ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
easyfun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Ekim 2016 00:47
Son Ziyaret:
23 Aralık 2021 15:41
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdem ASIBOSTAN
Doğum Tarihi:
30 Ağustos 1979
Yaş:
46
İl:
Izmir
Meslek:
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erdem ASIBOSTAN
SON 8 MESAJI
Bu Balığın Nesi Olabilir?
[QUOTE=aquarehber]
Filtredeki bir kültürün her gün azalması su kalitesini bozabilir. Catappa Yaprağı kullanılabilir diye biliyorum siz ne dersiniz ?[/QUOTE]
Cattapa yaprağının su kalitesini düzenlediğini şimdi öğreniyorum. Teşekkürler.
[QUOTE=ceyh]
Size bildirim göndermiştim. [:)]
İlaç kullanımında faydalı bakterilerin de yok olduğu doğru. Ancak, su değişimlerinde akvaryum suyuyla filtre temizliği ciddi oranda faydalı bakteri kaybına yol açmaz, arkadaş da o şekilde yapıyormuş, ben bir sakınca göremedim.
[/QUOTE]
Ana tank biraz kalabalık, bu yüzden 3-4 günde bir dip çekimi ve su değişimi yapıyorum. Elim değmişken 5-6 litre civarında dip çekerek bu akvaryumdan da su değiştiriyorum. Ana tankta Sunsun 603b dış filtre var, onu da ayda bir temizlemek zorunda kalıyorum çünkü benim yamyam japonlar, vatozlar ve elma salyangozları ortalığın canına okuyor, bir ayda filtreyi doldurmayı başarıyor.
Ayrıca konudaki bu hareketlilik için de çok mutlu oldum. Yeni yeni şeyler öğreniyorum.
[QUOTE=aquarehber]
Filtredeki bir kültürün her gün azalması su kalitesini bozabilir. Catappa Yaprağı kullanılabilir diye biliyorum siz ne dersiniz ?[/QUOTE]
Cattapa yaprağının su kalitesini düzenlediğini şimdi öğreniyorum. Teşekkürler.
[QUOTE=ceyh]
Size bildirim göndermiştim. [:)]
İlaç kullanımında faydalı bakterilerin de yok olduğu doğru. Ancak, su değişimlerinde akvaryum suyuyla filtre temizliği ciddi oranda faydalı bakteri kaybına yol açmaz, arkadaş da o şekilde yapıyormuş, ben bir sakınca göremedim.
[/QUOTE]
Ana tank biraz kalabalık, bu yüzden 3-4 günde bir dip çekimi ve su değişimi yapıyorum. Elim değmişken 5-6 litre civarında dip çekerek bu akvaryumdan da su değiştiriyorum. Ana tankta Sunsun 603b dış filtre var, onu da ayda bir temizlemek zorunda kalıyorum çünkü benim yamyam japonlar, vatozlar ve elma salyangozları ortalığın canına okuyor, bir ayda filtreyi doldurmayı başarıyor.
Ayrıca konudaki bu hareketlilik için de çok mutlu oldum. Yeni yeni şeyler öğreniyorum.
Bu Balığın Nesi Olabilir?
[QUOTE=ityo39]Filtre temizliğini akvaryumdan çektiğiniz suyla yapın mutlaka.
Balığın durumu normal değil, swim bladder disease denen bi sorun, bazı durumlarda sebze kürü sorunu çözer, hasar kalıcı değilse tabii. Umarım düzelir[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim, ben de bir farklılık olduğunun farkındayım ama tecrübem o kadarına yetmiyordu. Hemen araştırıp hastalıkla ilgili daha fazla bilgi edineceğim. Ana tankımdaki L144 yavruları ve vatozlar için kedi balıkları forumunda bulduğum ve biraz değişiklik yaptığım ev yapımı yemlerden veriyorum her akşam. Ispanak, kabak, havuç, kırmızı biber, salatalık, bezelye ve sarımsak var içinde. Bu yeme hem vatozlarım hem de japonlarım bayılıyor. İnşallah bu yem iyi gelir.
Filtre temizliği konusundaki uyarılarınızı da mutlaka uygulayacağım. Aslında benim yaptığım, filtreye takılan pislikleri süngerden temizlemek için akvaryumdan aldığım suyla birkaç defa sıkmak. Bunu mümkün olduğunca az yapacağım artık.
