ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ahmetmetincinar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Aralık 2016 11:47
Son Ziyaret:
25 Şubat 2024 16:33
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Metin ÇINAR
Doğum Tarihi:
28 Nisan 1983
Yaş:
43
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
-
SON 10 MESAJI
Suyum Normal Şekildeyken Bulandı
Bende de benzer bi soru olmuştu, bi süre zeolit tuttum filitrenin içinde. Sonra berraklıkda sorun olmadı hiç. Gecen ay bi koku problemi oldu, su değişimine rağmen gitmiyordu. 2 gün sonra yine kokuyordu. 225 lt tankımda tetra ex 800 plus kullanıyordum 1 ek iç filtre aldım bide 4 tane asya midyesi. Şükür şuan sorun yok. Hafta sonu cam bardağa su doldurdum, damacana su kadar berrak. Şuan sıfır koku, sıfır bulanıklık, inş. nazar değmez :)
Bende de benzer bi soru olmuştu, bi süre zeolit tuttum filitrenin içinde. Sonra berraklıkda sorun olmadı hiç. Gecen ay bi koku problemi oldu, su değişimine rağmen gitmiyordu. 2 gün sonra yine kokuyordu. 225 lt tankımda tetra ex 800 plus kullanıyordum 1 ek iç filtre aldım bide 4 tane asya midyesi. Şükür şuan sorun yok. Hafta sonu cam bardağa su doldurdum, damacana su kadar berrak. Şuan sıfır koku, sıfır bulanıklık, inş. nazar değmez :)
Ne Olduğunu Bulamadığım Hastalık
merhaba,
Bir süredir tankım da kılıç kuyruk besliyorum. Yaklaşık 2 ay kadar önce yeni aldığım kılıçkuyrukların 2 tanesinde aşağıdaki resimlerde de görüldüğü gibi yaralar dikkatimi çekti. Ancak çok küçük bir yara vardı üzerlerinde. Hemen tanktan çıkarıp karantina akvaryumuna aldım. Birçok akvaryumcu ya danıştım, internette bulmaya çalıştım ancak tan bu gibi bir duruma denk gelmedim. Kimi dış parazit dedi mimi bakteriyel kimi açık yara. Yaralara elle dokunduğumda bir pürüz yoktu, sadece görsel olarak fark ediliyor. Balıkları ayırdığım gece yaralar vücutlarına iyice yayıldı. Bende değişik petshopların tavsiyeleri ile aşağıdaki ilaçları kullanmaya başladım. İlaç kullanımını içindeki klavuza uygun olarak yaptım. Sonuçları şu şekilde oldu.
1 - Metilen mavisi (Hiçbir faydası olmadı, sadece bana zaman kaybettirdi ve hastalık ilerledi)
2 - Deep Fix Acrifix Drop Akvaryum Balığı Deri Losyonu (Bir işe yaramadı)
3 - MİKOFİSH SÜSPANSİYON - Antibakteriyel - Antimikotik (İlk kullandığımda sanki yaralar azalıyor gibi olsa da terar aynı durum oluştu)
4 - BİYO-ICHTYO ÇÖZELTİ - ANTİSEPTİK (Hiçbir işe yadamadı)
Bu süre içerisinde balıklardan biri doğum yaptı. Hemen bebeleri başka küçük bir akvaryuma aldım. 40 civarı bebe den 15 - 20 i öldü. Diğerlerinde sorun yok gibi ama çok küçük olduğundan görünmüyor da olabilir. Geçen haftalarda balıklar iyice iştahdan kesildi ve doğum yapan anne öldü. Geride hasta 1 balığım kaldı. Birçok forumda en son çare olarak permasol denilmiş çok zehirli ve güçlü bir dezenfektanmış. Bir umut ile gittim aldım, konu ile ilkini birçok yazı ve deneyimleri araştırdım. Sorunda 4 litre suya 1/4 tablet olacak şekilde hasta hayvana 20 dakikalık banyo yaptırdım. bu işlemi 30 saat ara ile 4 sefer tekrarladım. Garibim şuan çok yıprandı rengi attı. İşin en kötü tarafı balığın üstündeki mukozayı sıyırmaktan başka bi işe de yaramadı. Balığı ana tanka almaya korkuyorum diğerlerine bulaşma ihtimalinden. Akvaryumculardan biri o parazit tankın dibinde olur demişti. tankı komple boşatdım, kumu değiştirdim. Ana tank da sorun yok şükür. Bebelerin 35 litrelik tanlıkdada sorun yok gibi. ama bu hayvanı nasıl kurtarabiliriz ve ana tanka alsam hastalık yayılırmı? Biri yardım edebilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145531.jpg[/IMG]
