ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
windshair
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Nisan 2008 03:08
Son Ziyaret:
13 Ağustos 2016 02:27
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Harun Reşit Cansız
Doğum Tarihi:
03 Şubat 1980
Yaş:
46
İl:
Hatay
Meslek:
Çatı İzolasyon Ve dekorasyon
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
harun Reşit Cansız
SON 10 MESAJI
Bu astronotların nesi var ? (video)
Teşekkürler Efe bey. Sorun şuki başka tankım yok ve en son balıkları emanet verdiğimde hepsi hasta döndüler 3 kayıp yaşadım. Astronotlarım iki adet diğer balıkları arada kovalasalarda 2 haftaya yakındır durumları böyle bir zarar vermediler. Cinsiyetlerini anlasam ikiside erkekte bir dişi gerekiyor diyeceğimki bunların cinsiyetide çok zor anlaşılıyormuş. Acaba papağan ile portakalı evlatlık verip iki beyaz astronot buldum bi yerde onlarımı alsam nasam. Tank 270 lt. uygun olur mu acaba.
Teşekkürler Efe bey. Sorun şuki başka tankım yok ve en son balıkları emanet verdiğimde hepsi hasta döndüler 3 kayıp yaşadım. Astronotlarım iki adet diğer balıkları arada kovalasalarda 2 haftaya yakındır durumları böyle bir zarar vermediler. Cinsiyetlerini anlasam ikiside erkekte bir dişi gerekiyor diyeceğimki bunların cinsiyetide çok zor anlaşılıyormuş. Acaba papağan ile portakalı evlatlık verip iki beyaz astronot buldum bi yerde onlarımı alsam nasam. Tank 270 lt. uygun olur mu acaba.
Bu astronotların nesi var ? (video)
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=2QwaoENhdi8&list=UU5NRF_I0bQ_pppv8NL622cg&index=1&feature=plcp[/VID]
Arkadaşlar akvaryumda terör estiriyorlar. Geöen gün yem verirken elimi bile ısırdılar. İkisi birden erkek ve üreme dönemlerindeler mi anlayamadım.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=2QwaoENhdi8&list=UU5NRF_I0bQ_pppv8NL622cg&index=1&feature=plcp[/VID]
Arkadaşlar akvaryumda terör estiriyorlar. Geöen gün yem verirken elimi bile ısırdılar. İkisi birden erkek ve üreme dönemlerindeler mi anlayamadım.
Contra-Ichthyo İlacı Kullanımı
Markasını hatırlamıyorum ancak bencede metilen mavisinin pek faydası olmuyor. Ne zaman ki suya kaya tuzu ekledim beyaz benek hızla geçmeye başladı.
Markasını hatırlamıyorum ancak bencede metilen mavisinin pek faydası olmuyor. Ne zaman ki suya kaya tuzu ekledim beyaz benek hızla geçmeye başladı.
20 cm Astronot 10 cm Papağan beyaz benek sorunu
Serkan bey teşekkür ederim. Bu gün Akşam ofise geçme fırsatı buldum vaktinde gelmişim. Zira filtre elemanları olmadan kafa motoru devir daim ve hava püskürtme durumundayken bi şekilde fişte temassızlık olmuş ve durmuş sadece tek çıkışlı hava motoru çalışıyordu sanırım ısı nedeniyle yetersiz kalıyor ki hayvancağızlar halsizdi. Astronotlar daha önce hiç görmediğim şekilde ağızlarını açıp geziyorlardı iyi gözlemleyince solungaçlarından ve ağızlarından oksijen tedarik etmeye çalışır gibilerdi. Ve mutlu sonbalıklar tamamen temizlenmiş durumda. ancak papağan sürtünüyor ve hala yeme tepkisizler. Çok karışık anlatımlarım var farkındayım okuyanlardan özür dilerim biraz panik halinde derdimi anlatmaya çabaladım hep! O yüzden beyaz benek sorununa yardımı inkar edilemez forumdan edindiğim bilgilerin ışığında izlediğim yolu sorunu ilerde yaşayacak benim gibiler için adım adım yazmayı düşündüm. Bilgili arkadaşlar yanlış olan kısımları düzeltirlerse sorunu birebir yaşayıp aşmış biri olarak yardımcı olmasını isterim.