[QUOTE=aquarehber]Her seferinde filtre temizliği bakterileri de yok ettirir. Suda ilaç olmadığı sürece filtre temizliği sadece 1 kere yapılmalıdır. Bir daha lütfen yapmayın , saygılarımla.[/QUOTE]
Fikirleriniz için çok teşekkürler, mutlaka dikkat edeceğim.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar geçmiş olsun Erdem kardeşim zaten öyle bir sormuşsunki [:?] Töbe deli doluluğunu bilemem ama . Konuyu okuyan bakan kişinin nesi olabilir. Fesi diyesi geliyor [;)] [/QUOTE]
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim. Sanırım ben yazarken kendimi de yansıtmışım. Şaka bir yana hastalık kısmını yeni öğrendiğim için o davranışları yanlış yorumlamışım. Hemen araştırmaya başlıyorum ve inşallah kurtaracağım keratayı.
[QUOTE=ityo39]Filtre temizliğini akvaryumdan çektiğiniz suyla yapın mutlaka.
Balığın durumu normal değil, swim bladder disease denen bi sorun, bazı durumlarda sebze kürü sorunu çözer, hasar kalıcı değilse tabii. Umarım düzelir[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim, ben de bir farklılık olduğunun farkındayım ama tecrübem o kadarına yetmiyordu. Hemen araştırıp hastalıkla ilgili daha fazla bilgi edineceğim. Ana tankımdaki L144 yavruları ve vatozlar için kedi balıkları forumunda bulduğum ve biraz değişiklik yaptığım ev yapımı yemlerden veriyorum her akşam. Ispanak, kabak, havuç, kırmızı biber, salatalık, bezelye ve sarımsak var içinde. Bu yeme hem vatozlarım hem de japonlarım bayılıyor. İnşallah bu yem iyi gelir.
Filtre temizliği konusundaki uyarılarınızı da mutlaka uygulayacağım. Aslında benim yaptığım, filtreye takılan pislikleri süngerden temizlemek için akvaryumdan aldığım suyla birkaç defa sıkmak. Bunu mümkün olduğunca az yapacağım artık.
[QUOTE=aquarehber]Her seferinde filtre temizliği bakterileri de yok ettirir. Suda ilaç olmadığı sürece filtre temizliği sadece 1 kere yapılmalıdır. Bir daha lütfen yapmayın , saygılarımla.[/QUOTE]
Fikirleriniz için çok teşekkürler, mutlaka dikkat edeceğim.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar geçmiş olsun Erdem kardeşim zaten öyle bir sormuşsunki [:?] Töbe deli doluluğunu bilemem ama . Konuyu okuyan bakan kişinin nesi olabilir. Fesi diyesi geliyor [;)] [/QUOTE]
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim. Sanırım ben yazarken kendimi de yansıtmışım. Şaka bir yana hastalık kısmını yeni öğrendiğim için o davranışları yanlış yorumlamışım. Hemen araştırmaya başlıyorum ve inşallah kurtaracağım keratayı.
Bu Balığın Nesi Olabilir?
[QUOTE] Yüksek ihtimal nitrat zehirlenmesi [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim cevabınız için, ilk başta ben de aynısını düşünmüştüm ama diğer balıklar böyle davranmıyor. Böyle olsa tüm balıklar aynı şekilde davranırdı diye düşünüp zayıf ihtimaller arasına almıştım. Ayrıca ana tankla birlikte her dört günde bir ortalama %40 su değiştiriyorum. Her seferinde de filtreyi mutlaka temizliyorum.
[QUOTE]Yem verince vs normal yüzüyor mu?[/QUOTE]
Bana garip gelen de bu işte. On dakika normal yüzüyorsa yarım saat bu hareketi yapıyor. Diger iki dişi oldukça normal hareket ediyor hatta tanka çok çabuk alıştıklarını düşünüyorum.
[QUOTE]Bezelye ıspanak ile besleyin sadece 2 gün, bir ihtimal düzelir.[/QUOTE]
Elimden geldiğince sebze ağırlıklı besliyorum ana tanktaki vatozlar için evde hazırladığım yemi hepsine veriyorum her akşam. Bayağı sağlıklı bir yem oldu sanırım. Eşim bile "bana versen bu yemi ben de sağlıklı olurum." diyor.[:)]
Sanırım kendime göre deli dolu bir balığım oldu.[:)] Cevaplar için tekrar teşekkürler.
