ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
balci60
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Şubat 2008 21:35
Son Ziyaret:
09 Ocak 2010 14:50
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aydın Balcı
Doğum Tarihi:
06 Eylül 1960
Yaş:
65
İl:
Izmir
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aydın BALCI
İnş. Müh. - İzmir
İnş. Müh. - İzmir
SON 10 MESAJI
Silis kum hakkında
Arkadaşlar, ben inşaat mühendisiyim. Bu inşaat kumu ve silis kumu konusunda bilgi sahibiyim.
İnşaatlarda kullanılan kumlar, genelde iki çeşittir;
1) Mıcır ve taş kırma tesislerinden elde edilen ve tamburlarda kırıldıktan sonra elekten geçirilerek satılanlar, bunları akvaryumlarda kullanmayın, çünkü bunlar karışık taşların kırılmasıyla elde edilir ve sivri köşelidirler.
2) Dere kumu; bu da bildiğiniz dere kumudur. derelerden çıkarılır elekten geçirilerek herhangi bir işleme tutulmadan kullanılır. Bunu akvaryumumuzda gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. Hiçbir etkisi yoktur. Çünkü balıkların doğal yaşam alanlarından yani dere ve göllerden çıkarılır, ama akvaryuma koymadan evvel çok güzel yıkamamız lazım.
Fiyatıda ; Elinize bir çuval yada kova alıp herhangi bir inşaata gidip, izin isteyerek alırsanız bedava. Ardiyelerden alırsanız, satanın ruh haline göre çuvalı 1 tl'den 5 tl'ye kadar değişebilir.
3) Silis kumu; genellikle yüzme havuzlarında ve arıtma aletlerinde kullanılır. Bunu da akvaryumda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Arıtma tesisi malzemeleri satan yerlerde veya izolasyon malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz (Her şehirde). Fiyatı da 25 kglık çuvalı 11.25 tl dir kdv dahil.
Ben 1976 yılından beri akvaryumla uğraşıyorum, tabi çeşitli aralıklarla. En son 2 sene evvel kendime 85 X 60 X 50 akvaryum kurdum.
Taban malzemem: En alttan itibaren
2 cm dere kumu
1,5 cm (yaklaşık ) tül içinde hindistan cevizi torfu ( marketlerde coco peat dşye satılıyor ve çok ucuz)
3 cm dere kumu
3 cm silis kumu ve acuaclay karışık
Eğer becerebilirseniz, (eskiden yaptığımız gibi cocopeat yoktu ozamanlar yerine, dere veya göl kenarlarından bulduğumuz çamuru kullanırdık bitkiler için iyi olurdu ) çamur kullanın. Ama nitrit üretme tehlikesi olur.
Saygılarımla,
balci60 2009-12-28 20:24:13
Arkadaşlar, ben inşaat mühendisiyim. Bu inşaat kumu ve silis kumu konusunda bilgi sahibiyim.
İnşaatlarda kullanılan kumlar, genelde iki çeşittir;
1) Mıcır ve taş kırma tesislerinden elde edilen ve tamburlarda kırıldıktan sonra elekten geçirilerek satılanlar, bunları akvaryumlarda kullanmayın, çünkü bunlar karışık taşların kırılmasıyla elde edilir ve sivri köşelidirler.
2) Dere kumu; bu da bildiğiniz dere kumudur. derelerden çıkarılır elekten geçirilerek herhangi bir işleme tutulmadan kullanılır. Bunu akvaryumumuzda gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. Hiçbir etkisi yoktur. Çünkü balıkların doğal yaşam alanlarından yani dere ve göllerden çıkarılır, ama akvaryuma koymadan evvel çok güzel yıkamamız lazım.
Fiyatıda ; Elinize bir çuval yada kova alıp herhangi bir inşaata gidip, izin isteyerek alırsanız bedava. Ardiyelerden alırsanız, satanın ruh haline göre çuvalı 1 tl'den 5 tl'ye kadar değişebilir.