merhaba,
Bir süredir tankım da kılıç kuyruk besliyorum. Yaklaşık 2 ay kadar önce yeni aldığım kılıçkuyrukların 2 tanesinde aşağıdaki resimlerde de görüldüğü gibi yaralar dikkatimi çekti. Ancak çok küçük bir yara vardı üzerlerinde. Hemen tanktan çıkarıp karantina akvaryumuna aldım. Birçok akvaryumcu ya danıştım, internette bulmaya çalıştım ancak tan bu gibi bir duruma denk gelmedim. Kimi dış parazit dedi mimi bakteriyel kimi açık yara. Yaralara elle dokunduğumda bir pürüz yoktu, sadece görsel olarak fark ediliyor. Balıkları ayırdığım gece yaralar vücutlarına iyice yayıldı. Bende değişik petshopların tavsiyeleri ile aşağıdaki ilaçları kullanmaya başladım. İlaç kullanımını içindeki klavuza uygun olarak yaptım. Sonuçları şu şekilde oldu.
1 - Metilen mavisi (Hiçbir faydası olmadı, sadece bana zaman kaybettirdi ve hastalık ilerledi)
2 - Deep Fix Acrifix Drop Akvaryum Balığı Deri Losyonu (Bir işe yaramadı)
3 - MİKOFİSH SÜSPANSİYON - Antibakteriyel - Antimikotik (İlk kullandığımda sanki yaralar azalıyor gibi olsa da terar aynı durum oluştu)
4 - BİYO-ICHTYO ÇÖZELTİ - ANTİSEPTİK (Hiçbir işe yadamadı)
Bu süre içerisinde balıklardan biri doğum yaptı. Hemen bebeleri başka küçük bir akvaryuma aldım. 40 civarı bebe den 15 - 20 i öldü. Diğerlerinde sorun yok gibi ama çok küçük olduğundan görünmüyor da olabilir. Geçen haftalarda balıklar iyice iştahdan kesildi ve doğum yapan anne öldü. Geride hasta 1 balığım kaldı. Birçok forumda en son çare olarak permasol denilmiş çok zehirli ve güçlü bir dezenfektanmış. Bir umut ile gittim aldım, konu ile ilkini birçok yazı ve deneyimleri araştırdım. Sorunda 4 litre suya 1/4 tablet olacak şekilde hasta hayvana 20 dakikalık banyo yaptırdım. bu işlemi 30 saat ara ile 4 sefer tekrarladım. Garibim şuan çok yıprandı rengi attı. İşin en kötü tarafı balığın üstündeki mukozayı sıyırmaktan başka bi işe de yaramadı. Balığı ana tanka almaya korkuyorum diğerlerine bulaşma ihtimalinden. Akvaryumculardan biri o parazit tankın dibinde olur demişti. tankı komple boşatdım, kumu değiştirdim. Ana tank da sorun yok şükür. Bebelerin 35 litrelik tanlıkdada sorun yok gibi. ama bu hayvanı nasıl kurtarabiliriz ve ana tanka alsam hastalık yayılırmı? Biri yardım edebilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/040420171145531.jpg[/IMG]
Baliklarimin Yarisi Ölmüş Yarisi Da Garip Hareket
Şimdi yanlış anlaşılmasın, yaptığım da çoçukdum tabi :D
Şimdi yanlış anlaşılmasın, yaptığım da çoçukdum tabi :D
Baliklarimin Yarisi Ölmüş Yarisi Da Garip Hareket
Kolonya yakın bir yerde ise çocuklar içine dökmüş olabilir. Kendimden biliyorum, dayımın balıklarına yapmıştım :)
Kolonya yakın bir yerde ise çocuklar içine dökmüş olabilir. Kendimden biliyorum, dayımın balıklarına yapmıştım :)
Yeni Kurduğum Akvaryumda Fikir Ve Öneri Talebim.
[QUOTE=dcd88]Ahmet Bey
ilk kurulan akvaryumlarda genelde bu şekilde zaiyat olur yeni akvaryum sendromu :) .
