ÖZELLİKLER
BİLGİLER
İMZA
SON 10 MESAJI
[QUOTE=hugeboy]Merhabalar Erkan Bey,
Teşekkürler inşallah başarılı olabilirim. İlgin, alakan ve tecrübelerini paylaştığın içi çok teşekkürler hepsini not aldım. İnşallah istifade edeceğim. Gerekli noktalarda umarım başını ağrıtmamdan rahatsız olmazsın...

[QUOTE=ibrahimfevzi]Tatlı su akvaryumlarında kullanılan Protein skimmerlardan zaman zaman bahsediliyor......[/QUOTE]
İbrahim abi ilk fırsatımda ve sakin kafa ile nizami bir şekilde okuyacağım inşallah dar zamanda ( Gece Yarısı; 01:45 ) anlama manasında bir manası olmayacak...

Birde çok içerikli bir akvaryum hesap makinası çalışması içine girdim, sonuçlandırabilirsem yakında paylaşacağım. Bu araştırma bir bakımada onun alt yapısı olacak inşallah. Sayısal değerliliğe dökebilmek için sayısal veri bilgileri oldukça önemli açıkçası umarım tüm ihtiyaç duyulan sayısal değerlerin ne olduğunu öğrenebilirimki o çalışmaya yansıtabileyim...
[QUOTE=ibrahimfevzi]Erkan bey aslında sorularınızla ilgili cevaplar çeşitli forum sitelerinde mevcut ancak bazen çok derli toplu olmayabiliyor, ben elimden geldiğince konuyla ilgili bildiklerimle beraber çeşitli alıntılar yaparak yardımcı olmaya çalışayım.
İbrahim Bey haklısınız bir çok sorunun cevapları olmakla birlikte, kişisel uygulama farklılıkları olmak birlikte, herkes tarafından kabul edilmiş denklemlerede ulaşmak söz konusu bu sebepten üzerinde itilaf olmayan konularıda burda başlangıç mesajım olan konuya editleyerek daha işlevsel bir içerik oluşturmayada çalışacağım ve her konuyu nokta nokta ve yeni başlayan birinin aklına gelebilecek sorularla irdelemeye çalışacağım ki bir nevi hem sorularımın cevaplarını toplamış olacağım hemde bir nevi daha işlevsel deniz akvaryumu kurulum indexi oluşturacağım ve herzaman elimin altında olan daha derli toplu bir kaynak elde etmiş olacağım. Konular hakkında yönlendirmelerde itilafsız konular olursa ben ve diğer bu hobiye yeni başlayanlar için daha yararlı olur diye düşünüyorum. Zira ilk aşamada insanın kafası çok karışabiliyor.
En azından benim çok karışmıştı yeni yeni toparlamaya başlamış bulunuyorum...
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Makaleyi baştan sona okudum. Ve Sump un bir nevi II. planda tutulduğunu algıladım. Sump kullanmak yerine daha işlevsel ve kaliteli tek bir PS ile temizlik işlemini tek seferde sağlamak mümkünmü. Zira orda okuduğum bir ifadede
"
En iyisi bu tür bir Fitreyi sistemden uzak tutmak ve sisteme uygun bir Protein Skimmer kullanmaktır.
Protein Skimmer sisteme ağır yük getirebilecek organik atıklar daha en başından sistemden uzaklaştırılıp bakterilerin aşırı yük’e maruz kalması önlenir. "
geçmekte şimdi bu ifadeye göre Sump veya herhangi dış filtreyi kullanmanın anlamı olurmu? çokta gereklimi? PS ı temizlik olgusunu olması gereken kadar veya daha sık yaparak kullanmazsak olurmu yoksa her ikiside ( Sump veya Dış Filtre + PS ) olmalımı soruları aklıma gelmedi değil? Ama forumda belirtildiğine göre biyolojik döngünün sağlıklı ve ve ağır yük binmeden kolayca işlemesi için gereklidir denmiş. genel kanı bu yönde bende temizleyicilerde Sump + Ps kullanma kuralına uyacağım da. Birde tuzlu su veya tatlı su PS ı ayrımı varmı?