3) Silis kumu; genellikle yüzme havuzlarında ve arıtma aletlerinde kullanılır. Bunu da akvaryumda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Arıtma tesisi malzemeleri satan yerlerde veya izolasyon malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz (Her şehirde). Fiyatı da 25 kglık çuvalı 11.25 tl dir kdv dahil.
Ben 1976 yılından beri akvaryumla uğraşıyorum, tabi çeşitli aralıklarla. En son 2 sene evvel kendime 85 X 60 X 50 akvaryum kurdum.
Taban malzemem: En alttan itibaren
2 cm dere kumu
1,5 cm (yaklaşık ) tül içinde hindistan cevizi torfu ( marketlerde coco peat dşye satılıyor ve çok ucuz)
3 cm dere kumu
3 cm silis kumu ve acuaclay karışık
Eğer becerebilirseniz, (eskiden yaptığımız gibi cocopeat yoktu ozamanlar yerine, dere veya göl kenarlarından bulduğumuz çamuru kullanırdık bitkiler için iyi olurdu ) çamur kullanın. Ama nitrit üretme tehlikesi olur.
Saygılarımla,
Fermante sistem hakkında
Çok teşekkürler Onur bey, Arda bey'in sayesinde ben de cevabımı almış oldum. Bu arada Arda bey'den de özür diliyorum, onun açmış olduğu konuda, ben de araya girmiş oldum.
Çok teşekkürler Onur bey, Arda bey'in sayesinde ben de cevabımı almış oldum. Bu arada Arda bey'den de özür diliyorum, onun açmış olduğu konuda, ben de araya girmiş oldum.
Fermante sistem hakkında
Onur bey,
Onur bey,
Hazır sizi online yakalamişken affınıza sığınarak konu harici bir soru soracağım.
Benim bitkilerim rotala, gül, çınar eledoa. limonphilla, bacoba,ludviga rosanervig.
Bacoba haricindekilerde, eledoa da dahil olmak üzere, yaprakların gövdeyle birleştikleri yerden kökler çıkmaya başladı. Yosun değil, iyice inceledim ve uzayıp kuma giriyorlar. Bu iyi birşeymidir ? Yoksa tabandan besin alamıyorlar mı demektir ?
Tabanda ilk katmanda torf var, o yüzden taban gübresi kullanmıyorum, ama sıvı gübre veriyorum.
Saygılarımla,
Fermante sistem hakkında
Onur bey,
Onur bey,
Söyledikleriniz doğru, fotosentez olmazsa bitkiler besinleri parçalayamıyacağı için öleceklerdir. Ancak ben bunları,
"Eğer bahsettiğiniz bu ise kabarcık gözlemlemenin sadece görsel bir şov olduğunu, bitkiler açısından herhangi bir şeyin varlığı veya yokluğunu belirtmediğini açıklamalıyım."
diye yazdığınız için söylemiştim, başka bir amacım yoktu.
Saygılarımla,
Fermante sistem hakkında
Arda bey,
Arda bey,
Üç haftada fotosentezi mutlaka gözlemlerdiniz. Murat Kartal ve Fatih Çelik'in de söylediği gibi sorun büyük bir ihtimalle yetersiz işıklandırmadan kaynaklanıyor olabilir.
Sayın Onur bey, o kabarcıklar sadece görsel bir şov değil aynı zamanda, sizin de belirttiğiniz gibi, bitki yapark hücrelerinde oluşan göremediğimiz fotosentez olayının dışa vurumu olan, bizleride heyecanlandıran bir olaydır. O damlacıklar fotosentez olayından sonra ortaya çıkan oksijendir. Bu damlacıkları gördüğümüz zaman bitkimizin fotosentez yaptığını anlıyoruz.
Ortaokul ve lise yıllarında, fotosentez deneyi olarak, normal saksı bitkilerini güneş altında tutarak, yapraklarından bir tanesini tabak içinde az bir suya koyarak, kabarcık çıkmasını izler ve fotosentez oluşuyor derdik.