BEYAZ BENEK SORUNU VE İZLEDİĞİM YOL
HASTALIK NEDENİ
Balık taşıma soğuğa maruz kalma .
Mevcut akvaryumum delindiği için balıkları emanet arkadaşa vermiştim. rahatsızlandıklarını öğrenip gittiğimde hepsi yan yatıyordu. Arkadaşın kendi balıklarıda dahil. su soğuk ve sapsarıydı belliki amonyak patlaması vardı. hemen balıklarımı alıp kendi akvaryumuma getirdim. Hiç beklemeden direkt 25 derece ısıda akvaryumuma attım.
AKVARYUMDAKİ CANLILAR
2 adet astronot 2 adet papağan 1 portakal 1 dev vatoz
İZLENEN YOL
1. gün
1- İç filrenin filtre elemanlarını çıkarıp hava püskürtüp su devir daim yapacak şekilde ayarladım.165 lt olan suya 15 damla metilen mavisi ekledim.
2. akvaryumcunun tavsiyesi üzerine yarım şişe metilen mavisi döküp 2. ısıstıcıyı akvaryuma ekledim.
malesef gün sonunda papağanlardan birisi öldü diğer balıklarda canlanma görüldü. bir miktar yem attım yeme tepkisiz kaldılar.
2. gün
1. dev vatoz ölmüştü. su ısısı 34 dereceydive su aşırı pusluydu . 2. ısıtıcıyı çıkardım 20 litre su çıkarıp tekrar 20 litre dinlenmiş su takviyesi yaptım.
2. akşama doğru su 30 derecelerdeydi. yem attım balıklar yeme tepksizdi hastalık belirtilerinde azalma farkettim.
3. gün
1. Serkan beyin tavsiyesi üzerine 20 litre tuzlu su hazırladım. Hesaba göre 50 litreye 1 çorba kaşığı olacak şekilde. Akvaryuma ekledim .Biraz yem verdim balıklar yeme tepkisiz kaldı. Bu gün pek ilgilenemedim balıklarla..
4. gün
1. akşam saatleri geldiğimde su rengi epey açılmıştı. ısı 30 derece su motoru durmuş balıklar pek hava alamamışlardı. halsizliklerini buna bağladım. tamamen beyaz benekler yokolmuş. Sadece papağan sağa sola sürtünüyor. Yem verdim tepkisiz kaldılar. 20 litre suyu dip çekimi yapıp 20 litre dinlenmiş su ekledim.
not . Arkadaşımın tüm balıkları sizlere ömür .
5. gün
Serkan bey teşekkür ederim. Bu gün Akşam ofise geçme fırsatı buldum vaktinde gelmişim. Zira filtre elemanları olmadan kafa motoru devir daim ve hava püskürtme durumundayken bi şekilde fişte temassızlık olmuş ve durmuş sadece tek çıkışlı hava motoru çalışıyordu sanırım ısı nedeniyle yetersiz kalıyor ki hayvancağızlar halsizdi. Astronotlar daha önce hiç görmediğim şekilde ağızlarını açıp geziyorlardı iyi gözlemleyince solungaçlarından ve ağızlarından oksijen tedarik etmeye çalışır gibilerdi. Ve mutlu sonbalıklar tamamen temizlenmiş durumda. ancak papağan sürtünüyor ve hala yeme tepkisizler. Çok karışık anlatımlarım var farkındayım okuyanlardan özür dilerim biraz panik halinde derdimi anlatmaya çabaladım hep! O yüzden beyaz benek sorununa yardımı inkar edilemez forumdan edindiğim bilgilerin ışığında izlediğim yolu sorunu ilerde yaşayacak benim gibiler için adım adım yazmayı düşündüm. Bilgili arkadaşlar yanlış olan kısımları düzeltirlerse sorunu birebir yaşayıp aşmış biri olarak yardımcı olmasını isterim.
BEYAZ BENEK SORUNU VE İZLEDİĞİM YOL
HASTALIK NEDENİ
Balık taşıma soğuğa maruz kalma .