[QUOTE] Yüksek ihtimal nitrat zehirlenmesi [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim cevabınız için, ilk başta ben de aynısını düşünmüştüm ama diğer balıklar böyle davranmıyor. Böyle olsa tüm balıklar aynı şekilde davranırdı diye düşünüp zayıf ihtimaller arasına almıştım. Ayrıca ana tankla birlikte her dört günde bir ortalama %40 su değiştiriyorum. Her seferinde de filtreyi mutlaka temizliyorum.
[QUOTE]Yem verince vs normal yüzüyor mu?[/QUOTE]
Bana garip gelen de bu işte. On dakika normal yüzüyorsa yarım saat bu hareketi yapıyor. Diger iki dişi oldukça normal hareket ediyor hatta tanka çok çabuk alıştıklarını düşünüyorum.
[QUOTE]Bezelye ıspanak ile besleyin sadece 2 gün, bir ihtimal düzelir.[/QUOTE]
Elimden geldiğince sebze ağırlıklı besliyorum ana tanktaki vatozlar için evde hazırladığım yemi hepsine veriyorum her akşam. Bayağı sağlıklı bir yem oldu sanırım. Eşim bile "bana versen bu yemi ben de sağlıklı olurum." diyor.[:)]
Sanırım kendime göre deli dolu bir balığım oldu.[:)] Cevaplar için tekrar teşekkürler.
Bu Balığın Nesi Olabilir?
Herkese merhaba, iyi hobiler.
Mayıs ayında kurduğum50*20*30(h) karides akvaryumu iki hafta içinde planarya yüzünden hüsranla sonuçlanınca akvaryumun suyunu %80 değiştirip her 4 günde bir %40 su değişimi ve filtre temizliğine devam ettim. Küçük üretim filtresi kullanıyorum, karideslerden dolayı. Haziran sonuna kadar sadece mosslar ve ramshornlar vardı. Temmuz başında ilk elma salyangozlarım doğdu ve onları bu akvaryuma aldım. Planaryaları yemesi için de bir trio bir de çift koi Lepistes aldım bir hafta önce. Yani şu an akvaryumda sadece 20-25 civarı leblebi büyüklüğünde elma salyangozu, yaklaşık aynı miktarda ramshorn ve koi Lepisteslerim yaşıyor.
Bu kadar ön bilgiden sonra ustalarımıza bir sorum olacak. Dişi Lepisteslerden biri son üç- dört gündür sürekli akvaryum kenarına gelip dikey biçimde yüzüyor. Tam da termometre ile yan cam arasında dikey biçimde bu işi yapıyor. İlginç taraf bu dişi diğerlerinden daha büyük ve ilk üç gün içinde akvaryumdan üç yavru çıkardım ki bu yavruların bu dişiden doğduğunu sanıyorum. İlk başlarda doğuracak yer aradığını düşündüm ama başka yavru yok. (Mosslar serbest yüzdüğü için arasında saklanabileceği çok yer vardı.)
Sayın usta hobidaşlarım bu balığın nesi olabilir? Video da eklemeye çalışacağım. Şimdiden teşekkürler. İyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/280720180022521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/280720180023071.jpg[/IMG][EDIT]easyfun,2018-07-28 00:23:27[/EDIT]
Herkese merhaba, iyi hobiler.
Mayıs ayında kurduğum50*20*30(h) karides akvaryumu iki hafta içinde planarya yüzünden hüsranla sonuçlanınca akvaryumun suyunu %80 değiştirip her 4 günde bir %40 su değişimi ve filtre temizliğine devam ettim. Küçük üretim filtresi kullanıyorum, karideslerden dolayı. Haziran sonuna kadar sadece mosslar ve ramshornlar vardı. Temmuz başında ilk elma salyangozlarım doğdu ve onları bu akvaryuma aldım. Planaryaları yemesi için de bir trio bir de çift koi Lepistes aldım bir hafta önce. Yani şu an akvaryumda sadece 20-25 civarı leblebi büyüklüğünde elma salyangozu, yaklaşık aynı miktarda ramshorn ve koi Lepisteslerim yaşıyor.
Bu kadar ön bilgiden sonra ustalarımıza bir sorum olacak. Dişi Lepisteslerden biri son üç- dört gündür sürekli akvaryum kenarına gelip dikey biçimde yüzüyor. Tam da termometre ile yan cam arasında dikey biçimde bu işi yapıyor. İlginç taraf bu dişi diğerlerinden daha büyük ve ilk üç gün içinde akvaryumdan üç yavru çıkardım ki bu yavruların bu dişiden doğduğunu sanıyorum. İlk başlarda doğuracak yer aradığını düşündüm ama başka yavru yok. (Mosslar serbest yüzdüğü için arasında saklanabileceği çok yer vardı.)