Su dengesi , kum salınımı , biyolojik ortam oluşmadan bodoslama kurar kurmaz balıkları atmak vs vs .
biraz sabır isteyen bir iş.Bir müddet döngünün oluşması için balık koymadan çalıştırın Daha sonra bir iki tane balık atıp takip edebilirsiniz durumu.[/QUOTE]
Biyerde okumuştum hazır akvaryum boş iken biraz amonyak ile nitrivec i bir atsam biyolojik fitreyi daha hızlı oluşturabilirmiyim? tabi bu durumda ortaya çıkan nitrit i ne yapacam oda ayrı bi konu. Nitrit su molekülünden daha ağırmış dibe çöker denilmiş, dipten su çekimi ile bu sorun sözülürmü yoksa onada ayrı bir bakteri kültürü var mı?[EDIT]ahmetmetincinar,2016-12-27 09:25:44[/EDIT]
[QUOTE=dcd88]Ahmet Bey
ilk kurulan akvaryumlarda genelde bu şekilde zaiyat olur yeni akvaryum sendromu :) .
Su dengesi , kum salınımı , biyolojik ortam oluşmadan bodoslama kurar kurmaz balıkları atmak vs vs .
biraz sabır isteyen bir iş.Bir müddet döngünün oluşması için balık koymadan çalıştırın Daha sonra bir iki tane balık atıp takip edebilirsiniz durumu.[/QUOTE]
Biyerde okumuştum hazır akvaryum boş iken biraz amonyak ile nitrivec i bir atsam biyolojik fitreyi daha hızlı oluşturabilirmiyim? tabi bu durumda ortaya çıkan nitrit i ne yapacam oda ayrı bi konu. Nitrit su molekülünden daha ağırmış dibe çöker denilmiş, dipten su çekimi ile bu sorun sözülürmü yoksa onada ayrı bir bakteri kültürü var mı?[EDIT]ahmetmetincinar,2016-12-27 09:25:44[/EDIT]
Yeni Kurduğum Akvaryumda Fikir Ve Öneri Talebim.
Evet dün akşam itibari ile tüm kılıç balıklarım öldüler. Canım sıkkın ve hanımın morali bozuk. Birkaç gündür dipde duruyorlardı balıklar. Sorun ne olabilir? Yeni akvaryum stresimi (1 haftadır ordalardı) yoksa suda amonyak falan mı oluşmuştur? Tankı içme suyu arıtıcısından doldurmuştum. Filtre için dış filtreye yıkanmış zeolit koyup birkaç gün boşta çalıştırdım. Sonra zeolit yokken sera nitrivec bakteri kültürü ve balıkları attım. Sıralama hatalı mı?
Evet dün akşam itibari ile tüm kılıç balıklarım öldüler. Canım sıkkın ve hanımın morali bozuk. Birkaç gündür dipde duruyorlardı balıklar. Sorun ne olabilir? Yeni akvaryum stresimi (1 haftadır ordalardı) yoksa suda amonyak falan mı oluşmuştur? Tankı içme suyu arıtıcısından doldurmuştum. Filtre için dış filtreye yıkanmış zeolit koyup birkaç gün boşta çalıştırdım. Sonra zeolit yokken sera nitrivec bakteri kültürü ve balıkları attım. Sıralama hatalı mı?
Yeni Kurduğum Akvaryumda Fikir Ve Öneri Talebim.
[QUOTE=erdalyalcin]Evet dalga boylarına dikkat etmeniz gerekiyor, forumdan o konuda bilgi edinmişsinizdir zaten. Ben sadece toplam güce dikkat çekmek istiyorum. Ledler floresanlara göre çok daha fazla ışık yayıyor. Bunu özellikle dikkate alın.