Mevcut akvaryumum delindiği için balıkları emanet arkadaşa vermiştim. rahatsızlandıklarını öğrenip gittiğimde hepsi yan yatıyordu. Arkadaşın kendi balıklarıda dahil. su soğuk ve sapsarıydı belliki amonyak patlaması vardı. hemen balıklarımı alıp kendi akvaryumuma getirdim. Hiç beklemeden direkt 25 derece ısıda akvaryumuma attım.
AKVARYUMDAKİ CANLILAR
2 adet astronot 2 adet papağan 1 portakal 1 dev vatoz
İZLENEN YOL
1. gün
1- İç filrenin filtre elemanlarını çıkarıp hava püskürtüp su devir daim yapacak şekilde ayarladım.165 lt olan suya 15 damla metilen mavisi ekledim.
2. akvaryumcunun tavsiyesi üzerine yarım şişe metilen mavisi döküp 2. ısıstıcıyı akvaryuma ekledim.
malesef gün sonunda papağanlardan birisi öldü diğer balıklarda canlanma görüldü. bir miktar yem attım yeme tepkisiz kaldılar.
2. gün
1. dev vatoz ölmüştü. su ısısı 34 dereceydive su aşırı pusluydu . 2. ısıtıcıyı çıkardım 20 litre su çıkarıp tekrar 20 litre dinlenmiş su takviyesi yaptım.
2. akşama doğru su 30 derecelerdeydi. yem attım balıklar yeme tepksizdi hastalık belirtilerinde azalma farkettim.
3. gün
1. Serkan beyin tavsiyesi üzerine 20 litre tuzlu su hazırladım. Hesaba göre 50 litreye 1 çorba kaşığı olacak şekilde. Akvaryuma ekledim .Biraz yem verdim balıklar yeme tepkisiz kaldı. Bu gün pek ilgilenemedim balıklarla..
4. gün
1. akşam saatleri geldiğimde su rengi epey açılmıştı. ısı 30 derece su motoru durmuş balıklar pek hava alamamışlardı. halsizliklerini buna bağladım. tamamen beyaz benekler yokolmuş. Sadece papağan sağa sola sürtünüyor. Yem verdim tepkisiz kaldılar. 20 litre suyu dip çekimi yapıp 20 litre dinlenmiş su ekledim.
not . Arkadaşımın tüm balıkları sizlere ömür .
5. gün
Akvaryum suyu tamamen düzelmiş metilenden eser kalmamış gibi.Isı 30derece .Suyun rengi açılınca ve papağanın açık renginden dolayı farkedememişim ki papağan hala tamamen beyaz beneklerle kaplı. Diğer balıklar sağlığına kavuşmuş durumda yem yiyorlar.Şimdi papağağandan dolayı suya bir miktar metilenmavisi ekledim. hastalığın 5. günü bir kayıp daha vermek istemiyorum. Papağanıayırsammı bilemiyorum.
20 cm Astronot 10 cm Papağan beyaz benek sorunu
Kaya tuzu dediğimiz bildiğimiz turşu tuzu mudur ? 2kg.lık poşetlerde sert bir tuz ? Bu arada benim akvaryum ofiste ve ben çok ilgilenemiyorum. Akvaryumcunun tavsiyesi üzerine yarım şişe metil mavisi eklemiştim suya bu sabah geldiğimde mavi rengi puslanmış suyun içi görülemez derece olmuştu. Suyun derecesi 34 derecelerdeydi ısıtıcının 1ini çıkardım. malesef dev vatoz sizlere ömür. işlerimin tam sıkı zamanına geldi bu iş çok kötü oldu. ofise ancak akşam gelebildim ısı 31 derecelerde 15 LT. su çekip 20 lt. dinlenmiş su ekledim ısı 30 şu an. Su hafif berraklaştı en azından içindekiler seçilebiliyor. Papağan tamamen temizlenmiş durumda portakalda herhangi bir hastalık izi yok Astronotlardan 1i %90 dökmüş benekleri diğeri hala düne nazaran iyi olsada var benekleri. Balıkların tamamı yeme tepkisiz kalıyor.Yarın ofise sabah geçip ancak ertesi gün tekrar geçebileceğim.Kaya tuzu ile devam edip yine 15 lt su çekip 20 lt dinlenmiş su ekleyeceğim. Birazda yem atacağım. bu işlemlere ek olarak yapılabilecek bir şey var mıdır ? Filtresiz devam ediyorum , ne zaman filtreyi devreye sokmalıyım ?
