ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
DamdakiCocuk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ağustos 2015 16:59
Son Ziyaret:
08 Ekim 2025 16:37
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ramazan Demirli
Doğum Tarihi:
28 Eylül 1981
Yaş:
44
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
@DamdakiCocuk
SON 8 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Çok faydalı bir konu olmuş. Yıllardır led isteyip isteyip geçememiş biri olarak bu konudan sonra ben de sanırım kendim bir armatür yapmaya çalışacağım. (Elektrikten de pek anladığım söylenemez. :( ) Son balık kayıplarımdan sonra akvaryumun içini komple değiştirmeyi kafaya koydum. Hazır el atacakken kapağı da değiştireyim istiyorum.
Akvaryumum 100*60*45 ölçülerinde.
Bu ilk zamanları. Şimdiki hali içler acısı. Buraya koymaya utandım inanın.
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_yeniden_k848284.asp
Led için nasıl bir kombinasyon yapmalıyım? Kaç tane ne almalıyım?
Sayfalarca okudum, mutlaka benim tankım ölçülerinde başka tanklara da öneride bulunmuşsunuzdur fakat bulamadım.
[:cool:]
Şimdiden teşekkür ederim.
Çok faydalı bir konu olmuş. Yıllardır led isteyip isteyip geçememiş biri olarak bu konudan sonra ben de sanırım kendim bir armatür yapmaya çalışacağım. (Elektrikten de pek anladığım söylenemez. :( ) Son balık kayıplarımdan sonra akvaryumun içini komple değiştirmeyi kafaya koydum. Hazır el atacakken kapağı da değiştireyim istiyorum.
Akvaryumum 100*60*45 ölçülerinde.
Bu ilk zamanları. Şimdiki hali içler acısı. Buraya koymaya utandım inanın.
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_yeniden_k848284.asp
Led için nasıl bir kombinasyon yapmalıyım? Kaç tane ne almalıyım?
Sayfalarca okudum, mutlaka benim tankım ölçülerinde başka tanklara da öneride bulunmuşsunuzdur fakat bulamadım.
[:cool:]
Şimdiden teşekkür ederim.
Melek Balıklarım Sabit Duruyor
Karın şişliği, pul dökülmesi vs. gibi bir şey olmadı. Sadece ilk geldikleri gün yem yemişlerdi. Bir daha yemediler. Diğer üçünü de bu sabah ölü buldum. Kaldı bir.
Daha önce de melek beslemişliğim hatta yavru almışlığım vardı. Bu defa ne oldu anlamadım. Sanırım tankı komple değiştirip daha dayanıklı bir şeylere geçmenin zamanı geldi.
Teşekkürler.
Karın şişliği, pul dökülmesi vs. gibi bir şey olmadı. Sadece ilk geldikleri gün yem yemişlerdi. Bir daha yemediler. Diğer üçünü de bu sabah ölü buldum. Kaldı bir.
Daha önce de melek beslemişliğim hatta yavru almışlığım vardı. Bu defa ne oldu anlamadım. Sanırım tankı komple değiştirip daha dayanıklı bir şeylere geçmenin zamanı geldi.
Teşekkürler.
Melek Balıklarım Sabit Duruyor
[QUOTE=hashüs]Merhaba,
pH ölçümü yaptınız mı? Karbondioksit kullandığınızı görüyorum.
Anlık ciddi pH dalgalanmalarının melekler üzerinde ciddi negatif ettileri olabilir.[/QUOTE]
Merhaba Hasan Bey;
Elimde JBL'in easy testi var. Haftalık olarak kullanıyorum fakat net değerler göremiyorum. Şimdi sizin sorunuzdan sonra yaptığım sonuç aşağıda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171309491.jpg[/IMG]
Yukarıdan aşağıya doğru;
NO/mg3/I
NO/mg2/I
GH
KH
PH
Cl2 mg/I
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171310331.jpg[/IMG]
[QUOTE=hashüs]Merhaba,
pH ölçümü yaptınız mı? Karbondioksit kullandığınızı görüyorum.
