilendirmeyi düşünmelisiniz. Ama bunun için şartlarınız uygun değilse ya da imkanınız yoksa şu yolu da deneyebilirsiniz. Daha önceleri bu uygulama ile kayıpsız yavru alıyordum. Ayrı bir akvaryumunuz varsa ve sıcaklık problemi yaşamıyorsanız bunu uygulayabilirsiniz. Ben bir dondurma kabınının yan yüzlerini köşelerde dikmeler kalacak şekilde kesiyorum. Daha basit anlatımı ile dondurma kabının her yan yüzüne büyükçe pencereler açıyorum. Bu pencerelere yavruların çıkabileceği ancak annenin çıkamayacağı büyüklükte delikleri olan bir malzeme yapıştırıyorum veya dikiyorum. Bu geniş gözlü bir tül olabilir, çiçekçilerin çiçeklerin etrafına sardıkları delikli malzeme olabilir. Sanırım tergal tül diyorlar ona. Ben o malzemeyi tercih ediyorum. Sonuç olarak elinizde dört tarafında açılmış pencereleri bu tergal tül ile kapatılmış bir kutu oluyor. Bu kutunun ağız kısmının etrafına kutunun tamamen suya batmaması, askıda kalması için strafor takıyorum. kutuyu üst tarafından şamandralıyorum anlayacağınız. Sonra ana tankımdan yavru tankımı su ile doldurup basit bir sünger filtre ile yavru tankını kuruyorum. Hazırladığım kutuyu bu tanka indiriyorum. Pencerelerden içeri su girdiği için batıyor ancak strafora kadar batabildiği için yüzen bir kutu oluyor. Hamile balığı bunun içine alıyorum ve doğumu bekliyorum. Delikler çok büyük olduğundan su sirkülasyonu mükemmel oluyor ve doğan yavrular hemen kaptan akvaryuma çıkıyorlar. Anne için ise delikler küçük olduğundan o kapta kalıyor. Doğumdan sonra birkaç gün anneyi orada tutarak sıkı bir besleme ile güçlenmesini sağlıyor ve sonra ana tanka geri alıyorum. Yavrular ise yavru akvaryumunda kalıyor. Böylece kayıpsız ve sağlıklı bir şekilde yavruları büyütüyorum. Eğer imkanınız varsa bunu deneyebilirsiniz.olmez 2014-04-08 09:44:21
Merhaba. Ben canlı doğuran akvaryumlarımda bol bitkiyi tercih ediyorum ve hamile balığı hiç ayırmıyorum. Yavrular hemen bitkilerin arasına saklandığı için ne anne balık ayrı bir kapta strese giriyor ne de yavrular o ayrı yavruluğun yetersiz su sirkülasyonu nedeniyle hızla bozulan suyundan etkileniyor. Öncelikle akvaryumunuzu bitkilendirmeyi düşünmelisiniz. Ama bunun için şartlarınız uygun değilse ya da imkanınız yoksa şu yolu da deneyebilirsiniz. Daha önceleri bu uygulama ile kayıpsız yavru alıyordum. Ayrı bir akvaryumunuz varsa ve sıcaklık problemi yaşamıyorsanız bunu uygulayabilirsiniz. Ben bir dondurma kabınının yan yüzlerini köşelerde dikmeler kalacak şekilde kesiyorum. Daha basit anlatımı ile dondurma kabının her yan yüzüne büyükçe pencereler açıyorum. Bu pencerelere yavruların çıkabileceği ancak annenin çıkamayacağı büyüklükte delikleri olan bir malzeme yapıştırıyorum veya dikiyorum. Bu geniş gözlü bir tül olabilir, çiçekçilerin çiçeklerin etrafına sardıkları delikli malzeme olabilir. Sanırım tergal tül diyorlar ona. Ben o malzemeyi tercih ediyorum. Sonuç olarak elinizde dört tarafında açılmış pencereleri bu tergal tül ile kapatılmış bir kutu oluyor. Bu kutunun ağız kısmının etrafına kutunun tamamen suya batmaması, askıda kalması için strafor takıyorum. kutuyu üst tarafından şamandralıyorum anlayacağınız. Sonra ana tankımdan yavru tankımı su ile doldurup basit bir sünger filtre ile yavru tankını kuruyorum. Hazırladığım kutuyu bu tanka indiriyorum. Pencerelerden içeri su girdiği için batıyor ancak strafora kadar batabildiği için yüzen bir kutu oluyor. Hamile balığı bunun içine alıyorum ve doğumu bekliyorum. Delikler çok büyük olduğundan su sirkülasyonu mükemmel oluyor ve doğan yavrular hemen kaptan akvaryuma çıkıyorlar. Anne için ise delikler küçük olduğundan o kapta kalıyor. Doğumdan sonra birkaç gün anneyi orada tutarak sıkı bir besleme ile güçlenmesini sağlıyor ve sonra ana tanka geri alıyorum. Yavrular ise yavru akvaryumunda kalıyor. Böylece kayıpsız ve sağlıklı bir şekilde yavruları büyütüyorum. Eğer imkanınız varsa bunu deneyebilirsiniz.