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Anladım bu konuyuda ilk mesajıma editliyeceğimde. Yalnız bu bahsedilen oranı ölçme yöntemleri veya en kolayı nasıl olur veya bu akvaryum ( 200x60x55 ) için akıntı oranı kaç olmalıdır? Bunu hesaplama yöntemi nasılsır? Bilginiz varmı?
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Doğal olması sistem için uygun olacaksa onu tercih etmeyi düşünürüm. Maksat bir nevi doğal yaşamı simile etmek değilmi zaten.

Böylelikle, buda işin şakası olsun balığa gitme bahanesi kendiliğinden oluşmuş olur. Hanıma bu konuda söyleyecek en azından bahanemiz olsun değilmi ..

[QUOTE=hugeboy]
Ben kendi tankımda lapinlerin zararını görmedim ama meraklı balıklar. Büyük boy lapinler özellikle hassas canlılara ve mercanlar zarar verebilirler.
[/QUOTE]Lapini tekelerden uzak tut derim zira tam bir teke katili balıktır. Heleki büyük boyda ise avlarımdan biliyorum.

Bende boğaz tankı yapımına karar verdim bakalım başarabilecekmiyim. Bu arada Horozbina balığına bayıldım ve akvaryumdaki görüntüsünü gördükten sonra bende bulundurmayı düşünüyorum.
Oluşturduğunuz sistem hakkında ve tecrübeler doğrultusunda bana bu konu ; http://www.akvaryum.com/Forum/marmara_denizine_ozgu_akvaryum_yapma_calismasi_k303886.asp altında yardımcı olabilir ve edindiğiniz tecrübeler ile bilgi verebilirmisiniz?
[QUOTE=ALEXrunaway]12 mm ile yapılacak akvaryumda kayıt ve kuşaklarında yerli yerince ve sağlam kullanılması neticesinde bir problem olmayacağı kanaatindeyim. Ben yükseliği 60 cm üzerine hesaplamıştım 12 mm çıkıyordu.
Ekrem Bey 60 cm girdiğinizi farkettim.
Şimdi farkettimde 11 mm çıkan değeri 12 mm olarak kullandığımızda Güvenlik Faktörü; 4,49 u buluyor. Şimdi üst güvenlik seviyesi olarak kabul eden değer olan 3,8 üstüne yaklaşık 0,7 daha binerek sizce kayıtsız ve kuşaksız emniyetli bir akvaryum elde edilmiş olmazmı?
Zira;
2,5 ile 3,8 arasındaki rakam 1,3 iken, 0,7 de hiç azımsınmayacak oran zira...
[QUOTE=ALEXrunaway]Cam kalınlığı hesaplamada azami güvenlik faktör 3,8 değerindedir. Akvaryum.com hesaplama sayfasında bu 2,5 değerine göre otomatik hesaba alınmıştır ki bu büyük risktir.
Ekrem Bey ilginiz için tekradan teşekkürler. Bunu öğrendiğim gerçekten çok iyi oldu zira tüm emeklerin boşa gitmesi riskini inanın göze alamzdım.
Verdiğiniz program ile yaptığım hesaplama aşağıda görülmektedir. Şimdi burda çıkan cam kalınlığı 11 mm görülmekte. Umarım doğru yapmışımdır. Ben 12 mm kullanmam durumunda çokmu risk almış olurum? Zira 9-10 mm geçen cam kalınlıklarında fiyatlar inanılmaz şekilde değişmekte diye biliyorum.

Hesaplama Aracına Ulaşmak İçin Bu Linki; http://rapidshare.com/files/260943622/cam_kalinlik_hesapmakinesi.rar.html Kullanabilirsiniz
[QUOTE=ibrahimfevzi]
A dan Z ye herşeyi sormuşsunuz maşallah:)
[/QUOTE]İbrahim Bey ilginiz için öncelikle teşekkür ederim;
Yazımdada belirttiğim üzre biraz mükemmeliyetçilik ve bunun yanındada benden sonra benim gibi daha sıfırdan ve Marmara Denizine özgü bir çalışmaya girişecek arkadaşlar içinde yol gösterici olur maksadı ile en azından benim kafama takılan soruları sormaya çalıştım. Ve muhtemelende oluşan diyaloglardan da bir çoğu çıkacaktır.