Anlık ciddi pH dalgalanmalarının melekler üzerinde ciddi negatif ettileri olabilir.[/QUOTE]
Merhaba Hasan Bey;
Elimde JBL'in easy testi var. Haftalık olarak kullanıyorum fakat net değerler göremiyorum. Şimdi sizin sorunuzdan sonra yaptığım sonuç aşağıda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171309491.jpg[/IMG]
Yukarıdan aşağıya doğru;
NO/mg3/I
NO/mg2/I
GH
KH
PH
Cl2 mg/I
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/160920171310331.jpg[/IMG]
Melek Balıklarım Sabit Duruyor
Merhaba arkadaşlar. Taşınmamdan dolayı akvaryumun düzeni bozuldu. Bir aydır yeni düzeni oturtmaya çalışıyorum. Balık ve bitki kayıpları verdim. Bir haftadır sorun yok artık su düzeninin oturduğunu düşünüyorum. İki gün evvel tank çok boş göründüğü için 3 çift (2 tane üç renkli, iki tane siyah, iki tane de albino) melek balığı satın aldım. Fakat albinolardan birini dün, üç renklilerden birini de bugün kaybettim. Sabah akvaryuma baktığımda en büyük olan ve özellikle seçtiğim üç renkli melek balığım ters duruyordu. Akvaryumda bir sorun olduğu kesin fakat ne olduğunu bulamadım. Dünkü balığı akvaryumdan çıkardıktan sonra su değerlerine bakmak için şerit testerlardan kullandım. Her şey yolunda görünüyordu. Fakat bugün de diğeri gidince oldukça üzüldüm. [:((] Kalan balıkların üçü filtre borusunun yanında sabit bir şekilde duruyorlar. Aralarından sadece biri hareketli gezip dolaşıyor fakat bir süre sonra o da diğerlerinin yanına gidiyor. Akvaryumda canlı doğuranlardan kalan birkaç yavru ve neonlar var. Başka hiç bir şey yok.
Sizde sorun nedir? Balıkları ayrı bir tanka mı alsam? Ya da özel bir tedavi yönetemi önerebilir misiniz?
Tank bu arkadaşlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171340331.jpg[/IMG]
Balıklar da şurada duruyor...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341281.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Taşınmamdan dolayı akvaryumun düzeni bozuldu. Bir aydır yeni düzeni oturtmaya çalışıyorum. Balık ve bitki kayıpları verdim. Bir haftadır sorun yok artık su düzeninin oturduğunu düşünüyorum. İki gün evvel tank çok boş göründüğü için 3 çift (2 tane üç renkli, iki tane siyah, iki tane de albino) melek balığı satın aldım. Fakat albinolardan birini dün, üç renklilerden birini de bugün kaybettim. Sabah akvaryuma baktığımda en büyük olan ve özellikle seçtiğim üç renkli melek balığım ters duruyordu. Akvaryumda bir sorun olduğu kesin fakat ne olduğunu bulamadım. Dünkü balığı akvaryumdan çıkardıktan sonra su değerlerine bakmak için şerit testerlardan kullandım. Her şey yolunda görünüyordu. Fakat bugün de diğeri gidince oldukça üzüldüm. [:((] Kalan balıkların üçü filtre borusunun yanında sabit bir şekilde duruyorlar. Aralarından sadece biri hareketli gezip dolaşıyor fakat bir süre sonra o da diğerlerinin yanına gidiyor. Akvaryumda canlı doğuranlardan kalan birkaç yavru ve neonlar var. Başka hiç bir şey yok.
Sizde sorun nedir? Balıkları ayrı bir tanka mı alsam? Ya da özel bir tedavi yönetemi önerebilir misiniz?
Tank bu arkadaşlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171340331.jpg[/IMG]
Balıklar da şurada duruyor...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/150920171341281.jpg[/IMG]
Akvaryum Yeniden
[QUOTE=NehirCanavari]Salyangoz videosu harika olmuş [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler.