Kaya tuzu dediğimiz bildiğimiz turşu tuzu mudur ? 2kg.lık poşetlerde sert bir tuz ? Bu arada benim akvaryum ofiste ve ben çok ilgilenemiyorum. Akvaryumcunun tavsiyesi üzerine yarım şişe metil mavisi eklemiştim suya bu sabah geldiğimde mavi rengi puslanmış suyun içi görülemez derece olmuştu. Suyun derecesi 34 derecelerdeydi ısıtıcının 1ini çıkardım. malesef dev vatoz sizlere ömür. işlerimin tam sıkı zamanına geldi bu iş çok kötü oldu. ofise ancak akşam gelebildim ısı 31 derecelerde 15 LT. su çekip 20 lt. dinlenmiş su ekledim ısı 30 şu an. Su hafif berraklaştı en azından içindekiler seçilebiliyor. Papağan tamamen temizlenmiş durumda portakalda herhangi bir hastalık izi yok Astronotlardan 1i %90 dökmüş benekleri diğeri hala düne nazaran iyi olsada var benekleri. Balıkların tamamı yeme tepkisiz kalıyor.Yarın ofise sabah geçip ancak ertesi gün tekrar geçebileceğim.Kaya tuzu ile devam edip yine 15 lt su çekip 20 lt dinlenmiş su ekleyeceğim. Birazda yem atacağım. bu işlemlere ek olarak yapılabilecek bir şey var mıdır ? Filtresiz devam ediyorum , ne zaman filtreyi devreye sokmalıyım ?
20 cm Astronot 10 cm Papağan beyaz benek sorunu
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler
Beyaz benekler , halsizlik , yem yememe
Akvaryum Kapasitesi (litre):
270 , mevcut durumda 165 lt su dolu.
Akvaryumdaki Diğer Canlılar:
2 adet 20 cmlik astronot , ! 10 cmlik papağan , 6 clik portakal büyükçe 1 adet vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
mevcut su 3 gün dinlendirilmiş
Filitrasyon:
su 3 gündür balıksız filtre edilip havalandırıldı
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
metilen mavisi
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) :
Merhaba arkadaşlar. Akvaryum delinmesi sonucu balıklarımı emanet vermiştim malesef hayvanlar beyaz beneğe yakalanmış. Bu gün getirdik akvaryumdaki mevcut ısı 26 derece suya hemen koydum balıkları halleri hal olmadığından alıştırmayı beklemedim. 165 lt suya akvaryumcunun tavsiyesiyle yarım şişe metilen mavisi koydum. Isıyı yükselttim. Filtre elemanlarını çıkardım iç filtre devirdaim motoru hava verip devir daim yapıyor. Bir ısıtıcı daha ekleyip dereceyi arttırdım 28 derece oldu ama malesef papağan iki adetti biri bu süreçte öldü . Yazdıklarım haricinde başka yapabileceğim birşey var mı ? Şu an akvaryum ofiste karanlıkta .. Şimdiden teşekkür ederim..
Özkoçak 2011-12-13 17:00:28
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler
Beyaz benekler , halsizlik , yem yememe
Akvaryum Kapasitesi (litre):
270 , mevcut durumda 165 lt su dolu.
Akvaryumdaki Diğer Canlılar:
2 adet 20 cmlik astronot , ! 10 cmlik papağan , 6 clik portakal büyükçe 1 adet vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
mevcut su 3 gün dinlendirilmiş
Filitrasyon:
su 3 gündür balıksız filtre edilip havalandırıldı
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
metilen mavisi
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) :
Merhaba arkadaşlar. Akvaryum delinmesi sonucu balıklarımı emanet vermiştim malesef hayvanlar beyaz beneğe yakalanmış. Bu gün getirdik akvaryumdaki mevcut ısı 26 derece suya hemen koydum balıkları halleri hal olmadığından alıştırmayı beklemedim. 165 lt suya akvaryumcunun tavsiyesiyle yarım şişe metilen mavisi koydum. Isıyı yükselttim. Filtre elemanlarını çıkardım iç filtre devirdaim motoru hava verip devir daim yapıyor. Bir ısıtıcı daha ekleyip dereceyi arttırdım 28 derece oldu ama malesef papağan iki adetti biri bu süreçte öldü . Yazdıklarım haricinde başka yapabileceğim birşey var mı ? Şu an akvaryum ofiste karanlıkta .. Şimdiden teşekkür ederim..