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Ben sorularına madde madde değilde, aklıma gelenleri ve tecrübe ettiklerimi yazayım.
[/QUOTE]Şahsi kanım konuyu madde madde işleme konunun takibi ve katılımcı arkadaşlarımızın bilgisi olduğu madde hakkında konuya katkıları daha derli toplu olup, bir nevide genel cevap havasından uzak tutacaktır ve sonradan ihtiyaç duyanlarında kolaylıkla takip edeceği ve diyalogların daha kolay gelişebileceğini düşünüyorum. Saygılar.
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Yerli türlerde sıcaklık önemli özellikle yaz aylarında sıcaklığı 25 derecelerde sabit tutmak gerekecek, soğutucu şart görünüyor.
[/QUOTE]25 dereceden kasıt illaki 25 derece olacak yönündemi yoksa bunun belli bir tolerans diyagramı varmı acaba?
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Filtrasyonda Sump mutlaka gerekli, malzeme olarak bence sadece elyaf yeterli olur ancak iyi bir PS şart. ( Schuran - Tunze - Ati vb..). taşırmayı çiftli yaparsan daha iyi olur.
[/QUOTE]Anladığım kadarı ile PS kimsayal temizlik yapılması sağlanmaya çalışılmakta, ve tatlı sulardaki sumplardaki gibi sump alanında farklı gözenekler veya çift döngülü tarzda bir yapı oluşturarak bunu sağlayabilmek mümkün olmazmı?
Aslında bu PS temizlik mantığının tam olarak algılanabilmesi ve için SP tam olarak hangi işlemle neyi nasıl yapıyor mantığı ile bakmak yarar sağlar belkide. Yani PS suyu ne yapıyorda kaliteli suyu elde ediyor ? Bilgilendiren olursa sevinirim.
[QUOTE=ibrahimfevzi]
[/QUOTE]
Akıntıdan kasıt tam olarak nedir acaba öğrenebilirmiyim? Yani neden ihtiyaç duyulur?
[QUOTE=ibrahimfevzi]
[/QUOTE]
Beslemeyi düşündüğüm grup balık genel olarak gece ve etcil avcı balıklardır. Ve en basitinden İskorpiti örnek vermek isterim. Amatör balık avı ile meşgul olmam itibari ilede tuttuğum iskorpitlerin midesinden öyle nesneler çıkmaktaki şaşabilirsiniz. Yengeç, büyük olanlarında tam boy midye ve hatırı sayılacak ölçülere sahip balık parçaları gibi. Bu sebepten evimde devamlı balık bulunma olasılı sözkonusu olması itibari ile balık eti ile beslemek uygun olurmu? Böyle bir balığı kuru yem ile doyurmak pek mümkün olurmu aslında şüphelerim var...
[QUOTE=ALEXrunaway][QUOTE=TesbihForum] Akvaryum ölçüsü olarak ise kullanmayı düşündüğüm olan 200x60x55 cm ye müsaade ediyor . Yaptığım hesaplamalarda bu ölçüde bir akvaryuma denk gelen cam kalınlığı 9 mm olmakla birlikte ben 10 mm kullanmayı düşünüyorum.
[/QUOTE]
Ekrem Bey öncelikle ilgini için teşekkürler. Hesaplamayı http://www.akvaryum.com/hesap.asp hesaplama aracı ile yaptım bu hesaplama aracı yanlışmı hesaplıyor acaba? Akvaryumlarda güvenli hesaplama kriterinin bir başka yöntemi varmı ve siz bu önerdiğiniz hesabı neye göre hesapladınız acaba? Varsa ve bilgilendirirseniz sevinirim.