[QUOTE=MeliihEgri]Canavar oldukları gözlerinden belli oluyor onların, çok korkutucu :) geçmiş olsun.[/QUOTE]
Teşekkürler. Alırken bana hiç korkutucu gelmemişlerdi. Sonrasında akvaryumdan çıkıp beni bile yiyebileceklerini düşündüm.
Bu arada tanktaki Co2 etkisi çok hızlı bir şekilde kendini göstermeye başladı.
Soldaki küçük iç motor, bu gün bakteri kültürü takviyesi yaptığım için devir daime yardımcı olsun diye orada.
Görseli bozduğu için kusura bakmayın.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150909_212619-01.jpeg[/IMG]
[QUOTE=NehirCanavari]Salyangoz videosu harika olmuş [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler.
[QUOTE=MeliihEgri]Canavar oldukları gözlerinden belli oluyor onların, çok korkutucu :) geçmiş olsun.[/QUOTE]
Teşekkürler. Alırken bana hiç korkutucu gelmemişlerdi. Sonrasında akvaryumdan çıkıp beni bile yiyebileceklerini düşündüm.
Bu arada tanktaki Co2 etkisi çok hızlı bir şekilde kendini göstermeye başladı.
Soldaki küçük iç motor, bu gün bakteri kültürü takviyesi yaptığım için devir daime yardımcı olsun diye orada.
Görseli bozduğu için kusura bakmayın.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150909_212619-01.jpeg[/IMG]
Akvaryum Yeniden
Tekrar selam arkadaşlar.
Bu ikisi tankın yeni temizlik ekibindeydi ama katil çıktılar. Akvaryumcu arkadaşa güvenip aldım, geldikleri gün bir salyangozu, bir çöpçü balığını katlettiler. Ayrıca bir tane de Ramirezi'ye gözümün önünde saldırdılar. Balığı son anda kurtardım ve bu iki çılgını aldığım yere iade ettim.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150907_214921-01.jpeg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/1_20150907_213902-01.jpeg[/IMG]
Bu gün ne öğrendik?
Sadece akvaryumcu arkadaşların lafına güvenmeyip, forumları iyice okumadan canlı almamamız gerektiğini...
Bu da o günden sonra yeni yeni kendine gelip taktı keşfeden temizlik ekibimizin yeni üyesi. E tabi gözünün önünde arkadaşı yenilince psikolojisi mahfoldu zavallının. Anca toparlıyor.
[VID]null[/VID][VID]https://www.youtube.com/watch?v=M4F9Uy7GwSs[/VID]
Tekrar selam arkadaşlar.
Bu ikisi tankın yeni temizlik ekibindeydi ama katil çıktılar. Akvaryumcu arkadaşa güvenip aldım, geldikleri gün bir salyangozu, bir çöpçü balığını katlettiler. Ayrıca bir tane de Ramirezi'ye gözümün önünde saldırdılar. Balığı son anda kurtardım ve bu iki çılgını aldığım yere iade ettim.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150907_214921-01.jpeg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/1_20150907_213902-01.jpeg[/IMG]
Bu gün ne öğrendik?
Sadece akvaryumcu arkadaşların lafına güvenmeyip, forumları iyice okumadan canlı almamamız gerektiğini...
Bu da o günden sonra yeni yeni kendine gelip taktı keşfeden temizlik ekibimizin yeni üyesi. E tabi gözünün önünde arkadaşı yenilince psikolojisi mahfoldu zavallının. Anca toparlıyor.
[VID]null[/VID][VID]https://www.youtube.com/watch?v=M4F9Uy7GwSs[/VID]
Akvaryum Yeniden
[QUOTE=MeliihEgri]Maşallah azminizi tebrik ederim:) hoş ve güzel bir tank olmuş fakat o kayalar benim pek hoşuma gitmedi. Rengi kuma ve bitkilere yakışmamış diyebilirim:) ama genel olarak güzel ve hoş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim MeliihEgri. Taşlar aslında renkli değil. Ön tarafta yanan ışıktan dolayı hafif eflatun görünüyorlar. Kendi renkleri beyaz gri damarlara sahipler.