Kendiniz yapacaksanız bir diğer tavsiyem de, güçlü bir soğutma sistemi kullanmanız. Ve aynı zamanda yapıştırıcaları sıcaktan ve nemden etkilenmeyecek bir şekilde seçmeniz. Yoksa zamanla sıcaklığın ektisi ile eriyebiliyor.[/QUOTE]
Evet "Mustafa KALIN" benin forumdaki konu başlığını dün gördüm. Daha önce aramalarda denk gelememiştim, sağolsun "Halil Baytekin" bu konuya ulaşmamı sağlamış oldu. Soğutma için ise dış filtrenin giriş çıkış kısımlarına fan bağlamayı düşünüyorum (Isıya göre çalışacak). Ancak bu durum beni su eksilmesi konusunda korkutuyor Su eksilir de dış filtre suyu çekerken hava yapıp devirdaim durur diye. Peltier kullansam da çok verimsiz olur. Bu konuyu bazen düşünüyorum akşam yatarken, henüz parlak bir fikir bulamadım. :)
[QUOTE=erdalyalcin]Evet dalga boylarına dikkat etmeniz gerekiyor, forumdan o konuda bilgi edinmişsinizdir zaten. Ben sadece toplam güce dikkat çekmek istiyorum. Ledler floresanlara göre çok daha fazla ışık yayıyor. Bunu özellikle dikkate alın.
Kendiniz yapacaksanız bir diğer tavsiyem de, güçlü bir soğutma sistemi kullanmanız. Ve aynı zamanda yapıştırıcaları sıcaktan ve nemden etkilenmeyecek bir şekilde seçmeniz. Yoksa zamanla sıcaklığın ektisi ile eriyebiliyor.[/QUOTE]
Evet "Mustafa KALIN" benin forumdaki konu başlığını dün gördüm. Daha önce aramalarda denk gelememiştim, sağolsun "Halil Baytekin" bu konuya ulaşmamı sağlamış oldu. Soğutma için ise dış filtrenin giriş çıkış kısımlarına fan bağlamayı düşünüyorum (Isıya göre çalışacak). Ancak bu durum beni su eksilmesi konusunda korkutuyor Su eksilir de dış filtre suyu çekerken hava yapıp devirdaim durur diye. Peltier kullansam da çok verimsiz olur. Bu konuyu bazen düşünüyorum akşam yatarken, henüz parlak bir fikir bulamadım. :)
Yeni Kurduğum Akvaryumda Fikir Ve Öneri Talebim.
[QUOTE=erdalyalcin]280 litre akvaryumda, 72 watt led kullanıyorum. İnternetten fişe tak çalıştır sipariş ettim ama hangi dalgaboyu led'ten kaçar tane olacağını ben belirledim. 350 lira maliyeti oldu bana. Kendiniz yapmanız durumunda bu rakam daha aşağılara düşecektir. Fakat şunu belirtmek isterim ki, 300 litreye bile 72 watt ışık fazla geldi, önce yosun oluşumu başladı, şuan da başım yeşil su ile belada. Işıklandırma süreleri günde 3 saate kadar düşürdüm. Led alırken toplam elektrik gücünü iyi hesaplayın, iyi araştırın. [/QUOTE]
Henüz kendi üzerimde tecrübe edemedim ama internet üzrinden edindiğim bilgi şu şekilde. Bitkilerin büyümesi için uçları tercih etmek gerkiyor. 2kırmızı 1 mavi şeklinde, ışık spektrumunda ortalardaki ışık yosunlanmaya neden oluyormuş. Ben gece bu uc aydınlaymayı, seyir zamanı (17-24) beyaz aydınlarmayı düşünüyorum. Alacağım ledler 170 derece açıya sahip ve birkaç adet olacağı için merceğe gerek olayacağını umuyorum. Ledlerin gücüne ve sıcaklığına net karar vermediğim için onları daha sipariş vermedim. ama otomatik aç-kapa işlemleri için micro denetleyici siparişini verdim. 4 gözle gelmesini bekliyorum. Aydınlatma ve elektronik kontrol devreleri için toplam bütçe 200-300 olmasını umuyorum şimdilik. Programlamayı ve mekanizmanın bir kısmını kendim yapacağım tabi.
[QUOTE=Hgkchn]Hocam hic gozunuz korkmasin. O bitki zordur bu bitki kolaydir ayrimina girmeyin. Hobi isi bu. Bitki olarak neyi begendiyseniz onu ekin. Kolay bitkide tecrube kazanilmaz keza tek ihtiyaci isik ve su. Akvaryuma eklemek istediginiz bitkinin sitenin ansiklopedi kismindan gereksinimlerine bakin. Ona uygun ortami kurarsiniz. Orada bu bitkileri yasatanlarin yorumlarida mevcut. Baskalarinin tecrubelerindende faydalanarak az hatayla cok guzel bir is cikarirsiniz.