Sayın usta hobidaşlarım bu balığın nesi olabilir? Video da eklemeye çalışacağım. Şimdiden teşekkürler. İyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/280720180022521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/280720180023071.jpg[/IMG][EDIT]easyfun,2018-07-28 00:23:27[/EDIT]
Bir Akvaryum Güncesi
Ölçüler: 80*28*44
Canlı Türleri: Japon balığı (carassius auratus) (1 ranchu, 2 black moor teleskop, 3 common gold fish)
cüce vatoz (Ancistrus dolichopterus) (2 adet)
Bitki Türleri: Anubias Barteri var. Barteri (3 kök)
Tankın Yaşı: 01/05/2017 (ikinci kurulum)
Filtrasyon ve Işıklandırma: Sunsun Hv603b dış filtre;
Roxin 30cm, 6w. pembe dalgıç floresan,
140 cm 12v. 36 w. 3 pin şerit led.
Tasarım ve Dekorasyon: Arka fon;
5 kg. silis kum ve 2 kg. midye kırığı karışık kum;
Hindistan cevizi kabuğu
Merhabalar, mayıs ayı içinde "Kafamda Sorular" adında bir konu açmıştım. Oradaki önerileri göz önüne alarak biraz da cahil cesaretiyle yenilikler yaptım akvaryumumda.
Cahil cesareti diyorum çünkü canlı yükümü artırdım, haliyle iş yüküm biraz arttı. Kesinlikle yorulmuyorum aksine bir zevk benim için.
Bunun dışında üç kök de Anubias aldım. İlk başlarda kararsız kaldım; yapabilir miyim, benim gibi bir acemiyi aşar mı diye ama Melih (@izmirmelih) kardeşim sağ olsun fikrimi değiştirmeme yardımcı oldu. Anubiasları biraz araştırınca almaya karar verdim. Yaklaşık bir haftadır yeni balıklarım, bitkilerim mutlu mesut devam ediyoruz.
Üç günde bir dip çekimiyle birlikte 20-22 litre civarı su değişimi gerçekleştiriyorum. Anubiaslar az ışık istedikleri için şerit ledi sadece 2 saat açık bırakıyorum, gecenin geri kalanında 30 cm dalgıç floresan işimi görüyor. Tabii dalgıç floresan da akvaryum kapağındaki ışık bölümünde yer alıyor. Şerit ledler zarar vermesin diye alt kısmı cam ile örttüm.
Yem olarak da Sera Goldy spiriluna ve AHM spiriluna pond yem kullanıyorum. Ayrıca cüce vatozlarım için Sera Wells Chips ve dip yemi kullanıyorum ancak her ikisi de bitmek üzere. Tabii bunun en önemli sebebi benim büyük canavarlar; ne bulurlarsa silip süpürüyorlar. Bunun yerine ev yapımı yem tarifi gördüm vatozları araştırırken Kedibalıkları forumunda (https://www.akvaryum.com/forum/vatozlar_icin_ev_yapimi_yem_tarifim_k804503.asp). Bunu yapmayı planlıyorum.
Öneri ve eleştirileriniz benim için değerlidir. Şimdiden teşekkür ederim.
Video:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=FHe5lQV1yOg&t=12s[/VID]
Ölçüler: 80*28*44
Canlı Türleri: Japon balığı (carassius auratus) (1 ranchu, 2 black moor teleskop, 3 common gold fish)
cüce vatoz (Ancistrus dolichopterus) (2 adet)
Bitki Türleri: Anubias Barteri var. Barteri (3 kök)
Tankın Yaşı: 01/05/2017 (ikinci kurulum)
Filtrasyon ve Işıklandırma: Sunsun Hv603b dış filtre;
Roxin 30cm, 6w. pembe dalgıç floresan,
140 cm 12v. 36 w. 3 pin şerit led.
Tasarım ve Dekorasyon: Arka fon;
5 kg. silis kum ve 2 kg. midye kırığı karışık kum;
Hindistan cevizi kabuğu
Merhabalar, mayıs ayı içinde "Kafamda Sorular" adında bir konu açmıştım. Oradaki önerileri göz önüne alarak biraz da cahil cesaretiyle yenilikler yaptım akvaryumumda.