[QUOTE=HarunP]Hayırlı olsun [:nazar:][:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim HarunP
[QUOTE=MeliihEgri]Maşallah azminizi tebrik ederim:) hoş ve güzel bir tank olmuş fakat o kayalar benim pek hoşuma gitmedi. Rengi kuma ve bitkilere yakışmamış diyebilirim:) ama genel olarak güzel ve hoş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim MeliihEgri. Taşlar aslında renkli değil. Ön tarafta yanan ışıktan dolayı hafif eflatun görünüyorlar. Kendi renkleri beyaz gri damarlara sahipler.
[QUOTE=HarunP]Hayırlı olsun [:nazar:][:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim HarunP
Akvaryum Yeniden
Merhaba arkadaşlar.
Bir çoğunuz akvaryum tutkusunun nasıl olduğunu biliyorsunuzdur. Bir kere başlayınca dur durak bilmiyorsunuz. Birkaç yıldır şehir değişikliği sebebiyle akvaryumsuzdum. Daha doğrusu eski akvaryumumu getirmiş ama iş yoğunluğundan fırsat bulamamıştım. Geçen hafta şiddetli kaşıntıma engel olamadım ve eski (80cm) akvaryumuma sehpa almak için daha önce uğradığım bir akvaryumcunun yolunu tuttum. Amacım sadece eski akvaryumuma sehpa almaktı.
Sonuç; 100cm
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150816_221403-1.jpg[/IMG]
Akvaryumcu arkadaşı bana bu akvaryum ve sehpayı tek nefeste sattığı için tebrik etmeyi de ihmal etmedim tabi.
Sonra başladım araştırmaya. Bitkili akvaryumdan yıllar önce ağzım yandı ama seviyorum ya yine deneyim dedim. O zamanki imkanlarla şimdikiler farklı tabi. Bu sefer yapıyorsam en iyisi olsun diyerek kolları sıvadım daldım internete. Bütün malzeme forumları, online satış mağazaları, pet shoplar karman çorman bir alışveriş maratonu başladı. Kırk yerden kırk çeşit ürün aldım. Dış filtre hariç. O eski akvaryumumun filtresi. Kumlar geldi gelmesine ama kargocu yukarıya çıkarmadı. Ev beşinci kat. Zaten sehpayla akvaryumu çıkarırken öldük. İki gün sonra da yaklaşık 35Kg kumu çıkardım. Bir yandan da kendime küfretmeye devam ediyorum. Dertsiz başına dert aldın. Gerizekalı herif falan saydırıyorum kendime. Sonra taban mazemesiydi, bitki kumuydu, Quartzdı derken ortaya şöyle bir şey çıktı. Ha tabi Eminönündeki akvaryumculardan aldığım kökü de köküne kadar hissettikten sonra akvaryuma koymamazlık yapamazdım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150820_213215-1.jpg[/IMG]
Kuş yemi almak için üsküdardaki pet shopa uğradığımda yepyeni bir kazığa kendimi çok hazır hissediyordum. Sadece yem alıp çıkacakken 2 cüce vatoz, 2 çöpçü, 4 midye, birkaç lepistes, anubias ve kız arkadaşımın beğendiği taşları alıp çıkmıştım.