Isiklandirmayla ilgili size verecegim tavsiye 50 cm yukseklikte ledlerde lens kullanmak gerekiyor. Florasana gore omru daha uzun ve kullanisli. Tek sorunu isinma bana gore.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Bu linki okuyarak bir led dizayni yapabilirsiniz.
Florasan icin ise yaklasik 0.5 watt/litre tavsiye ederim. 200 litrelik tankinizda 100-120 watt florasan kullanabilirsiniz. [/QUOTE]
Yolladığınız linki şimdi inceledim. Güzel tecrübeler, kesinlikle dikkate alacağım. internette araştırırken bu linke denk gelmemiştim. Benim için çok faydalı oldu, aradığım soruların cevapları için.
[QUOTE=erdalyalcin]280 litre akvaryumda, 72 watt led kullanıyorum. İnternetten fişe tak çalıştır sipariş ettim ama hangi dalgaboyu led'ten kaçar tane olacağını ben belirledim. 350 lira maliyeti oldu bana. Kendiniz yapmanız durumunda bu rakam daha aşağılara düşecektir. Fakat şunu belirtmek isterim ki, 300 litreye bile 72 watt ışık fazla geldi, önce yosun oluşumu başladı, şuan da başım yeşil su ile belada. Işıklandırma süreleri günde 3 saate kadar düşürdüm. Led alırken toplam elektrik gücünü iyi hesaplayın, iyi araştırın. [/QUOTE]
Henüz kendi üzerimde tecrübe edemedim ama internet üzrinden edindiğim bilgi şu şekilde. Bitkilerin büyümesi için uçları tercih etmek gerkiyor. 2kırmızı 1 mavi şeklinde, ışık spektrumunda ortalardaki ışık yosunlanmaya neden oluyormuş. Ben gece bu uc aydınlaymayı, seyir zamanı (17-24) beyaz aydınlarmayı düşünüyorum. Alacağım ledler 170 derece açıya sahip ve birkaç adet olacağı için merceğe gerek olayacağını umuyorum. Ledlerin gücüne ve sıcaklığına net karar vermediğim için onları daha sipariş vermedim. ama otomatik aç-kapa işlemleri için micro denetleyici siparişini verdim. 4 gözle gelmesini bekliyorum. Aydınlatma ve elektronik kontrol devreleri için toplam bütçe 200-300 olmasını umuyorum şimdilik. Programlamayı ve mekanizmanın bir kısmını kendim yapacağım tabi.
[QUOTE=Hgkchn]Hocam hic gozunuz korkmasin. O bitki zordur bu bitki kolaydir ayrimina girmeyin. Hobi isi bu. Bitki olarak neyi begendiyseniz onu ekin. Kolay bitkide tecrube kazanilmaz keza tek ihtiyaci isik ve su. Akvaryuma eklemek istediginiz bitkinin sitenin ansiklopedi kismindan gereksinimlerine bakin. Ona uygun ortami kurarsiniz. Orada bu bitkileri yasatanlarin yorumlarida mevcut. Baskalarinin tecrubelerindende faydalanarak az hatayla cok guzel bir is cikarirsiniz.
Isiklandirmayla ilgili size verecegim tavsiye 50 cm yukseklikte ledlerde lens kullanmak gerekiyor. Florasana gore omru daha uzun ve kullanisli. Tek sorunu isinma bana gore.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Bu linki okuyarak bir led dizayni yapabilirsiniz.
Florasan icin ise yaklasik 0.5 watt/litre tavsiye ederim. 200 litrelik tankinizda 100-120 watt florasan kullanabilirsiniz. [/QUOTE]
Yolladığınız linki şimdi inceledim. Güzel tecrübeler, kesinlikle dikkate alacağım. internette araştırırken bu linke denk gelmemiştim. Benim için çok faydalı oldu, aradığım soruların cevapları için.
Yeni Kurduğum Akvaryumda Fikir Ve Öneri Talebim.