270 lt tankta iç filtre ne kadar başarılı olur ?
Tank ofiste resim şansı yok şu an için malesef. aslında resim olmadanda kafanızda canlandırabilirsiniz. siz birkaç proje önerin ben temin kısmını düşünmüyorum . sump olayındada aslında bana nerdeyse hiç maliyeti olmaz . üst sump kuracağım için tanka delik sıkıntımda yok. kafa motoru olarakta iç filtrenin motoru yeterli gelecektir. hali hazırda küçük bir tankta var.
Tank ofiste resim şansı yok şu an için malesef. aslında resim olmadanda kafanızda canlandırabilirsiniz. siz birkaç proje önerin ben temin kısmını düşünmüyorum . sump olayındada aslında bana nerdeyse hiç maliyeti olmaz . üst sump kuracağım için tanka delik sıkıntımda yok. kafa motoru olarakta iç filtrenin motoru yeterli gelecektir. hali hazırda küçük bir tankta var.
270 lt tankta iç filtre ne kadar başarılı olur ?
Malesef eski suyu çoktan ekledim . akvaryumu tam doldurduğumda %10na tekabül edecek miktardaydı. acaba zararlı olacak bir durum söz konusu mudur ? havalandırma mevzusunda üstündeki kapak biraz uydurma yani tam kapalı değil ve hava motoruda çalışır durumda sanırım yeterlidir.dış filtre konusunda özellikle tavsiye edebileceğiniz bir proje mevcut mudur ? çokça araştırmama rağmen gözüme değecek bir projeye rastlamadım. daha çok sump sisteme tavsiyeler var. ayrıca ilginiz için teşekkür ederim.
windshair 2011-12-10 00:24:16
Malesef eski suyu çoktan ekledim . akvaryumu tam doldurduğumda %10na tekabül edecek miktardaydı. acaba zararlı olacak bir durum söz konusu mudur ? havalandırma mevzusunda üstündeki kapak biraz uydurma yani tam kapalı değil ve hava motoruda çalışır durumda sanırım yeterlidir.dış filtre konusunda özellikle tavsiye edebileceğiniz bir proje mevcut mudur ? çokça araştırmama rağmen gözüme değecek bir projeye rastlamadım. daha çok sump sisteme tavsiyeler var. ayrıca ilginiz için teşekkür ederim.
Akvaryum altı profil için soru ?
Merhabalar mesleğim çatıdır. bahsedilen 40x40x2 mm profilden 3-4 metre aralıklı aşıklar üzerine çatı yapılıyor. ha çok sağlammı üstüne gelen çatı malzemeleri ağırlıklar m2 ye 10-15 kilo ancak üzerinde 3-4 kişi geziyor yapım aşamasında. verhasılı ortadan yatay destekli 4 ayak çok daha fazlasını taşır . benim 270 lt tankım bile 100x80x50 ölçülerinde suntalam dosya dolabının üzerinde yıllardır duruyorken içim rahat size güvence veririm. ancak tavsiyem en ölçüsünü tankın en ölçüsünden 10 cm fazla yaptırmanız. deprem bölgesindeyiz ve evde küçük yaramazlarda varsa devrilme riskini azaltır.
Merhabalar mesleğim çatıdır. bahsedilen 40x40x2 mm profilden 3-4 metre aralıklı aşıklar üzerine çatı yapılıyor. ha çok sağlammı üstüne gelen çatı malzemeleri ağırlıklar m2 ye 10-15 kilo ancak üzerinde 3-4 kişi geziyor yapım aşamasında. verhasılı ortadan yatay destekli 4 ayak çok daha fazlasını taşır . benim 270 lt tankım bile 100x80x50 ölçülerinde suntalam dosya dolabının üzerinde yıllardır duruyorken içim rahat size güvence veririm. ancak tavsiyem en ölçüsünü tankın en ölçüsünden 10 cm fazla yaptırmanız. deprem bölgesindeyiz ve evde küçük yaramazlarda varsa devrilme riskini azaltır.