Tanktaki sinsi kök bir kaç gün içinde gerçek yüzünü göstermiş ve suyun rengini yavaş yavaş ele geçirmeye başlamıştı. Bunun bir çaresi olmalı diyerek bir kaç ilaç takviyesiyle suyu berraklaştırmaya çalıştıysam da başarılı olamadım. Mangrow renk salmıştı ve ben akvaryumda onu istemiyordum e madem dekorasyona yardımcı elemanlar arıyordum, hazır burada da taşlar varken alalım gidelimdi. Otoparka giderken taşıdığım ağırlığın taş olduğunu ve Allah'ın taşına bu kadar para verdiğimi yeni idrak ediyordum. Tabi arkasından gelen küfürler kaçınılmaz oldu. Taşları da eve gelir gelmez içinde kaya tuzu da olan suya koydum. Balıkları da akvaryuma.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150823_152756-1.jpg[/IMG]
İki gün sonra internetten sipariş ettiğim bitkiler geldi. Ve ben sinsi mangrowdan kurtulup yeni kayalarım ve bitkilerimle akvaryumumu dizayn etmeye başladım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151328.jpg[/IMG]
Aslında ne yaptığımın pek farkında değildim. Çevremdeki petshoplarda bitki maşası bulamamış bitkileri parmaklarımla kumu oyarak dikmiştim. Ayrıca gelen bitkilerin bazıları değişikti ve bitkileri aldığım kişi bana telefonda "yısdmnfudfh yerine sksojhfd gönderiyorum çok benzerdir" demişti. Hangisi yısdmnfudfh hangisi sksojhfd bilemiyordum. Tabi akvaryumdoluyken bitkileri dikmek zor olacak diye içindeki suyu eski akvaryuma ve su dinlendirdiğim birkaç damacanaya boşaltmıştım. Bitkilerin dikimi, ekimi yada sokumu bittikten sonra yavaş yavaş tankı doldurmaya başladım. Karşısına geçip baktığımda hala hiç bir şeye benzemiyordu.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151346.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_162723.jpg[/IMG]
Su doldukça her şey daha net bir hal almaya başlamıştı. Yaptığım şey her neyse beğenmeye başlıyordum. Su yükseldikçe bitkiler başlarını yukarı doğru uzatıyor balıklar aralarında gezinmeye başlıyordu. Allah'ım gerçek mutluluk bu olsa gerek diye düşünmeye başladım. Tabi akvaryum dolar dolmaz evi darmadağın bir halde bırakıp doğru akvaryumcuya koştum. Bir Plati ailesi ve Bir lepistes ailesi daha ekledim tanka.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_171019.jpg[/IMG]
Aradan iki gün geçti çok mühim bir eksiği fark ettim. Co2 denen illete çok ihtiyacım vardı. Onsuz bitki tankı olmazdı. Olamazdı. Bütün forumlarda, yorumlarda böyle yazıyordu. Mayalısıydı, tüplüsüydü, tabletiydi derken en sonunda tüplü hazır bir sistemde karar kıldım. Açtım online satış mağazasını, sonunu düşünen kahraman olmaz deyip çat diye geçtim kredi kartımdam ücreti. Şak diye de ertesi gün teslim ettiler tüpü. Tüp de tüp ama aramızda duygusal bir bağ bile oluştu. O gün bu gündür de veriyorum gazı veriyorum gazı. Vallaha şimdilik bitkiler memnun, balıklar mutlu. İnanırmısınız memleketimin taşları bile bir başka görünüyor gözüme. Yani en azından bana öyle görünüyor. Size nasıl göründüğünü de merak etmiyor değilim. Birkaç detay fotoğrafıyla az önce çektiğim genel fotoğrafını da aşağıya ekleyip çıkıyorum. Çıkıyorum dediysem forumdan çıkıyorum anlamında değil, ek işe gidiyorum. O kökleri, kayaları, tüpleri ödemenin bir yolu olmalı. Fırsat buldukça gelip gelişimi sizlerle paylaşacağım. İyi forumlar.
Bunlar ilk günler.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135815.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135843.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/kaya.jpg[/IMG]
Bu da az önce çektiğim son hali.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150903_003955.jpg[/IMG][EDIT]DamdakiCocuk,2015-09-03 03:01:11[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar.