Hesaplama Aracına Ulaşmak İçin Bu Linki; http://www.akvaryum.com/hesap.asp Kullanabilirsiniz
Yönetimdeki arkadaşlara hitaben !!! Bu hesaplama aracı hakkında yönetimdeki arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim, zira hiç kimse böyle bir tankta risk almak istemez. Bu hesaplama aracında bir risk veya yanlış hesaplama sözkonusu ile ne gibi bir hesaplama yapmalıyız. İlginiz için şimdiden teşekkürler. Saygılar.
Arkadaşlar herkese öncelikle selamlar. Akvaryumlar ile çok çok az bilgi birikimim olmakla birikte bir deniz akvaryumu edinmeyi düşünüyorum. Ben edinmeyi düşündüğüm akvaryumumda yerli deniz ürünlerini beslemeyi tercih etmeyi düşünüyorum. Oturduğum konum gereği Marmara Denizi balıkları ilk tercih sebebi olacak sanırım. Tam olarak cinslere karar vermemekle birlikte hani balık gurubu diye adlandırdığımız iskorpit vb. balık gruplarını tercih etmeyi düşünüyorum açıkçası. Tabi bu konuda tam araştırmalarımı tamamlamamakla birlikte değişkenlikte gösterebilir. Akvaryum ölçüsü olarak ise kullanmayı düşündüğüm olan 200x60x55 cm ye müsaade ediyor . Yaptığım hesaplamalarda bu ölçüde bir akvaryuma denk gelen cam kalınlığı 9 mm olmakla birlikte ben 10 mm kullanmayı düşünüyorum. Buraya kadar yazdıklarım işin genel mahiyeti, ben bu hobiye ilk başlayan biri olarak öncelikle forumu mümkün oldukça gezdim ve çok güzel DIY çalışmalarına rastladım. Fakat her ne kadar birçok şeyi anlamaya çalışsamda yeni başlayan biri olarak aklımda envai çeşit sorular mevcut. Ve yapım gereği ve bu tip uygulamalarda el emeğime güvendiğim için biraz mükemmeliyetçiyim ve yapacaksam en iyisini ama eğer ki yapılabiliyorsa her şeyi ile kendim yapmak isterim. Bu sebepten eğer mahsuru yok ise birçok soru ile yardımınızı rica edeceğim. Bunları sıralayacak başlıcaları şunlar olmakla birlikte diyologlar doğrultusunda pek çoklarıda eklenecektir ;
Geçelim sorulara;
**********************************************************************************************************************
1- Bu tip bir uygulamayı ( Marmara Deniz İçerikli ) yapmış olanlar mevcutmu ve hangi balık türleri üzerine ilgi gösterdiler?
2- Marmara Denizi su yapısı hakkında bilgisi olan varmı veya akvaryumumun su özelliği hangi özellikleri taşımalı ( tuzluluk, ısı vb. oranları ) ve ne olmalı?
3- Bence akvaryuma başlamanın ilk kriteri su ve ortam özelliklerini bilmek zira, ilk önce yaşam mutluluğunu oluşturacak ortamın vazgeçilmezi olan su ve olması gereken değerler en önemli unsurki bu unsuru bilmek ile sonraki çalışmaların bunun bilinmesi ile oluşturulacaktır. Bu sebeple su özelliğini en ekonomik nasıl karşılayabilirim?
a- Akvaryumdaki tertibatı uygun şekilde ayarlayarak doğal yollardan ( denizden su alarak ) karşılamak mümkünmü ?
b- a. maddesi eğer sağlıklı olacağı düşünülüyorsa bu ebattaki akvaryumdaki genel şartlar ne olmalıdır?
c- a. maddesi eğer sağlıklı olmayacağı düşünülüyorsa bu suyu elde etme tekniği nasıl olmalıdır? Oranlarını en sağlıklı nasıl ve hangi ölçek ile elde edebilirim.