Cahil cesareti diyorum çünkü canlı yükümü artırdım, haliyle iş yüküm biraz arttı. Kesinlikle yorulmuyorum aksine bir zevk benim için.
Bunun dışında üç kök de Anubias aldım. İlk başlarda kararsız kaldım; yapabilir miyim, benim gibi bir acemiyi aşar mı diye ama Melih (@izmirmelih) kardeşim sağ olsun fikrimi değiştirmeme yardımcı oldu. Anubiasları biraz araştırınca almaya karar verdim. Yaklaşık bir haftadır yeni balıklarım, bitkilerim mutlu mesut devam ediyoruz.
Üç günde bir dip çekimiyle birlikte 20-22 litre civarı su değişimi gerçekleştiriyorum. Anubiaslar az ışık istedikleri için şerit ledi sadece 2 saat açık bırakıyorum, gecenin geri kalanında 30 cm dalgıç floresan işimi görüyor. Tabii dalgıç floresan da akvaryum kapağındaki ışık bölümünde yer alıyor. Şerit ledler zarar vermesin diye alt kısmı cam ile örttüm.
Yem olarak da Sera Goldy spiriluna ve AHM spiriluna pond yem kullanıyorum. Ayrıca cüce vatozlarım için Sera Wells Chips ve dip yemi kullanıyorum ancak her ikisi de bitmek üzere. Tabii bunun en önemli sebebi benim büyük canavarlar; ne bulurlarsa silip süpürüyorlar. Bunun yerine ev yapımı yem tarifi gördüm vatozları araştırırken Kedibalıkları forumunda (https://www.akvaryum.com/forum/vatozlar_icin_ev_yapimi_yem_tarifim_k804503.asp). Bunu yapmayı planlıyorum.
Öneri ve eleştirileriniz benim için değerlidir. Şimdiden teşekkür ederim.
Video:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=FHe5lQV1yOg&t=12s[/VID]
Kafamda Sorular....[:?]
Çok teşekkür ederim İbrahim Bey, cevaplarınız sayesinde kafamdaki soruların büyük kısmı açıklığa kavuştu.
İç filtrenin akıntısı sanırım Hindistan cevizini hareket ettiriyor, bunu da göz önüne alarak iç filtreyi çıkardıktan sonra sabitleme işini yapsam daha mantıklı olacak.
Bitki düşünmüyorum, dediğiniz gibi işi biraz daha öğrendikten sonrasında düşünüyorum. Bu yüzden aydınlatma için ledleri bitki alıncaya kadar kullanabilirim diye anladım yazdıklarınızı.
Tekrar teşekkür ederim cevaplarınız için.
Edit: Bunlar da benim canavarlar... Işık yetersiz olduğunu resmen bağırmış.
Bir de... Büyük japonum ryukin olabilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172254481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172255101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172255291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172255451.jpg[/IMG][EDIT]easyfun,2017-05-08 22:58:29[/EDIT]
Çok teşekkür ederim İbrahim Bey, cevaplarınız sayesinde kafamdaki soruların büyük kısmı açıklığa kavuştu.
İç filtrenin akıntısı sanırım Hindistan cevizini hareket ettiriyor, bunu da göz önüne alarak iç filtreyi çıkardıktan sonra sabitleme işini yapsam daha mantıklı olacak.
Bitki düşünmüyorum, dediğiniz gibi işi biraz daha öğrendikten sonrasında düşünüyorum. Bu yüzden aydınlatma için ledleri bitki alıncaya kadar kullanabilirim diye anladım yazdıklarınızı.
Tekrar teşekkür ederim cevaplarınız için.
Edit: Bunlar da benim canavarlar... Işık yetersiz olduğunu resmen bağırmış.
Bir de... Büyük japonum ryukin olabilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172254481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172255101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172255291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189808/080520172255451.jpg[/IMG][EDIT]easyfun,2017-05-08 22:58:29[/EDIT]
Kafamda Sorular....[:?]
Herkese merhabalar,
İlk gençlik yıllarımızda babam sorumluluk duygusu aşılamak adına bize bir akvaryum yaptırmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam 70*40*40 gibi ölçülere sahipti.