Bir çoğunuz akvaryum tutkusunun nasıl olduğunu biliyorsunuzdur. Bir kere başlayınca dur durak bilmiyorsunuz. Birkaç yıldır şehir değişikliği sebebiyle akvaryumsuzdum. Daha doğrusu eski akvaryumumu getirmiş ama iş yoğunluğundan fırsat bulamamıştım. Geçen hafta şiddetli kaşıntıma engel olamadım ve eski (80cm) akvaryumuma sehpa almak için daha önce uğradığım bir akvaryumcunun yolunu tuttum. Amacım sadece eski akvaryumuma sehpa almaktı.
Sonuç; 100cm
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150816_221403-1.jpg[/IMG]
Akvaryumcu arkadaşı bana bu akvaryum ve sehpayı tek nefeste sattığı için tebrik etmeyi de ihmal etmedim tabi.
Sonra başladım araştırmaya. Bitkili akvaryumdan yıllar önce ağzım yandı ama seviyorum ya yine deneyim dedim. O zamanki imkanlarla şimdikiler farklı tabi. Bu sefer yapıyorsam en iyisi olsun diyerek kolları sıvadım daldım internete. Bütün malzeme forumları, online satış mağazaları, pet shoplar karman çorman bir alışveriş maratonu başladı. Kırk yerden kırk çeşit ürün aldım. Dış filtre hariç. O eski akvaryumumun filtresi. Kumlar geldi gelmesine ama kargocu yukarıya çıkarmadı. Ev beşinci kat. Zaten sehpayla akvaryumu çıkarırken öldük. İki gün sonra da yaklaşık 35Kg kumu çıkardım. Bir yandan da kendime küfretmeye devam ediyorum. Dertsiz başına dert aldın. Gerizekalı herif falan saydırıyorum kendime. Sonra taban mazemesiydi, bitki kumuydu, Quartzdı derken ortaya şöyle bir şey çıktı. Ha tabi Eminönündeki akvaryumculardan aldığım kökü de köküne kadar hissettikten sonra akvaryuma koymamazlık yapamazdım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150820_213215-1.jpg[/IMG]
Kuş yemi almak için üsküdardaki pet shopa uğradığımda yepyeni bir kazığa kendimi çok hazır hissediyordum. Sadece yem alıp çıkacakken 2 cüce vatoz, 2 çöpçü, 4 midye, birkaç lepistes, anubias ve kız arkadaşımın beğendiği taşları alıp çıkmıştım.
Tanktaki sinsi kök bir kaç gün içinde gerçek yüzünü göstermiş ve suyun rengini yavaş yavaş ele geçirmeye başlamıştı. Bunun bir çaresi olmalı diyerek bir kaç ilaç takviyesiyle suyu berraklaştırmaya çalıştıysam da başarılı olamadım. Mangrow renk salmıştı ve ben akvaryumda onu istemiyordum e madem dekorasyona yardımcı elemanlar arıyordum, hazır burada da taşlar varken alalım gidelimdi. Otoparka giderken taşıdığım ağırlığın taş olduğunu ve Allah'ın taşına bu kadar para verdiğimi yeni idrak ediyordum. Tabi arkasından gelen küfürler kaçınılmaz oldu. Taşları da eve gelir gelmez içinde kaya tuzu da olan suya koydum. Balıkları da akvaryuma.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150823_152756-1.jpg[/IMG]
İki gün sonra internetten sipariş ettiğim bitkiler geldi. Ve ben sinsi mangrowdan kurtulup yeni kayalarım ve bitkilerimle akvaryumumu dizayn etmeye başladım.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151328.jpg[/IMG]