[QUOTE=deriinmavi]Naçizane fikrim o akvaryuma canlı doğuran yerine ciklet yapın canlı doguranlar küçük balıklar o boyuttaki akvaryuma küçük gelirler dolu görünmesi için çok balık olması lazım oda sıkıntı olur birbirlerine zarar verirler lepistes ler çok güzel ama kılıçla Yan yana olunca kılıçlar hep kuyrukları ni didikleyecek bence ciklet yapın Belki bitli koyamayacaksiniz ama az balıkla da güzel bi görünüm alabilirsiniz Hem daha dayanıklı balıklar Yeni başlayanlar için bence daha kolay tabi ki zevk meselesi Bunlar [/QUOTE]
Evet, cichlid lar iyibir seçim olabilir ama şekli pek gözüne hoş gelmiyor. Evet başta az balığım olacak ama onlar büyücek yavrulucak. En azından biz öyle umuyoruz hanımla :) Tetra neon veya cardinal tetra gibi parlak balık yada dikkat çeken renkli balık istiyorum. cichlid ların da renklisi var ama şekil olarak görünümü beni hayran bırakmıyor. :)
[QUOTE=deriinmavi]Naçizane fikrim o akvaryuma canlı doğuran yerine ciklet yapın canlı doguranlar küçük balıklar o boyuttaki akvaryuma küçük gelirler dolu görünmesi için çok balık olması lazım oda sıkıntı olur birbirlerine zarar verirler lepistes ler çok güzel ama kılıçla Yan yana olunca kılıçlar hep kuyrukları ni didikleyecek bence ciklet yapın Belki bitli koyamayacaksiniz ama az balıkla da güzel bi görünüm alabilirsiniz Hem daha dayanıklı balıklar Yeni başlayanlar için bence daha kolay tabi ki zevk meselesi Bunlar [/QUOTE]
Evet, cichlid lar iyibir seçim olabilir ama şekli pek gözüne hoş gelmiyor. Evet başta az balığım olacak ama onlar büyücek yavrulucak. En azından biz öyle umuyoruz hanımla :) Tetra neon veya cardinal tetra gibi parlak balık yada dikkat çeken renkli balık istiyorum. cichlid ların da renklisi var ama şekil olarak görünümü beni hayran bırakmıyor. :)
Yeni Kurduğum Akvaryumda Fikir Ve Öneri Talebim.
[QUOTE=AEfe]Cuba' ya alternatif Monte Carlo deneyebilirsiniz, fakat zemin bitkilerinin çoğu yüksek ışık sever. Işık oranı tankınızın lt cinsinden hacminin kullanacağınız ışığın watt değerine oranındır, watt / lt. Zemin bitkilerinin çoğu için bu oran en az 1 kabul edilir. Tankınız brüt 225 lt yapıyor. Kum, kök, taş, dekor vs. için 25 litre' lik kısmı çıkarırsak net 200 lt kalıyor. Yani en az 200 watt'lık bir aydınlatmaya ihtiyacınız var floresan olarak, led için hesabın nasıl yapıldığını bilmiyorum. Floresan olarak t5 tercih ederseniz daha iyi olacaktır. Piyasada bitki akvaryumları için çok sayıda farklı markanın ürünleri bulunmakta. Ayrıca philips ve osram'ın floresanlarınıda kullananlar var. Forumda aydınlatma ile ilgili pek çok yazı var. Bu yazılardan faydalanabilirsiniz.
[/QUOTE]
bende fluoresan üzerinden hesaplama yaptım 250 watt için yaklaşık 23-24 bin lümen yapıyor. Ancak her fluoresan ın verimi de aynı değil sanırım ki watt başına düşen ışık şiddeti aynı değil. (internette bulduğum tabloya göre) led bu konuda hem daha verimli hemde yerden tasarruf için tercihim olacak. Ancak önceki mesajımda dediğim gibi yüksek ışık şiddeti hem bizi hem balıkları rahatsız edermi. Işık sıcaklığıda ayrı sorun tabi. :) gece yatarken 400nm ve 700nm bir gurup diğer zamanlarda soğuk beyaz bir grup açayım diyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/221220161434371.jpg[/IMG]
[QUOTE=Hgkchn]Hocam hic gozunuz korkmasin. O bitki zordur bu bitki kolaydir ayrimina girmeyin. Hobi isi bu. Bitki olarak neyi begendiyseniz onu ekin. Kolay bitkide tecrube kazanilmaz keza tek ihtiyaci isik ve su. Akvaryuma eklemek istediginiz bitkinin sitenin ansiklopedi kismindan gereksinimlerine bakin. Ona uygun ortami kurarsiniz. Orada bu bitkileri yasatanlarin yorumlarida mevcut. Baskalarinin tecrubelerindende faydalanarak az hatayla cok guzel bir is cikarirsiniz.