Aynı duygularla kızım sorumluluk duygusuyla daha çabuk tanışsın düşüncesiyle ve eski tecrübeler ışığında akvaryum almaya karar verdim ve geçen Ağustos sonunda 50*20*30(h) ölçülerinde bir akvaryum aldım. Üç japonumu da kurulumu takip eden haftanın sonunda ekledim.
Buraya kadar her şey normaldi. Ancak hem japonlarım gittikçe büyüdüğünden hem de artık hobiyi aşmaya başladığını düşündüğüm sevgiyle akvaryumu büyütme kararı aldım. (Şimdi bu forumda kim yazmıştı hatırlayamadım ama şuna benzer bir cümle yazmıştı: "Bir tonluk akvaryuma bu balıkları bıraksak bir ay sonra üç tonluk akvaryum almayı düşünürsünüz." İşte tam da beni anlatan sözler bunlar.)
Öncelikle iç filtreyi değiştirip biyolojik döngüyü daha uygun hale getirmeyi amaçladım. Sunsun hv603b model bir dış filtre aldım ve maalesef her şey bundan sonra başladı: Nasıl başardıysam filtreyi akvaryumun arkasına yerleştirirken (yer sıkıntısı nedeniyle filtrem akvaryumla aynı seviyede olmak zorunda.) arka camı çatlattım. Balıklara bir şey olmasın diye kovaya aldım ancak akvaryum araştırıp alıncaya kadar iki gün geçti ve balıklarım strese girdi.
Aceleyle 80*28*44 ölçülerinde yeni bir akvaryum aldım. Daha fazla stres artıp balıklarımı öldürmeyeyim diye su değerlerinin oturmasını beklemeden akvaryuma ekledim. Tabii balıklar için bu ikinci şok haline dönüştü. Bozuk yumurta kokusuna benzer bir kokuyla birlikte bulanık bir su...
Dış filtreye buradaki konulardan hareketle aktif karbon ve seramik ekleniştim ilk kurduğumda. Ve bu olay filtreyi kurduğum günün akşamı gercekleşti. Biraz da aktif karbona güvenmiştim doğrusu.
Balıkları ekleyeli tam bir hafta oldu ve gün aşırı 15 litre su değişimi ve hem iç hem de dış filtreyi birlikte çalıştırarak su dengesinin oturmasını sağladım. Bu hafta da gün aşırı su değişimine devam etmeyi planlıyorum.
Tüm bunlar güzel gelişmeler benim için ancak tüm malzemelerim 50*20*30 akvaryum için olduğundan ve çok aceleyle davrandığımdan çok eksiğim olduğunu düşünüyorum. Bu noktada aşağıdaki sorularımı yanıtlarsanız çok sevinirim.
Örneğin, üç japon dışında iki de cüce vatozum ve onlar için hindistan cevizi kabuğum var ama suyun artmasından ve kumun az olmasından sürekli yerinden oynuyor. Kum olarak midye kırığı var akvaryumda ancak yetersiz kaldı (iki kilo aldığını hatırlıyorum. Bu hafta içinde sanırım beş kilo daha ekleyebilirim. Su şartları düzelsin diye bekletiyorum.). Bu ceviz kabuğunu büyükçe iki veya üç taşla sabitlesem, kum az olduğu icin alt kısma strafor da yerleştirmediğimden cama zarar verir mi? Straforu ve taşları sonradan eklemek bir sorun oluşturur mu? Aslında straforun salınımı olur mu, daha doğru bir soru olur.
Sunsun dış filtreyi iç filtre ile çalıştırmaya mı devam etmeliyim? Yoksa dış filtrem yeterli olur mu? (İç filtreyi yüzeye yakın konumlandırıp sirkülasyon sağlama fikri de oluştu sabah yemlerken. Mantıklı olur mu?
Gelelim diğer bir soruya, burada çok güzel ırklar gördüm ve doğrusu shubunkinler adeta gönlümü çeldi. İki ya da üç tane daha shubunkin alsam balık yüküm çok mu olur? Üç ya da dört günde bir su değişimi ile bu yükü hafifletebilir miyim? Böyle bir durumu dün gece Erkin Beyin (@stormare) konusunda ([URL]https://www.akvaryum.com/Forum/cocukluk_aski_japon_baligina_donus_k897410.asp[/URL]) okumuştum. Bende de işe yarar mı?
Şimdiki balıklarımı bırakmak isemiyorum, yaklaşık sekiz dokuz aydır bir çeşit bağ kurdum onlarla. Vefasızlık olacakmış gibi geliyor onları bırakmak.