270 lt tankta iç filtre ne kadar başarılı olur ?
Merhabalar arkadaşlar
Soruyu durmumu detaylı izah ederek başlamalıyım. kendi kurduğum 3 yıldır kullandığım tankım 2 hafta önce garip bir şekilde su kaçırmış. akvaryum ofiste olduğu için sabah geldiğimde kötü manzarayla karşılaştım.. neyseki içinde hala 10 cm yüksekliğinde su kalmış ve 2 sarı prenses ve 25 cmlik astronotlarım hala sağdı. 3 senedir 6 tane iç filtre değiştirmiş ve sarı renkli sudan kurtulamamış sürekli su değiştiren biri olarak bunu bir fırsat sayıp komple akvaryumu bozup iyice temizleyip tekrar kurdum. eski filtrem malesef su dışında çalışmaktan ısınıp yanmıştı. bende bu gün akvaryumu 165 lt su ile doldurup ki bunun 25 ltsi eski suyum. yeni bir filtre aldım. ilk aklıma gelen sump kurmak . 40 lt civarı evde küçük bir tankla basit üstten sump kurmayı düşünüyorum. ancak zaman darlığımdan şimdilik eski filtrenin filtre hazneleri ve yeni filtrenin hazneleri birbirine uyumlu olduğundan şöyle kapsamlı bir iç filtre kurdum. elimdeki malzemeler şunlar .
1. 4 ayrı filtre haznesi
2. 1.5 hazneyi dolduracak kadar seramik halkalar.
3. bolca elyaf.
4. 8 tane bioball (1 haznenin ancak 3te 1ini dolduracak kadar)
5. 4 adet geniş delikli sünger.
6.bu gün 7.5 tlye satın aldığım karbon ( 2 hazneyi dolduracak miktarda)
7. 380 lt saat kafa motoru ( oldukça kuvvetli bu değeri yakaladığına eminim eski yanan motorda bu modeldi ve akvaryumdan su almak için su çıkışına hortum taktığımda tahminen 200 ltyi yaklaşık 15 dkda boşaltabiliyor)
bu malzemeleri haznelere şöyle düzenledim
1- seramik halkalar
2- 2 adet geniş delikli sünger
3- elyaf
4 - karbon
henüz balıkları koymadım ptesi koymayı düşünüyorum. şimdi ustalara sorularımı sıralayayim.
1- yukardaki iç filtre düzeneği sıralaması doğrumudur değil ise eldeki malzemelere göre nasıl düzenlenmeli ?
2- bu sistem pek işe yaramaz sen biran önce sup kur derseniz 40 litrelik küçük bir tank ile 3 bölmeli üst sump yeterli filtrasyon yapar mı ?
3- iç filtrede karbon kullanımının sakıncası varmıdır ne süre kullanılabilir ? satıcı 8 ay kullanabilirsin dedi ama ben itibar etmedim tabi.
4. yaklaşık 2 haftadır kapalı petlerde sakladığım eski suda bakteri yaşamı son bulmuşmudur ? balıkları eklemek için acele etmesem mi ? ki emanet verdiğim arkadaş artık arıza çıkardı çıkaracak durumda. şu an itibariyle ısıtıcı ve fitlrasyon 5 saattir sürüyor tahminen balıkları planladığım gibi suya koymam 55 saati bulucak bu süre yeterlimi ?
biraz uzun oldu ama kusura bakmamayın .. durumu dilim döndüğnce aktardım değerli tavsiyelerinizi bekliyorum..