Isiklandirmayla ilgili size verecegim tavsiye 50 cm yukseklikte ledlerde lens kullanmak gerekiyor. Florasana gore omru daha uzun ve kullanisli. Tek sorunu isinma bana gore.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Bu linki okuyarak bir led dizayni yapabilirsiniz.
Florasan icin ise yaklasik 0.5 watt/litre tavsiye ederim. 200 litrelik tankinizda 100-120 watt florasan kullanabilirsiniz. [/QUOTE]
tamam, bu başlığı inceliyorum hemen, teşekkürler
Edit: Yolladığınız linki şimdi inceledim. Güzel tecrübeler, kesinlikle dikkate alacağım. internette araştırırken bu linke denk gelmemiştim. Benim için çok faydalı oldu, aradığım soruların cevapları için. [EDIT]ahmetmetincinar,2016-12-22 15:57:40[/EDIT]
[QUOTE=AEfe]Cuba' ya alternatif Monte Carlo deneyebilirsiniz, fakat zemin bitkilerinin çoğu yüksek ışık sever. Işık oranı tankınızın lt cinsinden hacminin kullanacağınız ışığın watt değerine oranındır, watt / lt. Zemin bitkilerinin çoğu için bu oran en az 1 kabul edilir. Tankınız brüt 225 lt yapıyor. Kum, kök, taş, dekor vs. için 25 litre' lik kısmı çıkarırsak net 200 lt kalıyor. Yani en az 200 watt'lık bir aydınlatmaya ihtiyacınız var floresan olarak, led için hesabın nasıl yapıldığını bilmiyorum. Floresan olarak t5 tercih ederseniz daha iyi olacaktır. Piyasada bitki akvaryumları için çok sayıda farklı markanın ürünleri bulunmakta. Ayrıca philips ve osram'ın floresanlarınıda kullananlar var. Forumda aydınlatma ile ilgili pek çok yazı var. Bu yazılardan faydalanabilirsiniz.
[/QUOTE]
bende fluoresan üzerinden hesaplama yaptım 250 watt için yaklaşık 23-24 bin lümen yapıyor. Ancak her fluoresan ın verimi de aynı değil sanırım ki watt başına düşen ışık şiddeti aynı değil. (internette bulduğum tabloya göre) led bu konuda hem daha verimli hemde yerden tasarruf için tercihim olacak. Ancak önceki mesajımda dediğim gibi yüksek ışık şiddeti hem bizi hem balıkları rahatsız edermi. Işık sıcaklığıda ayrı sorun tabi. :) gece yatarken 400nm ve 700nm bir gurup diğer zamanlarda soğuk beyaz bir grup açayım diyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192286/221220161434371.jpg[/IMG]
[QUOTE=Hgkchn]Hocam hic gozunuz korkmasin. O bitki zordur bu bitki kolaydir ayrimina girmeyin. Hobi isi bu. Bitki olarak neyi begendiyseniz onu ekin. Kolay bitkide tecrube kazanilmaz keza tek ihtiyaci isik ve su. Akvaryuma eklemek istediginiz bitkinin sitenin ansiklopedi kismindan gereksinimlerine bakin. Ona uygun ortami kurarsiniz. Orada bu bitkileri yasatanlarin yorumlarida mevcut. Baskalarinin tecrubelerindende faydalanarak az hatayla cok guzel bir is cikarirsiniz.
Isiklandirmayla ilgili size verecegim tavsiye 50 cm yukseklikte ledlerde lens kullanmak gerekiyor. Florasana gore omru daha uzun ve kullanisli. Tek sorunu isinma bana gore.
[URL]https://www.akvaryum.com/forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Bu linki okuyarak bir led dizayni yapabilirsiniz.
Florasan icin ise yaklasik 0.5 watt/litre tavsiye ederim. 200 litrelik tankinizda 100-120 watt florasan kullanabilirsiniz. [/QUOTE]
tamam, bu başlığı inceliyorum hemen, teşekkürler
Edit: Yolladığınız linki şimdi inceledim. Güzel tecrübeler, kesinlikle dikkate alacağım. internette araştırırken bu linke denk gelmemiştim. Benim için çok faydalı oldu, aradığım soruların cevapları için. [EDIT]ahmetmetincinar,2016-12-22 15:57:40[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