Bir diğer sorum da ışıklandırma üzerine olacak. 30 cm. boyunda pembe ışık veren bir dalgıç flüoresan var, yeterli olmadığı açık. Bunun yerine evde kullanmak üzere aldığım ve bir türlü monte edemediğim beyaz renk power şerit ledler var. Bunları akvaryum suyu ya da buharı gelmeyecek şekilde akvaryumun ışıklandırma kısmına yerleştirsem verimli olur mu? Işıklandırma alanını pleksi ile kapatma fikri geldi aklıma.
Fotoğraf maalesef şu an ekleyemiyorum, akşam eve varınca ekleyebilirim.
Şimdiden tüm fikirlere açık olduğumu ve bu fikirlere çok sevineceğim. Teşekkürler, sağlıklı hobiler.[EDIT]easyfun,2017-05-08 11:57:50[/EDIT]
Herkese merhabalar,
İlk gençlik yıllarımızda babam sorumluluk duygusu aşılamak adına bize bir akvaryum yaptırmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam 70*40*40 gibi ölçülere sahipti.
Aynı duygularla kızım sorumluluk duygusuyla daha çabuk tanışsın düşüncesiyle ve eski tecrübeler ışığında akvaryum almaya karar verdim ve geçen Ağustos sonunda 50*20*30(h) ölçülerinde bir akvaryum aldım. Üç japonumu da kurulumu takip eden haftanın sonunda ekledim.
Buraya kadar her şey normaldi. Ancak hem japonlarım gittikçe büyüdüğünden hem de artık hobiyi aşmaya başladığını düşündüğüm sevgiyle akvaryumu büyütme kararı aldım. (Şimdi bu forumda kim yazmıştı hatırlayamadım ama şuna benzer bir cümle yazmıştı: "Bir tonluk akvaryuma bu balıkları bıraksak bir ay sonra üç tonluk akvaryum almayı düşünürsünüz." İşte tam da beni anlatan sözler bunlar.)
Öncelikle iç filtreyi değiştirip biyolojik döngüyü daha uygun hale getirmeyi amaçladım. Sunsun hv603b model bir dış filtre aldım ve maalesef her şey bundan sonra başladı: Nasıl başardıysam filtreyi akvaryumun arkasına yerleştirirken (yer sıkıntısı nedeniyle filtrem akvaryumla aynı seviyede olmak zorunda.) arka camı çatlattım. Balıklara bir şey olmasın diye kovaya aldım ancak akvaryum araştırıp alıncaya kadar iki gün geçti ve balıklarım strese girdi.
Aceleyle 80*28*44 ölçülerinde yeni bir akvaryum aldım. Daha fazla stres artıp balıklarımı öldürmeyeyim diye su değerlerinin oturmasını beklemeden akvaryuma ekledim. Tabii balıklar için bu ikinci şok haline dönüştü. Bozuk yumurta kokusuna benzer bir kokuyla birlikte bulanık bir su...
Dış filtreye buradaki konulardan hareketle aktif karbon ve seramik ekleniştim ilk kurduğumda. Ve bu olay filtreyi kurduğum günün akşamı gercekleşti. Biraz da aktif karbona güvenmiştim doğrusu.
Balıkları ekleyeli tam bir hafta oldu ve gün aşırı 15 litre su değişimi ve hem iç hem de dış filtreyi birlikte çalıştırarak su dengesinin oturmasını sağladım. Bu hafta da gün aşırı su değişimine devam etmeyi planlıyorum.
Tüm bunlar güzel gelişmeler benim için ancak tüm malzemelerim 50*20*30 akvaryum için olduğundan ve çok aceleyle davrandığımdan çok eksiğim olduğunu düşünüyorum. Bu noktada aşağıdaki sorularımı yanıtlarsanız çok sevinirim.
Örneğin, üç japon dışında iki de cüce vatozum ve onlar için hindistan cevizi kabuğum var ama suyun artmasından ve kumun az olmasından sürekli yerinden oynuyor. Kum olarak midye kırığı var akvaryumda ancak yetersiz kaldı (iki kilo aldığını hatırlıyorum. Bu hafta içinde sanırım beş kilo daha ekleyebilirim. Su şartları düzelsin diye bekletiyorum.). Bu ceviz kabuğunu büyükçe iki veya üç taşla sabitlesem, kum az olduğu icin alt kısma strafor da yerleştirmediğimden cama zarar verir mi? Straforu ve taşları sonradan eklemek bir sorun oluşturur mu? Aslında straforun salınımı olur mu, daha doğru bir soru olur.