Hepinize Saygılarımla,
7.4 ph uygunmudur?
Sayın Ahmet bey,
Yaklaşık 20 gün önce ben de, bitkili akvaryum kurdum. Çokca sitelerden öğrendiğim kadarıyla, az olarak da eskiden yaptığım usülle, akvaryum bir iki balık konacak hale geldi ve bitkilerin gelişimi şu an için çok iyi.
Yazdığınız kadarıyla taban malzemeniz pek iyi değil, daha doğrusu, bitki ağırlıklı az balıklı akvaryum için uygun değil. Benim tabanım şöyle;
En altta, tül içinde 2 cm cocopeat, hertürlü büyük süpermarkette bitki kısmında bulunuyor.
Onun üstünde, 3 cm dere kumu, hertürlü inşaatta sıva kumu olarak bulunuyor.
Onun üstünde 2 cm aquaclay (olmasa da olur)
En üstte, önde 3 cm arkada 5 cm quartz kum, havuzcularda 25 kg'ı 9 ytl.
Ben de dinlenmiş çeşme suyu kullanıyorum, 20 gündür pH = 7,50 sabit, kH = 8 derece sabit, çeşme suyu olduğu için bunları düşüremiyorum. Akvaryumda şu anda 4 ad. aymonieri ve 2 ad. cüce vatoz var, hepsi sağlıklı, bunların yanına üç - beş tane canlı doğuran koyacağım. 7,5 pH 'ın etkisi olacağını düşünmüyorum.
Saygılarımla,
Bahçe torfu kullanmak
Sayın Batuhan BAYRAM,
Sayın Batuhan BAYRAM,
İlginiz ve cevabınız için teşekkür ederim.
Evet sizinde belirttiğiniz gibi, nitrat ve fosfat fazla olduğu ve kafamı kurcaladığı için bu başlığı açmıştım. Aslında hem tecrübesiz hemde tecrübeli sayılırım. 1977 ve 1985 seneleri arasında İTÜ de okurken bu işe Gülhane Parkı'nda akvaryum bölümünde yarım gün çalışarak başladım, sonra bir akrabamızın kıraathanesindeki 150 X 60 X 60 ebatlarında 3 tane akvaryum ve kendi yaptığım daha küçük boyutlarda 5 adet üretim ve karantina tanklarıyla, evde Betta, Guromi ve Melek üreterek devam ettim. 1985 senesinde okul bitip İzmir'e dönünce bir müddet akvaryum yapmadım. 1995 yılında, ortaboy bir akvaryumla tekrar akvaryuma geri döndüm ama hem karımın dırdırı hem de işler yüzünden onu bir arkadaşa vermek zorunda kaldım. Şimdi ise Mayıs 2008 de emekli oluyorum ve bitkili akvaryuma dönüyorum. Neyse tanışma faslı uzun sürdü konuya gelelim.
Eskiden derelerimiz temizdi, derelerden topladığımız güzel topraklarla akvaryum tabanına yatak yapardık ,üstüne de dere kumu koyup bitkileri dikip, 1,5 - 2 ay kadar filtresiz akvaryumun oturmasını beklerdik. Şimdiki gibi Ehaymlar falan yoktu, hava motoruna bağlı cam borularla üstten akıtmalı filtrelerle iş görürdük. Akvaryum iyi oturduysa eğer, cam gibi olurdu, ama aradan bunca sene geçince ve internet çıkınca, genç arkadaşlar bu işi çok iyi ve kuralına göre yapar oldular, sizlerden ve onlardan öğreneceğim çok şeyler olduğunu düşündüğüm için, bitki toprağını sordum, ama hemen hemen herkes olmayacağını söyledi ve ben de, tabana yastık olarak yaklaşık 1-2 cm kalınlığında file içinde cocopeat kullanacağım, üstüne aquaclay ile karışık sarı bayaz kuvars kumu ( 7-10 cm) koyup bitkileri dikeceğim. Biraz fazla bitki dikmek istiyorum. Benim tahminime göre ( arada not, yeni heves birde dış motor aldım), karbonsuz dış motor çalıştırma ve az yem ve gübra takviyesi ile 1-2 ay içerisinde balık koyacak hale gelirim. Şimdilik Co2 düşünmüyorum, gerekirse koyarım ( siz ne dersiniz), eskiden madensuyu dökerdik, hala dökülüyormuş. Belki öyle yaparım. Isıtıcı kullanacağım.