plati mi lepistesmi oylamalar başladı
Onca tavsiye verilmiş ancak kimse de lepistesleri yaşatmayı neden başaramadınız diye sormamış. Neden öldüler, nasıl öldüler? Ölüm sebepleri uygun akvaryum şartlarını sağlayamamış olmanız ise, platilerde de aynı sonuçla karşılaşacağınız kesindir. Arkadaşlar hacmin düşük olmasından bahsetmişler ancak bu hacimde de lepistes besleyen, üretenler var. Doğrudur, değildir ayrı bir konu ama var. Bu nedenle lepistesleri yaşatmayı beceremedim, platimi denesem yaklaşımı bence doğru bir yaklaşım değil. Önce lepistesleri neden yaşatamadığınızın bir teşhisini koyalım bence. Sonra sorunları giderir tür seçimini konuşuruz. Bu benim düşüncemdir ama bence bu uyarıyı dikkate alın. :)
Onca tavsiye verilmiş ancak kimse de lepistesleri yaşatmayı neden başaramadınız diye sormamış. Neden öldüler, nasıl öldüler? Ölüm sebepleri uygun akvaryum şartlarını sağlayamamış olmanız ise, platilerde de aynı sonuçla karşılaşacağınız kesindir. Arkadaşlar hacmin düşük olmasından bahsetmişler ancak bu hacimde de lepistes besleyen, üretenler var. Doğrudur, değildir ayrı bir konu ama var. Bu nedenle lepistesleri yaşatmayı beceremedim, platimi denesem yaklaşımı bence doğru bir yaklaşım değil. Önce lepistesleri neden yaşatamadığınızın bir teşhisini koyalım bence. Sonra sorunları giderir tür seçimini konuşuruz. Bu benim düşüncemdir ama bence bu uyarıyı dikkate alın. :)
lepistes
Balıklarınızın sürtünmesi olarak tarif ettiğiniz durum kumlara hafif yan yatarak ani bir hareketle sürtünme ve yükselme şeklinde ise akvaryumunuzda nitrit problemi var demektir. Akvaryumda nitrifikasyon bakterilerinin yeterli olmaması durumunda bu sonuç ortaya çıkar. Sürtünmeden çok kaşınmaya benzer. Olası nedenler akvaryum şartlarınızın tam olarak oturmamış olması, filtrasyonunuzun yetersiz olması ya da filtrenizde nitrifikasyon bakterilerinin henüz yeterince kolonileşememiş olmasıdır. Fazla yemleme de olası nedenlerden biri. Ancak dediğim gibi sorun büyük bir olasılıkla nitrit. Akvaryumdaki azot döngüsü konusunu araştırırsanız sanırım yeterince bilgi sahibi olabilirsiniz. Akvaryumunuzun kurulumu, filtrasyonu, su değişimleriniz ve yapma şekliniz hakkında yeterince bilgi olmadığından net birşey söylemek şu an mümkün değil. Bu konularda da bilgi verebilirseniz net birşeyler söyleyebiliriz. Ancak sorunun nitrit olduğu varsayımı üzerinden çözüm önerecek olursak;
Balıklarınızın sürtünmesi olarak tarif ettiğiniz durum kumlara hafif yan yatarak ani bir hareketle sürtünme ve yükselme şeklinde ise akvaryumunuzda nitrit problemi var demektir. Akvaryumda nitrifikasyon bakterilerinin yeterli olmaması durumunda bu sonuç ortaya çıkar. Sürtünmeden çok kaşınmaya benzer. Olası nedenler akvaryum şartlarınızın tam olarak oturmamış olması, filtrasyonunuzun yetersiz olması ya da filtrenizde nitrifikasyon bakterilerinin henüz yeterince kolonileşememiş olmasıdır. Fazla yemleme de olası nedenlerden biri. Ancak dediğim gibi sorun büyük bir olasılıkla nitrit. Akvaryumdaki azot döngüsü konusunu araştırırsanız sanırım yeterince bilgi sahibi olabilirsiniz. Akvaryumunuzun kurulumu, filtrasyonu, su değişimleriniz ve yapma şekliniz hakkında yeterince bilgi olmadığından net birşey söylemek şu an mümkün değil. Bu konularda da bilgi verebilirseniz net birşeyler söyleyebiliriz. Ancak sorunun nitrit olduğu varsayımı üzerinden çözüm önerecek olursak;
1) Azot döngüsünü okumanız ve olası aksaklıkları akvaryumunuzda düzeltmeniz gerekecek.
2) Acil çözüm olarak ise Sera Nitrivec ya da muadili bir bakteri kültürünü üzerinde yazan ölçülerde kullanmanız sorunu hemen çözecektir. Ancak sonrasında azot döngüsünü tekrar kırmamak için bu döngüyü devam ettirmek için gerekli önlemleri almalısınız.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