Ulaşılan Cevaplar;
[QUOTE=ibrahimfevzi]Öncelikle marmara canlıları besleyecek olman kuracağın deniz akvaryumundaki genel kabul görmüş kaideleri değiştirmiyor, yani kuracağın deniz akvaryumu ister tropik türler besle ister yerli türler aynı şekilde kurulmalı.[/QUOTE]
Su Değerleri Hakkında;
[QUOTE=davoud]
Deniz akvaryumlarında ideal su değerleri:
Tuzluluk(salinity)1024-1026
Isı 25-26
PH 8.1-8.3
Amoniyak-Nitrit-Fosfat 0
Nitrat 0.2 ppm
Ca 400-450 ppm
Kh 8-11
Mg 1250-1350
Strontiom 5-15 ppm
Düzenli olarak test yapmak gerekir[/QUOTE]
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Suyu denizden almanı tavsiye etmem, Roo su veya turkuaz su kullanabilirsin, Litreye 33 gr. tuz yeterli olur.[/QUOTE]
Taban Malzemeleri Hakkında;
[QUOTE=davoud]
[QUOTE=ibrahimfevzi]Kum olarak Aragonit en doğru seçim olur, çok kalın bir taban oluşturmana gerek yok 2-3 cm. yeterli. [/QUOTE]
Buraya kadar olanlar gerekli suyu oluşturmaya yönelik olanlardı. Sonrası ise en önemli olan yaşam koşullarını sağlayacak suyun uzun süre koşulları sağlayacak temizlik ve bakım ünitelerinde sahip olmasından geçiyor ki en iyi su kalitesi hangi ünitelerin birlikte kullanılması ile mümkün olur soru ve ayrıntılarına cevap aramaktan geçiyor.
1- Forumda yaptığım araştırma ve değerlendirmelere göre en etkili yöntem anladığım kadarı ile Sump. Bir nevi bizlerinde terkos suyunu belli kimyasal içerikli ünitelerden geçirerek içime en yararlı suyu elde etmekle aynı şey. Acaba ben temizliği sağlamanın en etkili yöntem olarak bildiğim bu sump sistemi doğrumu? Zira bende bu sistemi kullanmayı düşünüyorum. Fakat bundan daha etkili bir sistem veya yöntem varmı bunu öğrenmek istiyorum.
2- Bu sistemin belli bir ölçeklendirmesi varmı? Şöyleki; Benim yapmayı düşündüğüm ölçeklere uygun olanının ölçeklendirmesi ne olmalı? Ve uygun olduğu düşünülen sumptan daha kaliteli su oranını yakalamak maksatlı iki sump oluşturularak kullanılabilirmi?
a- Ben bu sumpta; suyu iç filtre ile sumpa aktarmayı ve yerçekimi kanunu ile akvaryuma ulaşmasını öngörüyorum.
b- Bu sumpta kullanılması gereken ara temizleyici, yani filtreleyici kimyasal ve elemanlar neler ve ne oranda veya miktarda olmalıdır?
c- Bu elemanların belli bir sıralaması varmı?
d- Suya istenmeyen etkisi olmaması için dikkat edilmesi gereken bir husus varmı ve bakım süresi nekadardır? En uzun bakım aralığına nasıl ulaşılır?
3- Bununla birlikte iç filtrede kullanmaya gerek varmı veya daha iyi su kalitesi elde etmek veya uzun süreli temizlik şartlarını muhafaza etmek için kullanmak uygun olabilirmi?
4- Bunlarla birlikte protein skimmer kullanmak gerekirmi ve protein skimmer de bir nevi filtremi yoksa bunların dışında bir işlevi varmı?
5- Bunlar benim su kalitesini sağlamakta ulaştığım terimler bunlardan başka yapılabilecek uygulamalar varmı veya dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Ve bu su kalitesi diye adlandırıdığımız ölçüleri en kolay hangi şekilde kontrol altında tutabilir veya devamlı kontrol halinde tutabiliriz veya ara ara yapmak yeterli olurmu? Bu su kalitesini sağlamaya etken ek ilave şekilleri ne olabilir ( Tuzluluk, Vb. )
Ulaşılan Cevaplar;
1- Yaşam ortamı sağlayan en önemli hususlardan bir taneside ışıklandırma. Benim düşündüğüm Marmara Denizi balıklarını daha önce beslemiş olan arkadaşların ışıklandırma sistemleri yönündeki önerileri nelerdir?