Benim bu yazımı sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim, eğer bir kusurum olduysa ihtiyarlığıma verin ve beni uyarın.
Saygılarımla, Aydın BALCI.
Bahçe torfu kullanmak
Arkadaşlar ben bu foruma yeni üye oldum, ama uzun zamandır forumdan yararlanıyordum. Ancak bir sorunum oluştu ve yardımlarınızı bekliyorum. Yeni bir bitki akvaryumu yapıyorum, 120 litrelik cama cam bir akvaryum yaptım. Zemin malzemesi olarak; en alta bahçe torfu, üstüne aquaclay ile karışık kuvarz kumu koyacağım. Buraya kadar tamam ama, kafamı kurcalayan veöğrenmek istediğim şu? Bu bahçe torfu , çiçekçilerden alınan torf vr torbanın üstünde yazanlar ise:
Arkadaşlar ben bu foruma yeni üye oldum, ama uzun zamandır forumdan yararlanıyordum. Ancak bir sorunum oluştu ve yardımlarınızı bekliyorum. Yeni bir bitki akvaryumu yapıyorum, 120 litrelik cama cam bir akvaryum yaptım. Zemin malzemesi olarak; en alta bahçe torfu, üstüne aquaclay ile karışık kuvarz kumu koyacağım. Buraya kadar tamam ama, kafamı kurcalayan veöğrenmek istediğim şu? Bu bahçe torfu , çiçekçilerden alınan torf vr torbanın üstünde yazanlar ise:
% 65 torf
%25 dal ve kök
%10 organik madde
200-500mg/Lt N (azot)
200-500mg/Lt Fosfat (P2O2)
Bunu kullanmam sakıncalımıdır ve sakıncaları nedendir.
Saygılarımla...
kuartz kum litre/kg çevirme
Kum için ortalama değer: 1 litre kum=1,7 - 1,8 kg dır. Yani 10 litre kum yaklaşık 17 - 18 kg dır.
Kum için ortalama değer: 1 litre kum=1,7 - 1,8 kg dır. Yani 10 litre kum yaklaşık 17 - 18 kg dır.
KUM
Eğer silis veya kuvarz kumu ise; havuz filtre malzemeleri satan veya yüzme havuzu kuran firmalardan 25 kg'ı kdv dahil 9 ytl (eski para ile 9 milyon tl) den alabilirsiniz. Boşuna akvaryumculara 25 - 30 ytl vermeyin.
Eğer silis veya kuvarz kumu ise; havuz filtre malzemeleri satan veya yüzme havuzu kuran firmalardan 25 kg'ı kdv dahil 9 ytl (eski para ile 9 milyon tl) den alabilirsiniz. Boşuna akvaryumculara 25 - 30 ytl vermeyin.
Saygılarımla...
SON MESAJLAR
- Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 108 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
Cyber_Scout,
zekigonlum,
sina cen,
platinium,
Laetacara,
Rafayel,
ternapi,
Ehtiyar,
aredhelrim,
waterproof,
huseyin280,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
baykanmustafa4,
kasim12,
yeekim,
portre,
Berkant,
ahmetfiratozkaya,
yusufelik,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ciways,
syerli,
bysmokin,
umutak,
emregungor,
İlksen Şahin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
HalilSefaa,
hounddog,
Goldfish2000,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
VaranusSalvator,
riderfish,
fatihgurhan,
Can78,
Standart Moss,
Legionsgamer,
dimbeleth,
şansal,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
sakal34,
levent07,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