Aslında ne yaptığımın pek farkında değildim. Çevremdeki petshoplarda bitki maşası bulamamış bitkileri parmaklarımla kumu oyarak dikmiştim. Ayrıca gelen bitkilerin bazıları değişikti ve bitkileri aldığım kişi bana telefonda "yısdmnfudfh yerine sksojhfd gönderiyorum çok benzerdir" demişti. Hangisi yısdmnfudfh hangisi sksojhfd bilemiyordum. Tabi akvaryumdoluyken bitkileri dikmek zor olacak diye içindeki suyu eski akvaryuma ve su dinlendirdiğim birkaç damacanaya boşaltmıştım. Bitkilerin dikimi, ekimi yada sokumu bittikten sonra yavaş yavaş tankı doldurmaya başladım. Karşısına geçip baktığımda hala hiç bir şeye benzemiyordu.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_151346.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_162723.jpg[/IMG]
Su doldukça her şey daha net bir hal almaya başlamıştı. Yaptığım şey her neyse beğenmeye başlıyordum. Su yükseldikçe bitkiler başlarını yukarı doğru uzatıyor balıklar aralarında gezinmeye başlıyordu. Allah'ım gerçek mutluluk bu olsa gerek diye düşünmeye başladım. Tabi akvaryum dolar dolmaz evi darmadağın bir halde bırakıp doğru akvaryumcuya koştum. Bir Plati ailesi ve Bir lepistes ailesi daha ekledim tanka.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150825_171019.jpg[/IMG]
Aradan iki gün geçti çok mühim bir eksiği fark ettim. Co2 denen illete çok ihtiyacım vardı. Onsuz bitki tankı olmazdı. Olamazdı. Bütün forumlarda, yorumlarda böyle yazıyordu. Mayalısıydı, tüplüsüydü, tabletiydi derken en sonunda tüplü hazır bir sistemde karar kıldım. Açtım online satış mağazasını, sonunu düşünen kahraman olmaz deyip çat diye geçtim kredi kartımdam ücreti. Şak diye de ertesi gün teslim ettiler tüpü. Tüp de tüp ama aramızda duygusal bir bağ bile oluştu. O gün bu gündür de veriyorum gazı veriyorum gazı. Vallaha şimdilik bitkiler memnun, balıklar mutlu. İnanırmısınız memleketimin taşları bile bir başka görünüyor gözüme. Yani en azından bana öyle görünüyor. Size nasıl göründüğünü de merak etmiyor değilim. Birkaç detay fotoğrafıyla az önce çektiğim genel fotoğrafını da aşağıya ekleyip çıkıyorum. Çıkıyorum dediysem forumdan çıkıyorum anlamında değil, ek işe gidiyorum. O kökleri, kayaları, tüpleri ödemenin bir yolu olmalı. Fırsat buldukça gelip gelişimi sizlerle paylaşacağım. İyi forumlar.
Bunlar ilk günler.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135815.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150831_135843.jpg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/kaya.jpg[/IMG]
Bu da az önce çektiğim son hali.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177047/20150903_003955.jpg[/IMG][EDIT]DamdakiCocuk,2015-09-03 03:01:11[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Cyber_Scout, 13:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Ancalagon,
Feanor,
Emerse,
sina cen,
Koksal Gurkan,
ilterisdoğukan,
ilhannnn01,
forthehordex,
karidesrehberi,
Hoppala,
LeafyAqua,
Mustafasesen,
yaguara,
pitsem,
ciways,
Canberk18,
MiSoSiKiaN,
florasan,
umitlee,
Mithrandirr,
Aguamentist,
hounddog,
fikret43,
yns325,
yeekim,
zen666,
knnynr,
Kuduoglu,
simsela,
osmandbnl,
ssener,
ALTEMUR,
ezzalisi,
ayaser,
riderfish,
ilham,
sos_eoEt,
Benmuro,
0rnn,
EmiirKaan,
salihdiscus,
ferhattt,
Öğretmen Ali,
√olkaπ,
bendeniztayfun,
CenK,
resifim,
ssalih,
ternapi,
Cyber_Scout,
harun reşit,
scorpion26,
ilkermat,
Lotus88,
Cyrenity,
Laetacara,
Frkn,
Tortuga7,
OsmanEnes,
Edera,
Aquarist101,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