Sunsun dış filtreyi iç filtre ile çalıştırmaya mı devam etmeliyim? Yoksa dış filtrem yeterli olur mu? (İç filtreyi yüzeye yakın konumlandırıp sirkülasyon sağlama fikri de oluştu sabah yemlerken. Mantıklı olur mu?
Gelelim diğer bir soruya, burada çok güzel ırklar gördüm ve doğrusu shubunkinler adeta gönlümü çeldi. İki ya da üç tane daha shubunkin alsam balık yüküm çok mu olur? Üç ya da dört günde bir su değişimi ile bu yükü hafifletebilir miyim? Böyle bir durumu dün gece Erkin Beyin (@stormare) konusunda ([URL]https://www.akvaryum.com/Forum/cocukluk_aski_japon_baligina_donus_k897410.asp[/URL]) okumuştum. Bende de işe yarar mı?
Şimdiki balıklarımı bırakmak isemiyorum, yaklaşık sekiz dokuz aydır bir çeşit bağ kurdum onlarla. Vefasızlık olacakmış gibi geliyor onları bırakmak.
Bir diğer sorum da ışıklandırma üzerine olacak. 30 cm. boyunda pembe ışık veren bir dalgıç flüoresan var, yeterli olmadığı açık. Bunun yerine evde kullanmak üzere aldığım ve bir türlü monte edemediğim beyaz renk power şerit ledler var. Bunları akvaryum suyu ya da buharı gelmeyecek şekilde akvaryumun ışıklandırma kısmına yerleştirsem verimli olur mu? Işıklandırma alanını pleksi ile kapatma fikri geldi aklıma.
Fotoğraf maalesef şu an ekleyemiyorum, akşam eve varınca ekleyebilirim.
Şimdiden tüm fikirlere açık olduğumu ve bu fikirlere çok sevineceğim. Teşekkürler, sağlıklı hobiler.[EDIT]easyfun,2017-05-08 11:57:50[/EDIT]
Çocukluk Aşkı Japon Balığına Dönüş
İyi geceler Erkin Bey, hayırlı olsun kurulumunuz.
Benzer durumları (ilk göz ağrımın japonlar olması, 20 litrelik akvaryum tecrübesi, akvaryum değiştirme vb.) yaşayan biri olarak son derece başarılı bir kurulum olduğunu düşünüyorum. Darısı başımıza... Gıpta ile fotoğrafları ve videoyu inceledim.
Yeni akvaryuma geçişim ve geçişte yaşadığım su değerleriyle ilgili sorunlar nedeniyle bilgi edinmek için forumu dolaşırken konunuza denk geldim. Ama sanırım sık sık gelişmeleri takip için uğrayacağım. Benim için güzel bir örnek olacağınızı düşünüyorum.
Sağlıklı balıklar dilerim.
İyi geceler Erkin Bey, hayırlı olsun kurulumunuz.
Benzer durumları (ilk göz ağrımın japonlar olması, 20 litrelik akvaryum tecrübesi, akvaryum değiştirme vb.) yaşayan biri olarak son derece başarılı bir kurulum olduğunu düşünüyorum. Darısı başımıza... Gıpta ile fotoğrafları ve videoyu inceledim.
Yeni akvaryuma geçişim ve geçişte yaşadığım su değerleriyle ilgili sorunlar nedeniyle bilgi edinmek için forumu dolaşırken konunuza denk geldim. Ama sanırım sık sık gelişmeleri takip için uğrayacağım. Benim için güzel bir örnek olacağınızı düşünüyorum.
Sağlıklı balıklar dilerim.
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Deathgrip,
Rafayel,
mrah,
hakanb.,
Frkn,
HaydarGul,
altuntasseref,
MertGun,
MiSoSiKiaN,
Jotunheim,
oguzkanmaz,
oktay42,
İnci Kefali,
Koksal Gurkan,
0rnn,
sina cen,
Kınayu,
MuratOzdemir,
ternapi,
Şahinöztürk,
888starz_zbma,
Efeayd,
Cyber_Scout,
Tortuga7,
ozan_1903,
Akifs,
ronnno958,
emrahdm,
ballantines,
Soner.x,
reprise,
NotEvenBeginner,
Arch.Hüseyin,
yeekim,
murat efe,
LeafyAqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