Merhabalar arkadaşlar
Soruyu durmumu detaylı izah ederek başlamalıyım. kendi kurduğum 3 yıldır kullandığım tankım 2 hafta önce garip bir şekilde su kaçırmış. akvaryum ofiste olduğu için sabah geldiğimde kötü manzarayla karşılaştım.. neyseki içinde hala 10 cm yüksekliğinde su kalmış ve 2 sarı prenses ve 25 cmlik astronotlarım hala sağdı. 3 senedir 6 tane iç filtre değiştirmiş ve sarı renkli sudan kurtulamamış sürekli su değiştiren biri olarak bunu bir fırsat sayıp komple akvaryumu bozup iyice temizleyip tekrar kurdum. eski filtrem malesef su dışında çalışmaktan ısınıp yanmıştı. bende bu gün akvaryumu 165 lt su ile doldurup ki bunun 25 ltsi eski suyum. yeni bir filtre aldım. ilk aklıma gelen sump kurmak . 40 lt civarı evde küçük bir tankla basit üstten sump kurmayı düşünüyorum. ancak zaman darlığımdan şimdilik eski filtrenin filtre hazneleri ve yeni filtrenin hazneleri birbirine uyumlu olduğundan şöyle kapsamlı bir iç filtre kurdum. elimdeki malzemeler şunlar .
1. 4 ayrı filtre haznesi
2. 1.5 hazneyi dolduracak kadar seramik halkalar.
3. bolca elyaf.
4. 8 tane bioball (1 haznenin ancak 3te 1ini dolduracak kadar)
5. 4 adet geniş delikli sünger.
6.bu gün 7.5 tlye satın aldığım karbon ( 2 hazneyi dolduracak miktarda)
7. 380 lt saat kafa motoru ( oldukça kuvvetli bu değeri yakaladığına eminim eski yanan motorda bu modeldi ve akvaryumdan su almak için su çıkışına hortum taktığımda tahminen 200 ltyi yaklaşık 15 dkda boşaltabiliyor)
bu malzemeleri haznelere şöyle düzenledim
1- seramik halkalar
2- 2 adet geniş delikli sünger
3- elyaf
4 - karbon
henüz balıkları koymadım ptesi koymayı düşünüyorum. şimdi ustalara sorularımı sıralayayim.
1- yukardaki iç filtre düzeneği sıralaması doğrumudur değil ise eldeki malzemelere göre nasıl düzenlenmeli ?
2- bu sistem pek işe yaramaz sen biran önce sup kur derseniz 40 litrelik küçük bir tank ile 3 bölmeli üst sump yeterli filtrasyon yapar mı ?
3- iç filtrede karbon kullanımının sakıncası varmıdır ne süre kullanılabilir ? satıcı 8 ay kullanabilirsin dedi ama ben itibar etmedim tabi.
4. yaklaşık 2 haftadır kapalı petlerde sakladığım eski suda bakteri yaşamı son bulmuşmudur ? balıkları eklemek için acele etmesem mi ? ki emanet verdiğim arkadaş artık arıza çıkardı çıkaracak durumda. şu an itibariyle ısıtıcı ve fitlrasyon 5 saattir sürüyor tahminen balıkları planladığım gibi suya koymam 55 saati bulucak bu süre yeterlimi ?
biraz uzun oldu ama kusura bakmamayın .. durumu dilim döndüğnce aktardım değerli tavsiyelerinizi bekliyorum..
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci harun reşit, 14:24
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Bucephalandra Maharani Çiçeği ogurcay, 13:41
Bitki Akvaryumları Genel - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Cyber_Scout, 13:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Ancalagon,
Feanor,
Emerse,
sina cen,
Koksal Gurkan,
ilterisdoğukan,
ilhannnn01,
forthehordex,
karidesrehberi,
Hoppala,
LeafyAqua,
Mustafasesen,
yaguara,
pitsem,
ciways,
Canberk18,
MiSoSiKiaN,
florasan,
umitlee,
Mithrandirr,
Aguamentist,
hounddog,
fikret43,
yns325,
yeekim,
zen666,
knnynr,
Kuduoglu,
simsela,
osmandbnl,
ssener,
ALTEMUR,
ezzalisi,
ayaser,
riderfish,
ilham,
sos_eoEt,
Benmuro,
0rnn,
EmiirKaan,
salihdiscus,
ferhattt,
Öğretmen Ali,
√olkaπ,
bendeniztayfun,
CenK,
resifim,
ssalih,
ternapi,
Cyber_Scout,
harun reşit,
scorpion26,
ilkermat,
Lotus88,
Cyrenity,
Laetacara,
Frkn,
Tortuga7,
OsmanEnes,
Edera,
Aquarist101,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