Ulaşılan Cevaplar;
1- Yaşam ortamının sağlanması sonrası yaşamayı sağlayan en önemli husus tabiki beslenme benim düşündüğüm Marmara Denizi balıklarını daha önce beslemiş olan arkadaşların besleme yönündeki önerileri nelerdir? Zira ben doğal şartlardaki tercih ettiği besinlerimi tercih etmeliyim?
2- Beslenmenin yanında ek olarak vitamin vb. önerileri olurmu? Olursa bunlar nelerdir?
Ulaşılan Cevaplar;
[QUOTE=ibrahimfevzi]
Yem konusunda etçil türlerde kuru yeme alıştırılabilir ancak ben uğraşamam dolabımdada midye, balık, karides sürekli bulunur diyorsan o zaman gerekte yok zaten.
Şimdi bu zamana kadar yaptığımız araştırmalarını yaptığımız bu yaşam alanını çevreleyecek ve bir manada koruyucusu olacak akvaryumu ( tankı ) yapmaya geldi. Bunla ilgili sorularımada yardımcı olursanız sevinirim.
1- Beslemeyi düşündüğüm balık gurubuna öngördüğüm tank ölçüleri uygunmudur?
2- Öngördüğüm ölçülere hesaplama sonucu denk gelen cam kalınlığı 9 mm dir. Ben 10 mm kullanmayı öngörüyorum. Bu kullanmayı düşündüğüm kalınlık güvenlimidir?
3- Güvenli ise, buna ek olarak herhangi destek vb. şeylere gerek olurmu sizce?
4- İstanbul / Avcılar ikametliyim en uygun cam malzemesini nerden temin edebilirim? Fiyat bilginiz varmı?
5- Rodaj illaki gereklimi? Gerekli ise bu rodajı ben uygun zımpara seçimi ile yapsam olurmu?
6- Bu tankı taşıyacak masada kaçlık profil kullanmam uygun düşer?
7- Bu tankta kaç tane balık besleyebilirim?
Ulaşılan Cevaplar;
[QUOTE=ALEXrunaway]
Cam kalınlığı hesaplamada azami güvenlik faktör 3,8 değerindedir. Akvaryum.com hesaplama sayfasında bu 2,5 değerine göre otomatik hesaba alınmıştır ki bu büyük risktir.
12 mm ile yapılacak akvaryumda kayıt ve kuşaklarında yerli yerince ve sağlam kullanılması neticesinde bir problem olmayacağı kanaatindeyim.
[/QUOTE]
1- Bu ana kadar yaşam ortamını oluşturmadaki araştırma konular benim tespit edebildiğim olması gereken hususlar ancak acemiliğimin ve bilmemenin etkisi ile gözden kaçırdığım ek ünite veya kullanmakta fayda olabilecek donanımlar veya hususlar olabilir. Bunlar hakkında yardımcı olursanız sevinirim.
Ulaşılan Cevaplar;
Bunlar; cevaplarını aradığım sorular ve diyaloglar sonucu bir çoklarıda eklenecektir diye düşünüyorum. Eklediğim soruları ve aldığım cevaplardan çıkarttığım sonuçlarıda cevap olarak editleyerek sonradan yapmayı düşünebileceklere kaynak olabilecek mahiyette kalmasını sağlayacağım. Umarım sorularım gereksiz görülmez ve gerekli yardımı alabilirim. Cevap vermeyi lütfeden arkadaşlarımdan ricam ilgili maddeyi
F / 4. Madde
gibi belirtirlerse sevinir ve edit takibimi çok daha rahat yapabilirim. Hepinize destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim. Hepimize iyi forumlar. Saygılar…
Tüm akvaryum severlere yeni dostunuzdan selamlar. Umarım keyifli paylaşımlarda beraber oluruz. Saygılar...:)
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 22:07
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
KULLANICILAR
- 103 Online Kullanıcı, 58 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.


